Når satte du barnet fremovervendt?

Skjønner ikke at noen kan ha de bakovervendt til barna er 5-6 år uten at de er for lange men andre må snu før de er to fordi de er for lange
Er jo forskjell på barn, bilseter og biler. Min datter har altid vært stor. Men vi kan ikke kjøpe ny bilstol 1 gang i året pga at det andre ikke passer lengre.
 
Skjønner ikke at noen kan ha de bakovervendt til barna er 5-6 år uten at de er for lange men andre må snu før de er to fordi de er for lange
Kommer vel kanskje an på hvilket sete de har? Er vel noen av de som er kortere i ryggen om jeg har skjønt det rett. Hører mange vokser fort ut av cybex sirona feks. Jeg hadde nok valgt å kjøpe nytt sete selv, men..
 
Kommer vel kanskje an på hvilket sete de har? Er vel noen av de som er kortere i ryggen om jeg har skjønt det rett. Hører mange vokser fort ut av cybex sirona feks. Jeg hadde nok valgt å kjøpe nytt sete selv, men..
Ja sirona har jeg også hørt er kort.

Det hadde nok jeg også å vi gjorde det når kb hatet det ene bakovervendte også.
 
Skjønner ikke at noen kan ha de bakovervendt til barna er 5-6 år uten at de er for lange men andre må snu før de er to fordi de er for lange

Jeg har en teori om at det har med kjøremønsteret til folk å gjøre. Enkelte bruker mest bare bilen til småkjøring, 10-20min. Mens andre har lengre reiseruter på 3-5timer:)
 
Jeg har en teori om at det har med kjøremønsteret til folk å gjøre. Enkelte bruker mest bare bilen til småkjøring, 10-20min. Mens andre har lengre reiseruter på 3-5timer:)

Vi hadde altså en gutt bakover til han var nesten 6 år gammel, og vi kjørte flere ganger 7-8-9 timers turer med ham den veien. Hverdagskjøringen vår nå med lillsøslster på 4,5 bakover er ikke mer enn 20 minutter hver vei, men hun sitter uten problem slik på ferie på den 7-8 timers turen også
 
Vi har 4 bilstoler til 2 åringen og ingen passer bakovervendt. Det begynner faktisk å bli ganske dyrt
Hvilke bilstoler? (Så vet jeg hva jeg skal styre unna i alle fall).
 
Vi har 4 bilstoler til 2 åringen og ingen passer bakovervendt. Det begynner faktisk å bli ganske dyrt

Skjønner ikke hvordan det er mulig engang. Hvordan passer de ikke?

Og ja, som BMC sier, hvilke seter er det, så kan alle andre vite hvilke seter de ikke bør velge, for det finnes virkelig MANGE seter som har plass til en liten unge på 90 cm bakover altså. Ca alle jeg vet om...
 
Vår lange jente satt bakovervendt i begge bilene til i sommer rundt 4-årsdagen. Da var hun ca 18 kg og 110 cm, og fikk beltestol. Satt i Britax maxway.

Ofte er det en periode rundt halvannet-toårsalderen hvor beina når bakseteryggen men ikke er lange nok til å bøye seg på en fornuftig måte i knærne så føttene kommer ned mellom barnesete og bakseteryggen. Min erfaring er at det hjelper å montere setet på nytt og evt justere det annerledes. Og etter et halvt års tid sitter ungen igjen mer komfortabelt fordi beina har blitt litt lengre. Så lønner seg å vente med å snu, da går det fint i flere år til.
 
  • Liker
Reactions: BMC
Vår lange jente satt bakovervendt i begge bilene til i sommer rundt 4-årsdagen. Da var hun ca 18 kg og 110 cm, og fikk beltestol. Satt i Britax maxway.

Ofte er det en periode rundt halvannet-toårsalderen hvor beina når bakseteryggen men ikke er lange nok til å bøye seg på en fornuftig måte i knærne så føttene kommer ned mellom barnesete og bakseteryggen. Min erfaring er at det hjelper å montere setet på nytt og evt justere det annerledes. Og etter et halvt års tid sitter ungen igjen mer komfortabelt fordi beina har blitt litt lengre. Så lønner seg å vente med å snu, da går det fint i flere år til.
Vet du om maxway tar mindre plass en besafe izi plus? Vurderer å skaffe dette setet når vi skal ha to bakovervendte i den klassen, lest mange anbefaler det :)
 
Hu er ca 90 cm. Har ikke målt på en stund vi hadde to bilstoler til 25 kg. Den ene likte hu ikke og den andre kunne hu sitte i. Litt dumt å sitte fremover i den ene bilen og bakover i den andre. Men er lovlig å snu de når de er 15 mnd, beltetstol fra 15 kg. Men er anbefalt å ha de bakover lengst mulig.
Frøkna her på 3 år er 95 cm og veier 13-14 kg. Hun sitter bakovervendt uten problemer. Hva slags sete hadde dere bakover?
Her bruker hun besafe x3 som går til 18 kg.
Storebror satt i det setet til han var godt over meteren, men da var han for lang i overkroppen. Men da fikk han nytt bakovervendt sete til 25 kg. Han satt bakover til han var rundt 113 cm tenker jeg.
 
Vet du om maxway tar mindre plass en besafe izi plus? Vurderer å skaffe dette setet når vi skal ha to bakovervendte i den klassen, lest mange anbefaler det :)
Ja jeg mener at maxway tar mindre plass.
Er ganske sikker på at det et det setet mange på junigruppa mi har gått for. Og hun ene har plass til 7-åringen der også ;-)
 
  • Liker
Reactions: BMC
Hun var nesten 4,5 år.
 
Ja jeg mener at maxway tar mindre plass.
Er ganske sikker på at det et det setet mange på junigruppa mi har gått for. Og hun ene har plass til 7-åringen der også ;-)
Okei, takk for svar :) vil ha et sete bak fører som ikke ruver like mye som besafe sitt. Så kan største flyttes over i maxway og minste få besafen når den tid kommer.
 
Skjønner ikke at noen kan ha de bakovervendt til barna er 5-6 år uten at de er for lange men andre må snu før de er to fordi de er for lange
Lurer jeg på også. Lengden var ikke noe problem hos oss, men kiloene var:p
 
Back
Topp