Nattåpne barnehager

Ja, som sagt det fungerte før uten barnehager også. Hvorfor fikk vi de?
Som jeg skrev, selv om det fungerer nå så er livet til mange ganske tøft, mange jobber ufrivillig deltid, mange barn sover på rund gang hos naboer, familie,venner. Om du mener det er bedre enn å ha en fast trygg plass til barna så javel.

Samfunnet vårt fungerte uten likestilling, skal vi kutte ut det også?
Igjen. Ikke snakk om å kutte ut noe. Snakk om å åpne barnehage på natt. Åpne.

Personlig synes jeg at det er bedre at barna har barnevakt enn at de skal åpnes en institusjon der barna skal plasseres.
 
Er mange som ikke har det :-/
Skjønner jo at mange ikke har det. Men de fleste har jo det. De fleste har vel en mann, en venninne eller lignende. Har de ikke det så kan kanskje alternativet være å lei inn en tjeneste som kan komme hjem. Der hvor sengen Tim barnet er. Trygghet og sikkerhet. Ikke en institusjon.
 
Igjen. Ikke snakk om å kutte ut noe. Snakk om å åpne barnehage på natt. Åpne.

Personlig synes jeg at det er bedre at barna har barnevakt enn at de skal åpnes en institusjon der barna skal plasseres.

Så nå som det er åpnet så er det greit, men om det ikke hadde vært det så hadde du vært i mot? Du vet ikke hvordan det blir før det åpner, det viste vi ikke med barnehager heller, heldigvis så ble de åpnet likevel.
Jeg forstår ikke argumentet ditt.
For du synes det var greit at de åpnet barnehager selv om man klarte seg uten den gang, men det er ikke greit å utvide åpningstidene for vi klarer oss uten i dag?

Nei barna blir rotløse av å ikke ha en fast plass.
 
Så nå som det er åpnet så er det greit, men om det ikke hadde vært det så hadde du vært i mot? Du vet ikke hvordan det blir før det åpner, det viste vi ikke med barnehager heller, heldigvis så ble de åpnet likevel.
Jeg forstår ikke argumentet ditt.
For du synes det var greit at de åpnet barnehager selv om man klarte seg uten den gang, men det er ikke greit å utvide åpningstidene for vi klarer oss uten i dag?

Nei barna blir rotløse av å ikke ha en fast plass.
Ser du ikke hva jeg skriver? :eek: Jeg er imot utviklingen! Jeg liker ikke at en haug 1 åringer må være i bhg i 9 timer i strekk. Noe mange desverre må være i dag. Og neste skritt blir døgnåpne bhg? Hva blir det neste? Kostskoler og kostbarnehager?

Jeg forstår ikke argumentet ditt. Fordi vi har barnehage så må være greit å ha døgnåpent? Skal det være åpent lørdag og søndag også da synes du?
 
Skjønner jo at mange ikke har det. Men de fleste har jo det. De fleste har vel en mann, en venninne eller lignende. Har de ikke det så kan kanskje alternativet være å lei inn en tjeneste som kan komme hjem. Der hvor sengen Tim barnet er. Trygghet og sikkerhet. Ikke en institusjon.

Ja mange har kanskje enn mann, men i dag så jobber fleste ubekvem arbeidstid. Det betyr sjansen er rimelig stor for at mannen også jobber slik.
 
Nei de fleste har ikke det. Litt naivt å tro at mange har en kø med frivillige barnevaktsittere på døren.
Hvorfor tror du frivillig organisasjoner som home start f.eks har dukket opp? Fordi mange ikke har nettverk.
Ok. Da var det naivt. Poenget var uansett at det finnes andre løsninger.
 
Skjønner jo at mange ikke har det. Men de fleste har jo det. De fleste har vel en mann, en venninne eller lignende. Har de ikke det så kan kanskje alternativet være å lei inn en tjeneste som kan komme hjem. Der hvor sengen Tim barnet er. Trygghet og sikkerhet. Ikke en institusjon.
Fins mange som er alene med barna og ikke har familie som er i stand til eller har mulighet for å passe barna... Det er realiteten for mange faktisk.
 
Ser du ikke hva jeg skriver? :eek: Jeg er imot utviklingen! Jeg liker ikke at en haug 1 åringer må være i bhg i 9 timer i strekk. Noe mange desverre må være i dag. Og neste skritt blir døgnåpne bhg? Hva blir det neste? Kostskoler og kostbarnehager?

Jeg forstår ikke argumentet ditt. Fordi vi har barnehage så må være greit å ha døgnåpent? Skal det være åpent lørdag og søndag også da synes du?
Ja, det synes jeg. Du liker ikke at samfunnet utvikler seg slik at du og jeg har like muligheter selv om du ikke er motsatt kjønn?
Jeg er veldig glad for at min datter kan også velge og vrake i jobber, få barn og ha ett verdifullt liv slik som brødrene hennes. Barna mine ville vært mindre i barnehagen om de kun var der når jeg jobbet.
 
Fins mange som er alene med barna og ikke har familie som er i stand til eller har mulighet for å passe barna... Det er realiteten for mange faktisk.
Vet det finnes mange alenemødre uten mulighet til å ha barnevakt. Jeg er en av de alenemødrene selv ;) Poenget var at det finnes andre og bedre løsninger enn døgnåpen bhg .
 
Og hva vil døgnåpne bhg og døgnåpne butikker ect føre til tror du? Enda mer ubekvem arbeidstid og enda flere barn i bhg til alle døgnets tider.

Vi som jobber ubekvem arbeidstid jobber ikke flere timer enn de som jobber dagtid ;) Så barna vil ikke være der mer nei, men på andre tider og dager :)
 
Ja, det synes jeg. Du liker ikke at samfunnet utvikler seg slik at du og jeg har like muligheter selv om du ikke er motsatt kjønn?
Jeg er veldig glad for at min datter kan også velge og vrake i jobber, få barn og ha ett verdifullt liv slik som brødrene hennes. Barna mine ville vært mindre i barnehagen om de kun var der når jeg jobbet.
Likestilling er ikke avhengig av døgnåpen bhg eller døgnåpent samfunn. Det er tull.
 
Vi som jobber ubekvem arbeidstid jobber ikke flere timer enn de som jobber dagtid ;) Så barna vil ikke være der mer nei, men på andre tider og dager :)
Var ikke poenget mitt. Poenget var døgnåpent bhg: krever at folk jobbet der på natt= mer behov for andre som jobber natt--> enda flere barn i bhg på natt.
 
Vil bare skyte inn at ansvaret for barna ligger hos begge foreldrene.

Kan ikke bare skylde på likestillingen og kvinnene som har kommet seg ut i jobb. At det er deres "feil" at barna har lengre dager i bhg osv osv.
 
Back
Topp