OKTOBER SKRAVEL

Ja den døra er unødvendig i en så liten leilighet som her... Åpning fra gangen både til kjøkken og stue, som uansett er i åpen løsning :p
Vis vedlegget 142312
Så nå vil vi få veggplass til ekstra skap både i gangen og på kjøkkenet :)
Ellers er det bra her. Formen til mannen er bittelitt bedre, men fortsatt ganske nedsatt. Så da pusler vi med litt smått som han orker, litt om gangen :)

Blir nok veldig bra når det er ferdig :) deilig med mer vegg som man kan bruke til skap o.l :D sånnsett skulle jeg ønske det var helt tett her å. For da kunnr vi ha hengt tven på veggen :p men det er også kjekt at det er en åpning i veggen mellom stua og kjøkkenet. For da får jeg god oversikt over ungene :)

Flink mann du har som gjør litt sånt til tross for formen hans!
 
Her er våres løsning. Som du ser (Fru H) så er det døråpning fra gangen og inn til stua. Og har også vært fra kjøkkenet.. pluss mellom gangen og kjøkkenet haha.. her er lissom gangen det rommet som leder til alle andre rom :p så liten vits i å ha åpning mellom kjøkken og stue også!
1445538508039.jpg
 
Ja du har rett i det du skriver her. Og er helt enig! Tror heller ikke at for eks dette med Hermine er bare trass. For hun er en fælsom person, som Emira er. Men hos oss er det mye av trass for tiden. Hos alle 3 :( "gråter" og skriker for alt og ingenting kun for å få viljen sin. Går over så fort dem innser at det ikke hjelper. Men ser stor forskjell om dem faktisk er fortvilet over noe. Og det ser jeg ikke på som trass;) men det er så forskjellig fra barn til barn når det kommer til selve trassingen. Noen har mye av det, mens andre har omtrent ingenting :) Tror mine ser og lærer av hverandre :p Liana sa her om dagen at hun ikke skjønte hvorfor det ikke kom tårer når hun gråt :p haha.. og syntes det var veldig rart :D
Hehe, ikke tårer nei. :p

Hos Hermine er det alltid ekte følelser i sving, om man kan kalle det for det. Tårene renner og hun er oppriktig lei seg, og det tar ganske lang tid før hun klarer å roe seg. Ofte må hun ha trøst og hjelp til å roe seg, at vi distraherer henne med noe slik at hun glemmer hvorfor hun gråt. Hvis vi bare lar henne gråte kan hun holde på til hun tisser på seg. :confused:
 
Blir nok veldig bra når det er ferdig :) deilig med mer vegg som man kan bruke til skap o.l :D sånnsett skulle jeg ønske det var helt tett her å. For da kunnr vi ha hengt tven på veggen :p men det er også kjekt at det er en åpning i veggen mellom stua og kjøkkenet. For da får jeg god oversikt over ungene :)

Flink mann du har som gjør litt sånt til tross for formen hans!

Han får god hjelp av meg da ;) OG tar ofte pauser!
Vi har tenkt på å gjøre dette i flere år, men aldri fått ut fingeren. Nå måtte vi bare...

Her er våres løsning. Som du ser (Fru H) så er det døråpning fra gangen og inn til stua. Og har også vært fra kjøkkenet.. pluss mellom gangen og kjøkkenet haha.. her er lissom gangen det rommet som leder til alle andre rom :p så liten vits i å ha åpning mellom kjøkken og stue også!
Vis vedlegget 142382

Ah, skjønner at det var greit å lukke, helt eller delvis. Det blir bra her etterhvert også ja. Vi skal få inn et stort garderobeskap i gangen, og et høyskap på kjøkkenet. Etterlengtet oppbevaringsplass på begge steder! :D
 
*phjew* for en dag!

Mannen har bursdag idag, og Hermine som har gleda seg omtrent like mye som til sin egen bursdag sto klar ved sengekanten hans kl 06.31 med gaven hans i armene. :p Så da ble det gaveåpning og kl 07 var jeg igang med å steke egg og bacon.

...når mann og barn var dratt kom jeg jo på at jeg skulle bake boller til bhg, så 08.30 satte jeg en bolledeig. Rakk akkurat å få det siste brettet med boller ut ifra ovnen før jeg måtte på jobb

Jobb 11-13 og foreldrekaffe i bhg kl 15.

Hjem, pølsemiddag i full fart og så kakepynting med Hermine.

Kl 17.30 fikk vi 11 gjester :eek: Bare nærmeste familie da. :p

Nå er endelig huset ryddet, jeg er helt ferdig og Hermine akkurat sovna.
 
Hehe, ikke tårer nei. :p

Hos Hermine er det alltid ekte følelser i sving, om man kan kalle det for det. Tårene renner og hun er oppriktig lei seg, og det tar ganske lang tid før hun klarer å roe seg. Ofte må hun ha trøst og hjelp til å roe seg, at vi distraherer henne med noe slik at hun glemmer hvorfor hun gråt. Hvis vi bare lar henne gråte kan hun holde på til hun tisser på seg. :confused:

Er nok mer følelser i bildet med hun ja. Og det er det her også altså. Liana kan gråte så tårene spruter :p og det gjør det om hun virkelig gråter. Aldri sett så mye tårer hos en person før jeg :p haha.. men nå er det ofte det ikke kommer en eneste liten tåre, og hører på hylinga at hun gjør det bevisst. Men igjen så er nok denne perioden 3åringene går gjennom, veldig forskjellig. Er så mye som skjer i den psykiske utviklingen. Så tror nok at dem kan få voldsomme humørsvigninger med masse følelser i også. Emira er sånn. Hun var voldsom svingete i humøret og hadde all slags humør iløpet av dagen i 3 årsalderen :) men hun er igjen en som griner lett da. Veldig følsom på gråten sin. Mens Liana blir mer hissig og sur. Og hun er også veldig følsom! Så det er så forskjellig bra barn til barn :)
 
*phjew* for en dag!

Mannen har bursdag idag, og Hermine som har gleda seg omtrent like mye som til sin egen bursdag sto klar ved sengekanten hans kl 06.31 med gaven hans i armene. :p Så da ble det gaveåpning og kl 07 var jeg igang med å steke egg og bacon.

...når mann og barn var dratt kom jeg jo på at jeg skulle bake boller til bhg, så 08.30 satte jeg en bolledeig. Rakk akkurat å få det siste brettet med boller ut ifra ovnen før jeg måtte på jobb

Jobb 11-13 og foreldrekaffe i bhg kl 15.

Hjem, pølsemiddag i full fart og så kakepynting med Hermine.

Kl 17.30 fikk vi 11 gjester :eek: Bare nærmeste familie da. :p

Nå er endelig huset ryddet, jeg er helt ferdig og Hermine akkurat sovna.
OI! Hehe, nå må du bare ligge pal på sofaen og hvile :eek:

Høres ut som en fin dag da, selvom den ble travel!
Vi skal på suppe og kake i barnehagen i morgen, den feirer 10 år i år :D
 
Han får god hjelp av meg da ;) OG tar ofte pauser!
Vi har tenkt på å gjøre dette i flere år, men aldri fått ut fingeren. Nå måtte vi bare...



Ah, skjønner at det var greit å lukke, helt eller delvis. Det blir bra her etterhvert også ja. Vi skal få inn et stort garderobeskap i gangen, og et høyskap på kjøkkenet. Etterlengtet oppbevaringsplass på begge steder! :D

Flinka! Ikke alle som trår til med sånn type jobb :D sikkert godt å endelig få satt i gang. Det er det som er vansklig ;)
Høres veldig bra ut! Merker selv at man tenker mer praktisk når det kommer til oppbevaringsplass når man har fått barn :p hehe
 
Flinka! Ikke alle som trår til med sånn type jobb :D sikkert godt å endelig få satt i gang. Det er det som er vansklig ;)
Høres veldig bra ut! Merker selv at man tenker mer praktisk når det kommer til oppbevaringsplass når man har fått barn :p hehe
Det er jeg som har pushet på for at vi skulle gjøre dette selv, og ikke bruke mange tusen på fagfolk :p
Mannen var skeptisk.
Men google og youtube er genialt ;) Og det er en ganske enkel jobb, så lenge man får lånt seg sag osv om man ikke har det fra før :)
Jeg synes slikt er morsomt jeg!
 
*phjew* for en dag!

Mannen har bursdag idag, og Hermine som har gleda seg omtrent like mye som til sin egen bursdag sto klar ved sengekanten hans kl 06.31 med gaven hans i armene. :p Så da ble det gaveåpning og kl 07 var jeg igang med å steke egg og bacon.

...når mann og barn var dratt kom jeg jo på at jeg skulle bake boller til bhg, så 08.30 satte jeg en bolledeig. Rakk akkurat å få det siste brettet med boller ut ifra ovnen før jeg måtte på jobb

Jobb 11-13 og foreldrekaffe i bhg kl 15.

Hjem, pølsemiddag i full fart og så kakepynting med Hermine.

Kl 17.30 fikk vi 11 gjester :eek: Bare nærmeste familie da. :p

Nå er endelig huset ryddet, jeg er helt ferdig og Hermine akkurat sovna.

Full fart og travel dag! Hehe.. herlige Hermine :) merket også på jentene her at det var like stor stas med våres bursdager som dems haha.. fortalte alle på skole og bhg av vi hadde bursdag:oops::rolleyes: *kleint* :p

De bollene så veldig gode ut! :D
 
OI! Hehe, nå må du bare ligge pal på sofaen og hvile :eek:

Høres ut som en fin dag da, selvom den ble travel!
Vi skal på suppe og kake i barnehagen i morgen, den feirer 10 år i år :D
Ja, jeg er glad jeg ikke skal tidlig på jobb i morgen. Kommer til å trenge mer enn kvelden og natta på å lade batteriene. :p
 
Det er jeg som har pushet på for at vi skulle gjøre dette selv, og ikke bruke mange tusen på fagfolk :p
Mannen var skeptisk.
Men google og youtube er genialt ;) Og det er en ganske enkel jobb, så lenge man får lånt seg sag osv om man ikke har det fra før :)
Jeg synes slikt er morsomt jeg!

Hehe ja nettet kan være til god hjelp :D fått mye tips derifra vi å. Og fra stefaren min :p han er en altmuligmann :) jeg kan også like sånne ting, bare det ikke blir for tungt :p haha
 
Hehe ja nettet kan være til god hjelp :D fått mye tips derifra vi å. Og fra stefaren min :p han er en altmuligmann :) jeg kan også like sånne ting, bare det ikke blir for tungt :p haha
Hehe, tar gjerne tungt arbeid og jeg :D
 
Hehe, tar gjerne tungt arbeid og jeg :D

Hehe jeg tar heller sånne ting som å spikre, male osv. Men løfte og styre med tunge ting frister lite :p
 
God lørdag og helg :)

Hermine er på overnatting hos besteforeldrene og jeg fikk såklart ikke til å sove lengre enn til 08 :p

Hva er helgeplanene?

Lite eller ingen her, og det er veldig deilig :) skal ut å kjøpe et par julegaver idag bare.

Sur vind og veldig vått ute så blir nok innelørdag.
 
Deilig med barnefri Marian87 :) men typisk at man ikke får sove lenge :p julegaver ja! Ikke hatt råd til det jeg hehe..

Ingen planer her heller. Vært å handlet å sånt. Og Leoh våknet med feber etter dubben idag :( spørs om det er forkjølelse på tur. Eller så går der vannkopper på skolen, så kan hende Emira har dratt med seg noe hjem :p
Nå står det vårruller i ovnen som er snart ferdige :D gleder meg til mat! :)
 
Deilig med barnefri Marian87 :) men typisk at man ikke får sove lenge :p julegaver ja! Ikke hatt råd til det jeg hehe..

Ingen planer her heller. Vært å handlet å sånt. Og Leoh våknet med feber etter dubben idag :( spørs om det er forkjølelse på tur. Eller så går der vannkopper på skolen, så kan hende Emira har dratt med seg noe hjem :p
Nå står det vårruller i ovnen som er snart ferdige :D gleder meg til mat! :)
Kjedelig at han ikke er i slaget, håper han blir piggere etter natten :)
Vårruller er deilig. Laget selv eller? :)
 
Vi har vært å shoppet på grensen i dag.
Fikk kjøpt en o'neill snowboard jakke til Wael. Før 1000, nå 400! Rimelig fornøyd med det. Pluss lego og litt småtterier, så nå er vi ca ferdig med han til jul. Til Mina har vi bestilt et kjøkken, leketelt og kjøkkenutstyr. Nesten ferdig med alle jule og bursdagsgaver. Herlig :)

Vi har spist taco i dag, tv-boksen er ødelagt så det er nedtur. Men har masse gossip girl på nettbrettet, som jeg koser meg med hver kveld :) :)

Ha en fin kveld :)
 
Back
Topp