Gråt i bhg

Nja. Er en underdel av en svært gammel bhg. Jg gikk der liksom. Men har blitt et eget bygg til småbarna. Som er forholdsvis ny..type 2009..vet ikke om det regnes som nytt jeg? :p mulig hun er usikker. Kan være det altså.
Jeg bare begynte å tenke på om det kunne være den bhg jeg snakket om i mitt første innlegg.. Men det er det da ikke ;-)

Jeg håper hun snakker med deg på mandag, hvis ikke hadde jeg snakket med styrer på tirsdag.
 
Jeg bare begynte å tenke på om det kunne være den bhg jeg snakket om i mitt første innlegg.. Men det er det da ikke ;-)

Jeg håper hun snakker med deg på mandag, hvis ikke hadde jeg snakket med styrer på tirsdag.
Åja :) Var hos hs og snakket om det. Hun sa de hørte om myyyye rart i de ulike bhg i kommunen. De skulle nå begynne samarbeid mye bedre. hs og bhg. Hu håpte det skulle bli noe retningslinjer ect. Og at de på hs mulig kunne ta opp ting med bhg om noen ville være
Anonyme ect.

Ja! Håper hun sier noe. Hvis ikke må jeg jo ta det videre. Takk for svAr :)
 
Åja :) Var hos hs og snakket om det. Hun sa de hørte om myyyye rart i de ulike bhg i kommunen. De skulle nå begynne samarbeid mye bedre. hs og bhg. Hu håpte det skulle bli noe retningslinjer ect. Og at de på hs mulig kunne ta opp ting med bhg om noen ville være
Anonyme ect.

Ja! Håper hun sier noe. Hvis ikke må jeg jo ta det videre. Takk for svAr :)
Her i kommunen er det sånn at vi er med i et Kvello -prosjekt.
Da kommer det en representant fra hs, en fra ppt, en fra barnevern og en fra fysio/ergoterapi for å observere barn og bhg. De ser da på enkeltbarn og bhg generelt. Så er det ett stormøte etterpå der observasjonene gåes gjennom etterpå. Det er veldig nyttig!
Så hvis det går an å få til et samarbeid så er det gull verdt :)
 
Jeg jobber også som ped.leder på småbarnsavdeling. Syns absolutt du skal prate med styrer!
 
Hva syner dere er greit/ikke greit?

Er det greit at barna ikke får trøst i bhg? Men at de lar de gråte? Snakk om 1-2 åringer...

Vil vite om jeg overreagerer eller ikke.

Jeg jobber i barnehage og jeg mener at det ikke er greit å la barn gråte uansett alder. Man skal alltid være der til stede, støtte og hjelpe barn til å få utrykket seg slik at vi kan forstå hvorfor de gråter.
 
Det er ikke ok i det hele tatt og som tidligere barnehageansatt har jeg aldri opplevd dette! Det er klart vi på småbarnsavdelingen trøstet barna uansett hvorfor de gråt, enten trøster man ellers prater man med dem om hvorfor osv! Hadde blitt skikkelig sint
 
Her i kommunen er det sånn at vi er med i et Kvello -prosjekt.
Da kommer det en representant fra hs, en fra ppt, en fra barnevern og en fra fysio/ergoterapi for å observere barn og bhg. De ser da på enkeltbarn og bhg generelt. Så er det ett stormøte etterpå der observasjonene gåes gjennom etterpå. Det er veldig nyttig!
Så hvis det går an å få til et samarbeid så er det gull verdt :)

Av ren nysgjerrighet; innhentes det samtykke fra foreldrene til disse enkeltbarna i den forbindelse?
 
I vår barnehage går de å bærer og bærer (fatter ikke at de har rygg til det!). Ingen barn som gråter blr avvises!

Men det kan være greit å vise ungene at det er ok å være lei seg og...
 
Back
Topp