Strikking til lille

Er det noen her som svinger strikkepinnene eller hekler til lille? Jeg har ikke begynt, men har kjøpt garn og funnet mønster til det som skal bli et mykt deilig teppe :)
Jeg må bare si at jeg er så misunnelig på dere som kan strikke så fine ting:)
 
ImageUploadedByBV Forum1444512148.367145.jpg

Smokkesnor under produksjon. Blir heklet på navn (om vi finner et ;p )

Så glad i sånn grønnfarge!! Vises kanskje ikke så godt på bildet? Lager en i beige også, så har jeg bytte. Men må kjøpe en klips til.
 
Å så frustrerende, får ikke til starten på denne da jeg ikke forstår oppskriften.. Har jo ikke heklet siden jeg var 10 år heller..
Noen som klarer hjelpe meg? :)
ImageUploadedByBV Forum1444554901.305637.jpg
ImageUploadedByBV Forum1444554908.949946.jpg
 
Å så frustrerende, får ikke til starten på denne da jeg ikke forstår oppskriften.. Har jo ikke heklet siden jeg var 10 år heller..
Noen som klarer hjelpe meg? :)
Vis vedlegget 140467
Vis vedlegget 140468
Står ikke noe om at du skal hekle i ring på denne, så vil tro det er å hekle fastmasken frem og tilbake, og snu hver runde med en luftmaske :)
Er for lite oppskrift for meg til å tyde :)
 
Last edited:
Står ikke noe om at du skal hekle i ring på denne, så vil tro det er å hekle fastmasken frem og tilbake, og snu hver runde med en luftmaske :)
Er for lite oppskrift for meg til å tyde :)
Ja det er det jeg og mener skal gjøres, frem og tilbake, men forstår ikke hvordan jeg skal få til de to første omgangene..

"Hekle 3 luftmasker"
"1 omg: hopp over 1m, 2 fastmasker i neste m, 2 fastmasker i neste m, nå helles det på den andre siden av luftmaskene (i bunnen), 2 fastmasker i samme maske, 2 fastmasker i neste, sett en merketråd."
"2 omg: 2 fastmasker i neste m, 2 fastmasker, 2 fastmasker i neste m, 2 fastmasker i neste m, 2 fastmasker, 2 fastmasker i neste m, i alt 12 fastmasker."

Får det til å gå ring og ikke 12 masker...
 
Ja det er det jeg og mener skal gjøres, frem og tilbake, men forstår ikke hvordan jeg skal få til de to første omgangene..

"Hekle 3 luftmasker"
"1 omg: hopp over 1m, 2 fastmasker i neste m, 2 fastmasker i neste m, nå helles det på den andre siden av luftmaskene (i bunnen), 2 fastmasker i samme maske, 2 fastmasker i neste, sett en merketråd."
"2 omg: 2 fastmasker i neste m, 2 fastmasker, 2 fastmasker i neste m, 2 fastmasker i neste m, 2 fastmasker, 2 fastmasker i neste m, i alt 12 fastmasker."

Får det til å gå ring og ikke 12 masker...
Du hekler egentlig rundt luftmaskene :)
ImageUploadedByBV Forum1444559691.482720.jpg
Tre luftmasker
ImageUploadedByBV Forum1444559746.353965.jpg
Hekle på øversiden av luftmaskene, totalt 4 fastmasker
ImageUploadedByBV Forum1444559775.487397.jpg
Hekle på undersiden av luftmaskene, totalt 8 fastmasker, sett merketråd
ImageUploadedByBV Forum1444559832.560499.jpg
Hekle rundt, derfra, ikke snu, da får du 12 fastmasker.

Håper det var til hjelp :)
 
Last edited:
Jeg kan ikke skryte av noe jeg har laget selv, for kan ikke strikke :p
Men søsteren til samboeren min har nettopp strikket en lillelerke genser til lillebror i magen, den ble så fin :) ❤️
 
Back
Topp