Skravletråd

Har litt vondt i bekkenet og bena i dag. Sto for mye i går, får bare lære av det at det begynner å bli tungt nå! :) Har sovet litt dårlig i natt på grunn av det. Nå har jeg akkurat satt meg ned, spist litt og laget en kopp te, og leser en pp presentasjon til i morgen!
Skal på en forelesning fra 5 til 7, blir spennene å se hvordan det blir med forelesning så sent :p

Fikk du time etter 1. november da? =) eller må du vente til 1. november med å bestille time der?
Oi, forelesning på kvelden, da tror jeg at jeg hadde sovna!:-P
Jeg satte ikke opp noen time i dag, men ho i skranken anbefalte at jeg tok glukosebelastningstesten hos legen jeg har nå, siden jeg er satt opp der den 27. (vet ikke hva tre-fire dager fra eller til hadde å si jeg, men). Grunnen til at jeg gjerne skulle hatt time fort, er jo fordi jeg skulle hatt henvisning til fysio pga bekkenet, og legen jeg har nå ville ikke gi meg det sist vi snakket om det... Skal til jordmor den 20. på kontroll da, så sånn sett haster ikke legetimen:-) Bare det bekkenet jeg gjerne skulle hatt orden på;)

Oi, forelesning på kvelden, da tror jeg at jeg hadde sovna!:-P
Jeg satte ikke opp noen time i dag, men ho i skranken anbefalte at jeg tok glukosebelastningstesten hos legen jeg har nå, siden jeg er satt opp der den 27. (vet ikke hva tre-fire dager fra eller til hadde å si jeg, men). Grunnen til at jeg gjerne skulle hatt time fort, er jo fordi jeg skulle hatt henvisning til fysio pga bekkenet, og legen jeg har nå ville ikke gi meg det sist vi snakket om det... Skal til jordmor den 20. på kontroll da, så sånn sett haster ikke legetimen:-) Bare det bekkenet jeg gjerne skulle hatt orden på;)

Har ikke peiling jeg heller... :-P for en sær lege, hva taper han på å gi deg det?! Han er jo lege og burde jo stille opp.. :-P

Har ikke peiling jeg heller... :p for en sær lege, hva taper han på å gi deg det?! Han er jo lege og burde jo stille opp.. :p
Ho er veldig rar, spesielt med gravide..! Er liksom den innstillingen at "herregud, du er bare gravid, man blir ikke syk av det. Kom deg opp å tren!"!! Hvordan i alle dager skal man klare det når man såvidt klarer å gå??o_O Fikk bare et spydig svar da jeg var der sist (det var helt på starten da bekkenet begynte å skrante), da jeg spurte om jeg kunne få hjelp av fysio eller lignende.. "Næh, det ser jeg ikke vitsen med! Det hjelper så lite, du må heller ut å gå og komme deg i form!". Det hjalp jo veldig når man er hormonell fra før, liksom! Få slengt i trynet av legen at du ikke er i god nok form...:(
Glad jeg skal bytte!;)

Gå til manuellterapeut, da ordner den henvisning og alt selv. Bare å ringe og bestille time! Veldig fornøyd med effekten det gir på bekkenet!!

Jeg vet jeg har 3 mnd igjen! Men nå er jeg lei av å ikke kunne sitte framoverlent på forelesning uten at babyen skal røre på seg! Det blir ganske trangt nederst i bekkenet, og det er skikkelig ubehagelig når den sparker! Nå hikker den også...

Gikk tidlig på jobb idag for å ha god tid til planlegging. Men så viste det seg at det var forventet at jeg deltok på et møte da jeg kom, så jeg måtte gå dit og late som ingenting.:rolleyes:
Så varte møtet i halvannen time og resten av dagen suste av gårde før jeg fikk sukk for meg... Var godt å komme til kiropraktoren etterpå. Nå skal jeg holde meg i sofaen resten av kvelden.
I morgen tidlig er det glukosetest og 28.ukers-kontroll. Spent på det... Må vel holde meg unna godteriskapet ikveld...:D

Hmmm jeg har plutselig ikke "tilgang til å starte nye emner" på forumet... Kanskje jeg har blitt FOR snakkesalige i det siste :p

I dag skal jeg på svangerskapskontroll. Spent! De siste gangene jeg hat vært til legen så har jeg vært dårlig, kvalm og vondt i bekkenet. Men denne gangen kan jeg faktisk komme å si at kvalmen har avtatt siste uka, og at bekkene har vært bedre i et par dager. Det er gøy :)

Blææ i nå skal jeg snart til legen og ta glukosebelastning :( fikk beskjed at jeg kunne ta med en halv sitron å ha i for å gjøre det lettere å drikke. Håper det er fin test og ingen svangerskapsdiabetes :(

Lykke til, jeg skal ringe senere i dag og høre om de har fått svaret av min fra i går...

Lykke til, Verpesyk!!

Jeg hadde en fin kontroll - fint blodtrykk, og prøvene var fine. Det er var de ikke ved sist kontroll. Så det var kjekt at det går bedre nå:)

Lykke til, Verpesyk!!

Jeg hadde en fin kontroll - fint blodtrykk, og prøvene var fine. Det er var de ikke ved sist kontroll. Så det var kjekt at det går bedre nå:)
Takk! :) urinprøven var fin, uten sukker. Blodsukkeret mitt var 4, ettellerannet :p altså bra. Så var det den fæle drikken da. Første koppen gikk fint, men siste var tung å få ned.
Har sittet og lest i fødselsboken, men ble så kvalm nå at jeg måtte bare legge den bort. Bare et kvarter igjen nå så er det blodprøve igjen og håper den er strålende fin den også :p

Så bra alt var fint =) Det høres bare ikke godt ut med glukosebelastning! Håper det går bra med siste prøven =)

Har vært hos jordmor i dag :) ny runde med å prøve å få arbeidsplassen til å godta at jeg skal over på svangerskapspenger, kjenner jeg er lei av det styret. Og drit lei av å gå sykemeldt og må inn til legen i 5 minutter for å få skrevet ny sykemelding å levere på arbeidsplassen når jordmor og lege er enig, men arbeidsplassen er uenig..
Jordmor foreslo yoga og gå en del turer, helt til hun kom på at jeg har blodtrykk på 98/67 :p Bekkenløsningen er blitt værre, men hun sier det er bra, ikke at jeg har vondt, men at kroppen jobber for å gjøre seg klar til at hodet skal plassere seg ned :) ligger litt under på symfysemålene, i forhold til over sist, men har først nå begynt å få i meg mat igjen, så det lover godt :) alt ser bra ut med den lille, det føler godt! :) må kanskje gjennom glukosebelastning, men skal levere ny urinprøve på mandag så får vi se om det er behov for det, noen andre som har gått gjennom det og vil dele erfaring? :)
I morgen er det møte med jobb og lege, håper vi blir enige denne gangen :)
Nå skal resten av dagen brukes på sofaen med hekling og serie på skjermen, ha gjør dere i dag? :)

Har vært hos jordmor i dag :) ny runde med å prøve å få arbeidsplassen til å godta at jeg skal over på svangerskapspenger, kjenner jeg er lei av det styret. Og drit lei av å gå sykemeldt og må inn til legen i 5 minutter for å få skrevet ny sykemelding å levere på arbeidsplassen når jordmor og lege er enig, men arbeidsplassen er uenig..
Jordmor foreslo yoga og gå en del turer, helt til hun kom på at jeg har blodtrykk på 98/67 :p Bekkenløsningen er blitt værre, men hun sier det er bra, ikke at jeg har vondt, men at kroppen jobber for å gjøre seg klar til at hodet skal plassere seg ned :) ligger litt under på symfysemålene, i forhold til over sist, men har først nå begynt å få i meg mat igjen, så det lover godt :) alt ser bra ut med den lille, det føler godt! :) må kanskje gjennom glukosebelastning, men skal levere ny urinprøve på mandag så får vi se om det er behov for det, noen andre som har gått gjennom det og vil dele erfaring? :)
I morgen er det møte med jobb og lege, håper vi blir enige denne gangen :)
Nå skal resten av dagen brukes på sofaen med hekling og serie på skjermen, ha gjør dere i dag? :)

Kan eg spør ka du jobbe me? Så kjipt når jm og lege e enig, men ikkje arbeidsplassen.. De tape vel ingenting på om du e sjukemeldt eller får svangerskapspenger?!

Eg har tatt glukosebelastning. Me fyste va det ingen problem, kom om mårenen (fastandes) og fekk denna sukkerdrikken, venta to timar og gjekk. Me nummer to blei eg skikkelig dårlig, kvalm, kaldsvetta, følte meg ikkje bra, men det har nok sammenheng me at eg va så utrolig dårlig de første tolv ukene av graviditeten. Ska ta ny nå i neste uka, så håpe den går bedre :) Masse lykke te me testen!

Dagen i dag blir forresten brukt te tannlegetime nå ganske snart, bestilt av jordmor :p Eg slite me ein infeksjon i kroppen så de ikkje finne ut av, så derfor ville jm at tannlegen sko sjekka tannkjøttet mitt for betennelse, tannlegen hadde ikkje heilt troen på det, men stilte gjerna opp for å bekrefta/avkrefta :) I følge jm så har 18 % av prematurfødslar starta pga mor har hatt betennelse i tannkjøttet, og va derfor så bestemt på at servo sko sjekkast, siden eg blir sjekka for alt aen :) Syns det hørtes ut så wt utrolig høgt tall, men siden formen e som an e så e eg villig te å sjekka det mesta :p

Ellers blir det avslapping på sofaen tror eg :)

Kan eg spør ka du jobbe me? Så kjipt når jm og lege e enig, men ikkje arbeidsplassen.. De tape vel ingenting på om du e sjukemeldt eller får svangerskapspenger?!

Eg har tatt glukosebelastning. Me fyste va det ingen problem, kom om mårenen (fastandes) og fekk denna sukkerdrikken, venta to timar og gjekk. Me nummer to blei eg skikkelig dårlig, kvalm, kaldsvetta, følte meg ikkje bra, men det har nok sammenheng me at eg va så utrolig dårlig de første tolv ukene av graviditeten. Ska ta ny nå i neste uka, så håpe den går bedre :) Masse lykke te me testen!

Jobber med lakseoppdrett, så er ikke letteste yrket :) både jeg og de vinner jo faktisk på at jeg går over på svangerskapspenger i stede for sykemelding.

Hm, satser på det går fint da, formen er jo sånn sett fin med tanke på kvalme. Men er vell en del forskjell fra person til person også.
Lykke til du også! :)

Dagen i dag blir forresten brukt te tannlegetime nå ganske snart, bestilt av jordmor :p Eg slite me ein infeksjon i kroppen så de ikkje finne ut av, så derfor ville jm at tannlegen sko sjekka tannkjøttet mitt for betennelse, tannlegen hadde ikkje heilt troen på det, men stilte gjerna opp for å bekrefta/avkrefta :) I følge jm så har 18 % av prematurfødslar starta pga mor har hatt betennelse i tannkjøttet, og va derfor så bestemt på at servo sko sjekkast, siden eg blir sjekka for alt aen :) Syns det hørtes ut så wt utrolig høgt tall, men siden formen e som an e så e eg villig te å sjekka det mesta :p

Ellers blir det avslapping på sofaen tror eg :)

Å, håper det går bra hos tannlegen da! :) synes også 18%høres ut som ett høyt tall, men de vet vell hva de snakker om. Håper de finner ut av hvor infeksjonen kommer fra! :) Lykke til!

Back
Topp