Strikkedamer! Hva har dere på pinnene? :)

Har du? Jeg begynte på jakka men har så problemer med å forstå oppskriften. Kanskje du kunne forklart meg litt over en PM? ;) Vil ikke gi opp heller! Trenger bare en dytt i riktig retning :p

Typisk at de ikke vil gå med det når man har lagt så mye arbeid i det! Flax en baby ikke kan si imot ;)
Jeg måtte gå ned på strikkebutikken to ganger før jeg fant utav d, ikke enkelt. Har du flettepinne?

Det var litt godt å høre, for føler meg egentlig ganske dreven, men denne var bare umulig å forstå :p Jeg har ikke flettepinne. Hva er det?
Viss du googler det så kommer det opp, mener jeg brukte d for å lage mønsteret. Det er en pinne med en v-bøy midt på. Har prøvd meg på jakken og, men det er noe jeg ikke fikk til å stemme så jeg har lagt d bort en stund, skal ta d frem og se mer på d når sinnet har lagt seg. :p:argue

Tusen takk! Rillejakka er kjempe lett. Må bare kunne rettstrikk, øking og felling :) Skal finne ut hvor oppskriften er ifra i løpet av kvelden.

Rillejakke skal jeg klare, romperen blir nok mer utfordrende:) Vil gjerne vite hvor oppskriften er fra:)

Rillejakke skal jeg klare, romperen blir nok mer utfordrende:) Vil gjerne vite hvor oppskriften er fra:)

Den var ikke så gal den heller :-) Oppskriften er fra et hefte fra Sandnes garn som heter Tynn Merinoull (nr.1508). Kan evt legge ved bilde om du ønsker. Masse fint i det heftet!

Den var ikke så gal den heller :) Oppskriften er fra et hefte fra Sandnes garn som heter Tynn Merinoull (nr.1508). Kan evt legge ved bilde om du ønsker. Masse fint i det heftet!

Takk for tips! Kanskje det blir en tur på garnbutikken i morgen:) Angrer sånn på at jeg begynte å strikke cardigan til meg selv, er så mye annet jeg vil strikke i stedet nå:p

Hei! Da har jeg kjøpt meg oppskrifter og garn til disse to prosjektene. Nå skal frøkna bli fin på vei hjem fra sykehuset ;) Hva strikker dere til knøttene?

Vis vedlegget 136706

Vis vedlegget 136707

Den nederste der var sykt fin!!
Jeg er på jakt etter hentesett som min mor skal strikke, og forstod det sånn at man må ha oppskrift osv ;) Hvor har du fått det fra på denne? :D
Vet ikke helt hvordan ting fungerer i strikkeverden :) :)

Den nederste der var sykt fin!!
Jeg er på jakt etter hentesett som min mor skal strikke, og forstod det sånn at man må ha oppskrift osv ;) Hvor har du fått det fra på denne? :D
Vet ikke helt hvordan ting fungerer i strikkeverden :) :)

Hihi. God smak du ;)

Oppskriften er funnet på raverly.com. Du må lage en konto og så søke på "snøløvdress". Den kjøpes som enkeltoppskrift for 45,- kroner. Hvis din mor er en erfaren strikker har hun garantert hørt om eller er medlem av nettsiden :)

Hihi. God smak du ;)

Oppskriften er funnet på raverly.com. Du må lage en konto og så søke på "snøløvdress". Den kjøpes som enkeltoppskrift for 45,- kroner. Hvis din mor er en erfaren strikker har hun garantert hørt om eller er medlem av nettsiden :)
Jeg fant bare oppskriften på engelsk når jeg leita, stemmer det?
Er naboen til svigermor som strikker, og hun er ikke så stødig i engelsk, haha. :p

Jeg fant bare oppskriften på engelsk når jeg leita, stemmer det?
Er naboen til svigermor som strikker, og hun er ikke så stødig i engelsk, haha. :p

Æ du galen! Sånt klarer ikke jeg ;-) Selve introduksjonen på raverly står på engelsk, men når du kjøper den står oppskriften er norsk. Gjorde det på meg iallefall. Og OBS: hvis det står feil ved betaling, VENT med å prøve på nytt. Jeg var litt rask og endte opp med å betale dobbelt :mad: :P

Æ du galen! Sånt klarer ikke jeg ;-) Selve introduksjonen på raverly står på engelsk, men når du kjøper den står oppskriften er norsk. Gjorde det på meg iallefall. Og OBS: hvis det står feil ved betaling, VENT med å prøve på nytt. Jeg var litt rask og endte opp med å betale dobbelt :mad: :P
Aha, takk for tips! Oops, for satse på at den blir dobbel så fin da! :p
Kjipt uansett!

ImageUploadedByBV Forum1443633615.537185.jpg
ImageUploadedByBV Forum1443633634.004428.jpg
ImageUploadedByBV Forum1443633646.405565.jpg

Så gøy å vite kjønnet og kunne lage ting til lille jenta mi ❤️
More to come! Men trenger inspirasjon og vil gjerne se hva du lager til din mini i magen :)

NÅ skal jeg sette i gang :D Ei god vennine av meg fikk ei datter i februar og jeg har planlagt å strikke teppe til henne leeeenge. Garnet har vært i hus siden mars, men, ja, vel ;) Teppet får bli litt større siden jenta nå er 7 måneder, men teppe må man alltid ha ;)
Ønsk meg lykke til ;)

Jeg har begynt på et pledd i dale garn sitt Erle. En blanding av silke og mohair. Tyyyynn tråd, og 180 masker på pinnen. Evighetsprosjekt. Til gjengjeld er det bare rett frem og tilbake, så slipper å tenke - jeg som ikke er så stødig :)

Jeg har begynt på et pledd i dale garn sitt Erle. En blanding av silke og mohair. Tyyyynn tråd, og 180 masker på pinnen. Evighetsprosjekt. Til gjengjeld er det bare rett frem og tilbake, så slipper å tenke - jeg som ikke er så stødig :)
Jeg bruker babyalpakka, tynn tråd og 201 masker. Blir nok aldri ferdig... Jeg pleier å strikke med minst strikkepinne 10 ;) Nå bruker jeg 3 og på garnet står det faktisk 2,5. Jaja. Vi får se ;)

Er ikke så god på å strikke selv, men har bestilt fra mamma, syntes den var sååå søt ImageUploadedByBV Forum1443690137.364580.jpgImageUploadedByBV Forum1443690162.061769.jpg

Jeg bruker babyalpakka, tynn tråd og 201 masker. Blir nok aldri ferdig... Jeg pleier å strikke med minst strikkepinne 10 ;) Nå bruker jeg 3 og på garnet står det faktisk 2,5. Jaja. Vi får se ;)
Ja, jeg strikker med 3,5 mener jeg. Huff. Jaja, vi får holde ut :)

Er ikke så god på å strikke selv, men har bestilt fra mamma, syntes den var sååå søt
Oj, så fint!
Vi fikk masse hjemmestrikka klær til førstemann. Har så mange rundt oss som er flinke til å strikke. Mariusgenseren og Setesdalkofta var noe av det beste vi fikk! Nå venter en traktorgenser på å bli brukt.

Back
Topp