Skravletråd

Jeg besto glukosebelastninga denne gangen også, 7,3. Fint under 7,8 det!
Så bra!:-)
Er veldig spent på når jeg skal ta min, er litt småskeptisk på om jeg kanskje kan ha svangerskapsdiabetes... Men til vanlig så pleier jeg faktisk å ha litt lavt blodsukker, ligger som regel på mellom 3-4,5 (har målt både med apparatet til mamma og hos legen) :-)

Sitti i kantina i halvannen time. Nå begynner alle ansatte å komme for å spise lunsj. Da blir det full bananas i magen :-P tror den liker litt liv/ folk! Blir vel en supersosial baby da :D

Fridag!!!! Hurra! Tok meg en dag fri i dag, hadde en feriedag til gode... Har vært alt for mye stress og mas på jobb og begynte å mislike sjefene mine pga alt maset. Så i dag startet jeg dagen med å gå en tur med frøken hund etter at vi fulgte gutta til bussen. Fikk et lite innblikk i hvordan dagene blir når bebisen er ute og vi kan starte dagen med gåtur, oh lykke!! :) Koste meg med god frokost og så har jeg brukt to timer på å chatte med nav og regne ut uker, ferie, osv osv i forhold til permisjonen. Har sett over budsjettet og fått ro i sjela for de mnd vi må ha ulønnet permisjon og funnet ut hvor mye vi er avhengig av å spare når vi får foreldrepenger. Nå skal jeg bare få godkjennelse fra mannen før jeg sender søknaden min i løpet av helgen :D Blir godt å få det unnagjort!

Nå kommer straks gutta hjem og da skal vi bare kose oss før mannen og jeg skal på shoppingtur alene, handle møbler til babyen og alt vi trenger for å pusse opp badet :) Godt å føle at ting faller litt på plass... Kjenner jeg virkelig har trengt denne dagen her for å få ladet opp litt.

Krysser fingrene for at fastlegen min gir meg ett annet inntrykk i dag da eneste gangen jeg har vært hos hun ikke var bra!

Så var det første dag på lenge jeg har kunnet slappe av med fri (sykmeldt en hel dag i uka) og lillen i barnehage. Tenkte jeg (siden formen har vært så fin siste dagene) skulle få gjort så mye. Men i dag var formen helt blæh. La meg for å sove litt i tolvtiden og våknet nå :p Skokkert over hvor Sliten jeg egentlig var....
Nå er det bare å stå opp og handle og hente lillen i barnehagen!

\o/

Kan være fordi jeg er med i et forskningsprosjekt. Vet ikke... Men har ihvertfall ikke betalt ;-)

Ikke utenkelig det ja, er du med i et forskningsprosjekt skal du vei ikke betale for å delta, men for oss som tar den av "helsemessige årsaker" derimot, vi betaler for materiellkostnader hos legen.

Ikke utenkelig det ja, er du med i et forskningsprosjekt skal du vei ikke betale for å delta, men for oss som tar den av "helsemessige årsaker" derimot, vi betaler for materiellkostnader hos legen.
Men har tatt testene pga høy bmi og diabetes i familien, ikke forskningen. Men klager jo ikke på at noe er gratis ;-)

Jeg har også tatt det pga diabetes i familien, men jeg takler å betale de 123 kronene for det sukkervannet, selv om det på ingen måte er så godt at jeg synes det er verd prisen ;)

Menmen, sånn er det bare, langt heller det enn de 60 kr for glukosepulvert de løste opp i vann fra springen som ikke var veldig kaldt, da jeg fikk de to første ungene mine...

Det meste er jo dog gratis nå, så jeg er nesten avvent å betale. Meg til lege og jm, null kost. Ungene, de koster jo ikke noe i det hele tatt. Man vennes av med tanken på at man skal betale...

Jeg har også tatt det pga diabetes i familien, men jeg takler å betale de 123 kronene for det sukkervannet, selv om det på ingen måte er så godt at jeg synes det er verd prisen ;)

Menmen, sånn er det bare, langt heller det enn de 60 kr for glukosepulvert de løste opp i vann fra springen som ikke var veldig kaldt, da jeg fikk de to første ungene mine...

Det meste er jo dog gratis nå, så jeg er nesten avvent å betale. Meg til lege og jm, null kost. Ungene, de koster jo ikke noe i det hele tatt. Man vennes av med tanken på at man skal betale...
Hehe, ja det er nettopp det. Ikke noe problem for meg å betale. Men hadde bare ikke regnet med det siden alt annet har vært gratis og jeg måtte jo ta dette pga svangerskapet.

Ja, det er lett at man rett og slett ikke regner med det

Har aldri betalt. Tatt på sjukehuset hver gong. Har aldri hørt at noen måtte betala, så det va nytt me meg :)

Når må man egentlig ta sånn glukosebelastningstest? Når det er mistanke om svangerskapsdiabetes?

For oss som er riskogruppe er det fastsatt tid. Jeg tilhører gruppe a, som skal ta den tidlig, samt sånn ca uke 28-30. Det har jeg gjort. Det er oss med foreldre med diabetes, samt de som har hatt det før, tror jeg.
Så er det de som er over aldersgrensa, de som kommer fra visse land hvor det er vanlige, og de som er overvektige, de har vel bare den siste som standard.

Og ellers er det ved mistanke pga sukker i urin

Og de aller fleste slipper heldigvis å ta den

Back
Topp