Gråt i bhg

Jepp...situasjonen: min 15 mnd gml sønn..er trygg på
2-3 av de ansatte. Ikke ped.leder. Pga sykdom hos personalet var det kun henne som jeg kunne avlevere han til i dag...i tilegg var de på en annen avdeling. Han gråt og var fra seg.
Jeg stod i vinduet og så...hu bare satte han i stolen og lot han sitte og gråte alene.

Det er enda verre igjen, i en slik situasjonen SKAL barna trøstes. Det gjør de heldigvis her! Ville snakket med de i morgen, dette er ikke greit:(
 
:eek: :eek: :eek:
Det går da ikke an?? Det er bare kaldt! Nei, nå fikk jeg vondt inni meg. :(
Ja. Stod og så en stund...Jeg ble helt svett og løp inn og hentet han..sa bare at det oppstod noe. Jeg var så sint/skuffet. Så klrte ikke si noe der og da :/
 
Det er enda verre igjen, i en slik situasjonen SKAL barna trøstes. Det gjør de heldigvis her! Ville snakket med de i morgen, dette er ikke greit:(
Ja. Det er det jeg også tenker. Ikke rart han ikke blir trygg på hu heller tenker jeg da.
Skal snakke med de. Jeg må jo. Bare godt å høre at jeg ikke er den eneste som reagerer!
 
Hmm, merker jeg ikke kan gi noe svar på dette da jeg ikke opplever at min 2 åring IKKE får trøst og oppmerksomhet når det trengs. De er helt fantastisk på avdelingen :)

Som tidligere barnehage ansatt er det for meg en helt normal ting å trøste, gi oppmerksomhet og omsorg når det trengs uavhengig om de er 2 eller 4 eller 5 år
Så bra. Snakk om en på 15 mnd som gråt ved avlevering, ble satt ved bordet mens han gråt uten videre trøst.
 
Ja. Det er det jeg også tenker. Ikke rart han ikke blir trygg på hu heller tenker jeg da.
Skal snakke med de. Jeg må jo. Bare godt å høre at jeg ikke er den eneste som reagerer!

Nei, det er ikke rart!! Fikk helg vondt i hjertet nå :(
Snakk med de i morgen, si at det er ikke akseptabelt!!! Lykke til:)
 
Synes man skal trøste. Og så kan man jo spørre hvorfor barnet gråter. Ikke bare vurdere selv at det ikke er noe å gråte for. Trøster alltid jenta mi, selv om hun gråter fordi hun ikke får noe. Prøver å forklare hvorfor jeg gjør som jeg gjør. Selv om hun bare er ett år og ni mnd.
Enig. Har en som man må forklare ting til forhånd og underveis. Ikke så lett og alltid forstå alt som foregår når du er 1-2 år
 
Jepp...situasjonen: min 15 mnd gml sønn..er trygg på
2-3 av de ansatte. Ikke ped.leder. Pga sykdom hos personalet var det kun henne som jeg kunne avlevere han til i dag...i tilegg var de på en annen avdeling. Han gråt og var fra seg.
Jeg stod i vinduet og så...hu bare satte han i stolen og lot han sitte og gråte alene.
Nei, det er ikke greit. Da trenger han et fang eller en voksen tett inntil og som kan snakke med ham. Syns ikke du overreagerer da.
 
Nei, det er ikke rart!! Fikk helg vondt i hjertet nå :(
Snakk med de i morgen, si at det er ikke akseptabelt!!! Lykke til:)
Ja. Hjertet mitt var jo utafor kroppen kan du tro. Takk for det. Skal ta det opp på torsdag pga skal ta 15 mnd vaksinen i morgen. Så holder han hjemme da.
 
Kommer helt an på, jeg vet at jeg ikke alltid ser alle sider av saken om jeg ser et gråtende barn i bhg når jeg leverer mitt barn. Noen ganger kan barn dytte vekk og ville være alene. Eller at barnet gråter kun for å ha ikke fått viljen sin, her kommer det litt an på alder synes jeg om barnet skal få trøst og bli avledet eller bare blir vist at h*n blir sett og få muligheten til å velge å være alene eller bli med å leke el. Det er viktig at barna ikke oppfatter at de voksne bare sier "dette er ikke noe å gråte for" og så bare ignorere. Men at de får forståelse selv om de ikke får medhold og at de alltid har mulighet for nærhet og trygghet. Når det kommer til små barn så vil jeg alltid gi de trøst og gjøre noe for å stoppe gråten. Jeg synes ikke at ettåringer som går rundt og gråter er greit, og sliter med å se at de ikke blir trøstet.
 
Jepp...situasjonen: min 15 mnd gml sønn..er trygg på
2-3 av de ansatte. Ikke ped.leder. Pga sykdom hos personalet var det kun henne som jeg kunne avlevere han til i dag...i tilegg var de på en annen avdeling. Han gråt og var fra seg.
Jeg stod i vinduet og så...hu bare satte han i stolen og lot han sitte og gråte alene.
Det er IKKE greit!
 
Kommer helt an på, jeg vet at jeg ikke alltid ser alle sider av saken om jeg ser et gråtende barn i bhg når jeg leverer mitt barn. Noen ganger kan barn dytte vekk og ville være alene. Eller at barnet gråter kun for å ha ikke fått viljen sin, her kommer det litt an på alder synes jeg om barnet skal få trøst og bli avledet eller bare blir vist at h*n blir sett og få muligheten til å velge å være alene eller bli med å leke el. Det er viktig at barna ikke oppfatter at de voksne bare sier "dette er ikke noe å gråte for" og så bare ignorere. Men at de får forståelse selv om de ikke får medhold og at de alltid har mulighet for nærhet og trygghet. Når det kommer til små barn så vil jeg alltid gi de trøst og gjøre noe for å stoppe gråten. Jeg synes ikke at ettåringer som går rundt og gråter er greit, og sliter med å se at de ikke blir trøstet.
Jeg er enig. Synes spesielt dette med å bli ignorert må føles så forferdelig. Vil jo ikke at barnet mitt ( eller andres barn) skal bli ødelagt emosjonelt heller.
 
Nei, det er ikke greit. Da trenger han et fang eller en voksen tett inntil og som kan snakke med ham. Syns ikke du overreagerer da.
Ja. Uff. Jeg har syntes det har vært fælt å måtte gått fra han når han gråter. Men han har alltid fått sitter på fang. De andre har
Vært kjempe flinke med å avlede han. Også har han gitt seg etter bare noen sekunder. Nå føler jeg at jeg ikke kan stole på de. Om dette er godtatt praksis.
 
Ja. Stod og så en stund...Jeg ble helt svett og løp inn og hentet han..sa bare at det oppstod noe. Jeg var så sint/skuffet. Så klrte ikke si noe der og da :/

Det skjønner jeg godt. Jeg hadde nok også vært ganske paff. Bra du skal ta det opp! Og så må vi gjerne få oppdatering.
 
Jepp...situasjonen: min 15 mnd gml sønn..er trygg på
2-3 av de ansatte. Ikke ped.leder. Pga sykdom hos personalet var det kun henne som jeg kunne avlevere han til i dag...i tilegg var de på en annen avdeling. Han gråt og var fra seg.
Jeg stod i vinduet og så...hu bare satte han i stolen og lot han sitte og gråte alene.

Jobber med de minste barna i barnehagen, og den situasjonen du beskriver her er ikke greit! Er barna lei seg når mamma/pappa går SKAL de få trøst. Ønsker de ikke trøst (er faktisk noen barn som ikke ønsker det, men de er gjerne litt større da) ja da setter jeg meg ved siden av og bare er der. Det hender selvfølgelig at barna gråter hos oss også, og vi trøster alltid så godt vi kan.
1 åringer kan også være ganske sta, og når de f.eks gråter fordi de ikke vil dele fang, og kryper bort, ja da er det ikke så lett. Kan jo ikke jage vekk det andre barnet heller, så da får det bare gråte litt, med en invitasjon om å komme tilbake selvfølgelig (men dette hører jo sjeldenhetene til da ;)). For å være helt ærlig gjør vi mye for å få dem til å slutte å gråte, da man kan bli ganske ør i toppen etter en dag med mye gråt :p
 
Hadde jeg visst at gutten min gikk rundt å gråt i barnehagen uten å få trøst, hadde jeg blitt skikkelig lei meg!
 
Det er veldig ikke greit å la ham gråte ved levering uten å gjøre noe med det. Det minste hun kunne ha gjort er å avlede ham, det er det de gjør i vår bhg. Nå er min så sosial at han blir med hvem som helst, men hvis han har bestemt seg for å ikke ville overleveres til den ene kommer bare den andre og tar ham, da går det som regel greit.

Vanskelig å ta opp slike ting med ped.leder når det er hun som har denne innstillingen, men det er barnet ditt dette dreier seg om - når du har en følelse av at ting ikke er som det skal må du bare kvinne deg opp og ta praten. Evnt. ta det med leder for bhg? Det er ikke greit å ikke kunne stole på bhg der barnet tilbringer mesteparten av uken. Håper det ordner seg for dere.
 
Det er veldig ikke greit å la ham gråte ved levering uten å gjøre noe med det. Det minste hun kunne ha gjort er å avlede ham, det er det de gjør i vår bhg. Nå er min så sosial at han blir med hvem som helst, men hvis han har bestemt seg for å ikke ville overleveres til den ene kommer bare den andre og tar ham, da går det som regel greit.

Vanskelig å ta opp slike ting med ped.leder når det er hun som har denne innstillingen, men det er barnet ditt dette dreier seg om - når du har en følelse av at ting ikke er som det skal må du bare kvinne deg opp og ta praten. Evnt. ta det med leder for bhg? Det er ikke greit å ikke kunne stole på bhg der barnet tilbringer mesteparten av uken. Håper det ordner seg for dere.
Ja. Frister mest å ta det med leder. Men tenker det blir feil vei å gå. Mest fair å høre med den det gjelder først. Men usikker på hva jeg skal si. Spørre bare rett ut om det er vanlig praksis? Er så redd jeg kommer
Til å bli sint. Da begynner jeg bare å gråte og får ikke et ord frem :p
 
Ja. Frister mest å ta det med leder. Men tenker det blir feil vei å gå. Mest fair å høre med den det gjelder først. Men usikker på hva jeg skal si. Spørre bare rett ut om det er vanlig praksis? Er så redd jeg kommer
Til å bli sint. Da begynner jeg bare å gråte og får ikke et ord frem :p
Det er alltid lurt å ta det med den det gjelder først. Så kan man evnt. gå videre hvis man ikke blir enige.

Jeg observerte at sønnen min gråt veldig ved levering her om dagen, og så vidt jeg så ble han sittende uten at noen gjorde noe med det. Hvordan gjør dere det i slike tilfeller? Jeg synes ikke det er greit at barnet mitt skal gråte uten å bli sett, og ønsker at han har en voksen hos seg hvis dette skjer igjen. Han lar seg ofte avlede av X og Y.

Tror jeg ville lagt det fram ca slik.
 
Back
Topp