Hva heter barna dine?

Mamsemoms

Forumet er livet
Februarlykke 2016
Ja? Hva heter de? Noen spesiell grunn til at dere valgte navnet?




Min sønn heter Herman. En form for Henry, som var min oldefar :)
Lille jenta i magen har foreløpig fått navnet Iben. Fars slekt er dansk og det er et veldig vanlig pikenavn der. Vi falt for det allerede med sønnen vår i magen og hadde to navn på bordet da; Herman og Iben. Ser ut til at vi er så heldig å få brukt begge :) ❤️
 
Fine navn :)

Sønnen min heter Wael, etter min manns avdøde bestevenn. (Arabisk)
Og datteren min heter Mina, etter oldemor.
 
Fine navn :)

Sønnen min heter Wael, etter min manns avdøde bestevenn. (Arabisk)
Og datteren min heter Mina, etter oldemor.
Hvordan uttaler man Wael? Rett frem på norsk? Det var stilig! Mina er vakkert da!
 
Vår gutt heter Martin Leander. Oppkalt etter min bestefar. Bruker bare Martin til vanlig :)
 
Ja? Hva heter de? Noen spesiell grunn til at dere valgte navnet?


Min sønn heter Herman. En form for Henry, som var min oldefar :)
Lille jenta i magen har foreløpig fått navnet Iben. Fars slekt er dansk og det er et veldig vanlig pikenavn der. Vi falt for det allerede med sønnen vår i magen og hadde to navn på bordet da; Herman og Iben. Ser ut til at vi er så heldig å få brukt begge :) ❤️

Skriveleif i tittel :) fine navn :) iben ville jeg at ungen min skulle hete på barneskolen, fordi den peneste jenta het det :D haha
 
Nå er ikke mitt barn født enda så vet ikke hva som passer. Men jeg syntes forsåvidt tittelen med skriveleif var morsom: lille i magen hater vekkeklokka til faren sin.
 
Hun heter Linnea. Og så har hun mellomnavn likt som mitt. Valgt fordi vi likte det så godt :)
 
Ja? Hva heter de? Noen spesiell grunn til at dere valgte navnet?




Min sønn heter Herman. En form for Henry, som var min oldefar :)
Lille jenta i magen har foreløpig fått navnet Iben. Fars slekt er dansk og det er et veldig vanlig pikenavn der. Vi falt for det allerede med sønnen vår i magen og hadde to navn på bordet da; Herman og Iben. Ser ut til at vi er så heldig å få brukt begge :) ❤️

Jeg har en Amalie, og en Aaron, å i magen min ligger det også en Iben ❤️ jeg simpelthen elsker det navnet og heldigvis gjør også gubben det ❤️
 
Min sønn heter Herman. En form for Henry, som var min oldefar :)
Hvor har du det fra? Etter hva jeg kan se stammer de ikke fra hverandre/fra samme navn og har forskjellig betydning.

Har et tantebarn og bestefar som heter det og ikke hørt at det så måtte sjekke.
 
Han heter Jørgen. Jeg hadde det navnet på lista mi over navn, og sambo fikk det navnet etter å ha putta våre navn inn i en navnegenerator :p
 
En David og en Karl her. David er det vakreste navnet jeg vet om, yngste er oppkalt etter flere på begge sider av familien. (har et navn til)
 
  • Liker
Reactions: BMC
Hvor har du det fra? Etter hva jeg kan se stammer de ikke fra hverandre/fra samme navn og har forskjellig betydning.

Har et tantebarn og bestefar som heter det og ikke hørt at det så måtte sjekke.
Hehe ikke rart du ikke har lest det før. Det har vi fra fra eget hode :) Vi ville ha oppkalling, men Henry passet ikke gutten. Ikke Henrik heller, som blir nærmeste. Derfor ble det Herman som er en (i mine) oppkalling etter Henry og kona Marit :)
 
Sønnen min heter Sander og datteren min heter Anniken :)

"Sander" kom opp i en navnerulett der jeg puttet inn mitt og samboers navn. Stod mellom "Sander" og "Emil", men ville ikke ha topp 20 navn.
"Anniken" kom samboeren min på. Vi hadde ikke noen andre alternativer som vi var enige om, samt at vi har bare kjent ei "Anniken" før - og hun er pen :p
 
Feil overskrift?

Oppkalt etter olderfaren som var eneste som levde da han ble født:)
 
Back
Topp