Nattåpne barnehager

Var ikke poenget mitt. Poenget var døgnåpent bhg: krever at folk jobbet der på natt= mer behov for andre som jobber natt--> enda flere barn i bhg på natt.

Slik er samfunnet. Før stengte butikkene på fredag, nå er de åpne til 23, 6 dager i uken. Samfunnet utvikler seg i denne retningen.
 
Vet det finnes mange alenemødre uten mulighet til å ha barnevakt. Jeg er en av de alenemødrene selv ;) Poenget var at det finnes andre og bedre løsninger enn døgnåpen bhg .
Ja det er ulike måter å løse det på. Men jeg tenker det er opptil hver enkelt å vurdere hva som er best for dem.

Jeg hadde ikke sendt barnet mitt i døgnåpen bhg. Men det er mitt valg da.
 
Vil bare skyte inn at ansvaret for barna ligger hos begge foreldrene.

Kan ikke bare skylde på likestillingen og kvinnene som har kommet seg ut i jobb. At det er deres "feil" at barna har lengre dager i bhg osv osv.

Klart det ligger hos begge foreldrene, men vi hadde vel ikke hatt behov for barnehager om mor gikk hjemme slik som på 70-80 tallet.
Dette er en konsekvens av at man er to i jobb, vi har også en eldre generasjon som også er i full jobb.
Man kan ikke la være å bruke likestilling som ett argument, når problemet oppstod da mor og far måtte ut i full jobb.
 
Ja det er ulike måter å løse det på. Men jeg tenker det er opptil hver enkelt å vurdere hva som er best for dem.

Jeg hadde ikke sendt barnet mitt i døgnåpen bhg. Men det er mitt valg da.
Poenget mitt er at om velger å åpne npe sånt så vil "ballen" rulle. Flere folk må
Jobbe på natta. Som igjen vil føre til økt behov for å ha barn i bhg på natt.
 
Poenget mitt er at om velger å åpne npe sånt så vil "ballen" rulle. Flere folk må
Jobbe på natta. Som igjen vil føre til økt behov for å ha barn i bhg på natt.

Det samme skjedde når barnehagene åpnet, flere måtte ut i jobb, flere barnehageplasser krevde det.
Å få nye arbeidsplasser i samfunnet vårt er bare positivt mener jeg :)
 
Poenget mitt er at om velger å åpne npe sånt så vil "ballen" rulle. Flere folk må
Jobbe på natta. Som igjen vil føre til økt behov for å ha barn i bhg på natt.
Jeg tenker det kan være en ide å teste det ut. For å se behovet, kostnadene og hvordan dette fungerer i praksis.
 
Jeg tenker det kan være en ide å teste det ut. For å se behovet, kostnadene og hvordan dette fungerer i praksis.
Er det ikke det de skal? Lurer veldig på
Hvordan de skal sjekke om det er et reelt behov også? At det er pga arbeid de blir plassert der
 
Men hvem må ta regningen for dette? Blir foreldrene med på høyere pris? Hvor skal vi finne penger til dette prosjektet?
 
Er det ikke det de skal? Lurer veldig på
Hvordan de skal sjekke om det er et reelt behov også? At det er pga arbeid de blir plassert der
Foreldrene må vel dokumentere at de jobber natt, håper jeg??
 
Jess. Derfor vil vi ikke bli enige :) Nye arbeidsplasser på bekostning av barna i samfunnet ser jeg ikke som på noe positivt.

Jeg mener det er bedre for barna enn slik det er i dag. Nettopp fordi man er mindre samme sine barn enn man må i dag. Jeg har ikke behov for barnehage på dagtid, men barnehage må man liksom ha så barna får ett sosialtliv. Så mine barn er i barnehage ofte når jeg har fri, slik ville det ikke vært slik. De ville vært mer med meg ;)
 
Men hvem må ta regningen for dette? Blir foreldrene med på høyere pris? Hvor skal vi finne penger til dette prosjektet?

Blir spennende å se hvordan de gjør det i Oslo, men en høyere pris for natt er jeg enig. Men man subsidierer barnehager i dag for de med normaltid, jobbene til de i ubekvemtid er ikke mindre viktige. Så bør helt klart bli subsidiert dette også mener jeg :)
 
Jeg er i mot. Barn i bhgalder trenger foreldrene sine om natten.

Har også tenkt samme tanke som Fruktplukker. Dette løser jo ikke problemet for de med skolebarn.

Nattåpne barnehager viderefører jo bare problemet med turnus, da vi må ha enda flere turnusjobbende.

Synes det er rart hvor mye det snakkes om kvinner/mødre i denne saken. Hvor er pappaene her?
 
Back
Topp