Hva heter barna dine?

En tråd i 'Navn' startet av Mamsemoms, 23 Okt 2015.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Mamsemoms Forumet er livet Februarlykke 2016

Ja? Hva heter de? Noen spesiell grunn til at dere valgte navnet?

Min sønn heter Herman. En form for Henry, som var min oldefar :)
    Lille jenta i magen har foreløpig fått navnet Iben. Fars slekt er dansk og det er et veldig vanlig pikenavn der. Vi falt for det allerede med sønnen vår i magen og hadde to navn på bordet da; Herman og Iben. Ser ut til at vi er så heldig å få brukt begge :) ❤️

• Liker Liker x 2
  2. lennypenny Forumet er livet VIP September 2012

Fine navn :)

Sønnen min heter Wael, etter min manns avdøde bestevenn. (Arabisk)
    Og datteren min heter Mina, etter oldemor.

3. Mamsemoms Forumet er livet Februarlykke 2016

Hvordan uttaler man Wael? Rett frem på norsk? Det var stilig! Mina er vakkert da!

4. K+N=ML Forumet er livet

Vår gutt heter Martin Leander. Oppkalt etter min bestefar. Bruker bare Martin til vanlig :)

5. Solstråle90 Forumet er livet Tilgangsansvarlig Mailykke 2018 VIP Aprillykke 2016

Skriveleif i tittel :) fine navn :) iben ville jeg at ungen min skulle hete på barneskolen, fordi den peneste jenta het det :D haha

6. Plomme Forumet er livet Himmelbarn Oktoberskattene 2015

Nå er ikke mitt barn født enda så vet ikke hva som passer. Men jeg syntes forsåvidt tittelen med skriveleif var morsom: lille i magen hater vekkeklokka til faren sin.

7. 2010 og 2014 Flørter med forumet

Eldste heter Dea Mathilde og yngste heter Max Kasander:) Mathilde etter min mormor og Max etter homer simpson:p

• Liker Liker x 1
  8. Ruli Forumet er livet VIP Sensommerlykke 2017 * Fra frø til Juliblomst 2015 *

Hun heter Linnea. Og så har hun mellomnavn likt som mitt. Valgt fordi vi likte det så godt :)

• Liker Liker x 1
  9. Snuppapåtjukka Flørter med forumet

Heter Hannah, fordi jeg aldri har møtt en Hannah jeg ikke liker, og faren syntes det var fint :)

• Hjertelig Hjertelig x 1
  10. Mrs.JaxTeller Elsker forumet Desemberglede 2015 Januarlykke 2016

Jeg har en Amalie, og en Aaron, å i magen min ligger det også en Iben ❤️ jeg simpelthen elsker det navnet og heldigvis gjør også gubben det ❤️

• Liker Liker x 1
    • Kreativ Kreativ x 1
  11. Thaliz Forumet er livet * Fra frø til Juliblomst 2015 *

Hun heter Jennie :)

12. stinefine Februar 2014 sin Udefinerbare! Oktobermirakler 2013 Februar 2014 - Skjult forum Septemberlykke 2015 VIP

Vi har en Mikaela, en Johannes og en Sanna ❤

• Liker Liker x 2
  13. heksa Flørter med forumet

Melissa, Sara og Lucas :Heartred

14. Lutzern Februar 14 - miss trøtt Februar 2014 - Skjult forum VIP

Hvor har du det fra? Etter hva jeg kan se stammer de ikke fra hverandre/fra samme navn og har forskjellig betydning.

Har et tantebarn og bestefar som heter det og ikke hørt at det så måtte sjekke.

15. BMC Februar 14's Miss Skravle Februar 2014 - Skjult forum Tilgangsansvarlig VIP ♡Junigull 2016♡

Han heter Jørgen. Jeg hadde det navnet på lista mi over navn, og sambo fikk det navnet etter å ha putta våre navn inn i en navnegenerator :p

16. tiia85 Forumet er livet Februar 2014 - Skjult forum Tilgangsansvarlig VIP

En David og en Karl her. David er det vakreste navnet jeg vet om, yngste er oppkalt etter flere på begge sider av familien. (har et navn til)

• Liker Liker x 1
  17. Mamsemoms Forumet er livet Februarlykke 2016

Hehe ikke rart du ikke har lest det før. Det har vi fra fra eget hode :) Vi ville ha oppkalling, men Henry passet ikke gutten. Ikke Henrik heller, som blir nærmeste. Derfor ble det Herman som er en (i mine) oppkalling etter Henry og kona Marit :)

18. Mamsemoms Forumet er livet Februarlykke 2016

Haha ja så det, men jeg får ikke endret! :p

19. Først en sønn, nå en datter <3 Flørter med forumet

Sønnen min heter Sander og datteren min heter Anniken :)

"Sander" kom opp i en navnerulett der jeg puttet inn mitt og samboers navn. Stod mellom "Sander" og "Emil", men ville ikke ha topp 20 navn.
    "Anniken" kom samboeren min på. Vi hadde ikke noen andre alternativer som vi var enige om, samt at vi har bare kjent ei "Anniken" før - og hun er pen :p

20. :)Solsikke:) Forumet er livet Desemberskattene 2014 Januarlykke 2019

Feil overskrift?

Oppkalt etter olderfaren som var eneste som levde da han ble født:)

Del denne siden