Når satte du barnet fremovervendt?

Jeg har lært min på 4,5 år å sitte "som en indianerprinsesse"
Også kjent som skredderstilling. Sånn sitter jo egentlig helst jeg også ;)

I tillegg til at mye kommer an på bilens størrelse, ja

Maxway-sete kjøpte vi til eldstemann like etter han ble 4 år forresten.
Vi hadde liten bil, det gikk fint det også
 
Eldste ble snudd da han var 3,5 år, mellomste 4 år og minste sitter fortsatt bakovervendt og er strax 3 år.
Mellomste på 112 cm får fortsatt plass i minste sitt sete, så å si at en på 90 ikke får plass er tull uansett hvilken bil du måtte ha. Da handler det mer om vilje og ønske om at de skal sitte bakovervendt.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hu er 2 og 3 mnd. Veier 14 kg og sitter nåe fremovervendt. Kunne nok ventet til hu var 15 kg men hu er så lang også. Hu begynte å klage og bilturen ble ett problem. Nå er hu mer fornøyd. Skjønner det med barn bakover lengst mulig og er ikke fornøyd med at hu er så stor at det ble ett problem for hu, men sånn er det bare.

Samme problem her, 2åringen er snart like stor som 5(snart6) åringen og uten tvil tyngre, så bakorvendt bare fungerte ikkje lenger!! Var ett mareritt å kjøre bil...
 
Skjønner ikke at noen kan ha de bakovervendt til barna er 5-6 år uten at de er for lange men andre må snu før de er to fordi de er for lange

Kommer nok litt an på bilstol og ikkje minst hvilken bil man har, men eg har tenkt d samme..
en 5-6 åring er jo som regel ganske så lang og d må jo være fryktelig ubehagelig for en så stor unge..
Uten å mene å fornærme noen her no så tror eg at d e å være litt vel overbeskyttende å ha en 5-6 åring i bakovervendt stol...
 
Tja, det er tryggest for ALLE utenom fører å sitte bakover. Når det et plass, ikke for trangt og ikke noe problem, er det da "overbeskyttende" å velge det tryggeste?
 
Tja, det er tryggest for ALLE utenom fører å sitte bakover. Når det et plass, ikke for trangt og ikke noe problem, er det da "overbeskyttende" å velge det tryggeste?

Jo men d e jo ikkje realistisk at ALLE skal sitte bakovervendt..

Altså eg dømmer ingen,folk må få gjøre som de selv mener best,eg hever ikkje øyenbryn eller tenker Herregud ol men eg syns at d e litt "overbeskyttende" å ha en unge i skolealder i en bakovervendt stol.
 
Å Som sagt før så går det nok mye på vilje. Vet flere som ikke ser vitsen i å ha barna bakovervendt for de skal jo ikke kræsje
Jeg skulle heller ikke kræsje, men det gjorde en annen mann og vi tok det korteste strået den dagen. Takk gud for at barna våre var sikret etter anbefalingene♡
Jeg skulle gjerne dratt rundt i samtlige barnehager og vise hvordan bilen vår så ut:(
 
Tja, det er tryggest for ALLE utenom fører å sitte bakover. Når det et plass, ikke for trangt og ikke noe problem, er det da "overbeskyttende" å velge det tryggeste?
Jepp. Fordi vi overlevde før og vi skal bare en kort tur allikevel;)
 
Jo men d e jo ikkje realistisk at ALLE skal sitte bakovervendt..

Altså eg dømmer ingen,folk må få gjøre som de selv mener best,eg hever ikkje øyenbryn eller tenker Herregud ol men eg syns at d e litt "overbeskyttende" å ha en unge i skolealder i en bakovervendt stol.
Det er ikke overbeskyttende nei, det anbefales bakover til mnst 4 år å mange velger lenger fordi det er tryggest
 
Jeg skulle heller ikke kræsje, men det gjorde en annen mann og vi tok det korteste strået den dagen. Takk gud for at barna våre var sikret etter anbefalingene♡
Jeg skulle gjerne dratt rundt i samtlige barnehager og vise hvordan bilen vår så ut:(
Det er jo nettop det, man vet aldri hvem man møter på veiene
 
Snudde eldste da hun var rett over 4år, da vokste hun utav setet. Minsten blir sittende så lenge han har plass og!
 
Så lenge som mogleg. Tenker rundt 4-5 år :)
 
Det er anbefalt ikke påbudt. Det er påbudt til 15 mnd. Alt etter det er bonus og de som snur før det igjen burde bli tatt. Er utrolig mange som snur barnet før 15 mnd siden det var lov for noen år siden. Er en grunn til at det kun er anbefaling og ikke påbudt. Da må biler og stoler produseres for å passe sammen. Og prisen må da passe til inntekten til folk. Dette er desverre umulig og da blir der bare en anbefaling.
 
Vet du om maxway tar mindre plass en besafe izi plus? Vurderer å skaffe dette setet når vi skal ha to bakovervendte i den klassen, lest mange anbefaler det :)
Ingen erfaring med besafe sete, kun sett niesen min sitt bli montert én gang. Men inntrykket er at det er veldig stort ifht maxway. Maxway'en er veldig kompakt og smal.
 
  • Liker
Reactions: BMC
Har ikke lest tråden men regner med jeg blir halshugd når om jeg sier når tuppa ble snudd.
 
Back
Topp