Dere som bruker parfymefritt vaskemiddel

caracara

Forumet er livet
Savner dere lukten av renhet i klærne? :confused: her tørkes klærne i kjelleren, og de får en kjedelig lukt. I-landsproblem...

Nei, det gjør jeg ikke. ;) Jeg syns det er ubehagelig når det stinker parfyme.
Hehe, ja, snakk om i-landsproblem. :P

Jeg syns ikke parfyme gir klærne ren lukt. Mange har altfor sterkt parfymerte klær, som om de både har alt for mye vaskemiddel og også parfymert skyllemiddel. Blir litt kvalm av det. Bruker vanlig omo, fordi vi slet litt med sur lukt i en del klær, og av en eller annen grunn kjentes det verre ut med nøytralt vaskemiddel. Men bruker ikke så mye, og en dæsj eddik som skyllemiddel, pluss at vi ofte lar døra på vaskerommet stå på gløtt. Frisk luft og at klærne ikke henger for tett på stativet er viktig for god lukt i klærne :)

Hvis du har kjellerlukt i kjelleren så har du jo fukt der, og det kan jo skape mugg. :eek: Anbefaler dere å kjøpe en avfukter. Det har vi i kjelleren, den tar ut 3 liter vann i døgnet. Lukter ingenting der nede så lenge vi har avfukteren på. :)

Klærne lukter forresten rent selv om vaskemiddelet er parfymefritt, de lukter bare ikke parfyme. :)

Henger meg på de andre her. Syns det lukter renere uten parfymen. Bruker jo parfyme utenom hvis jeg vil, så syns det er fint at klærne er nøytrale. :)
Bruker en dæsj eddik som tøymykner, og forstår ikke at jeg ikke begynte med det før!

Jeg syns det er kjedelig når det ikke lukter noe:P så derfor vasket jeg alltid vårt tøy med litt parfyme mens guttungen hadde parfymefritt:P liker lukta av skyllemiddel jeg:P bare ikke for mye selvsagt.

Når jeg har savnet lukt i klærne så har jeg helt noen dråper med rosmarinolje eller annen eterisk olje i skyllemiddelet. :) Mini reagerer ikke på det, men lukter friskt.
Savner det ellers ikke.

Nei, elsker at det ikke lukter parfyme :) og liker å vite at jeg lukter mamma og ikke rosebusk/tropisk storm/sommeridyll osv :P

Klærne våre lukter friskt, og ikke parfyme! Om klærne får rar lukt burde de kanskje tørke et annet sted?

Jeg har måttet bruke skyllemiddel igjen da det blir tranlukt på smekkene/klærene til mini. Hvordan fjerner dere denne lukten med så nøytrale vaskemiddel og uten skyllemiddel?

Det er den totale mangelen på lukt jeg forbinder med rent. Kjenner jeg får litt heebie jeebies av tanken på at parfyme i vaskemiddel eller annen parfyme skal dekke over ubehagelige lukter.

• Liker
Reactions: Io
Jeg har måttet bruke skyllemiddel igjen da det blir tranlukt på smekkene/klærene til mini. Hvordan fjerner dere denne lukten med så nøytrale vaskemiddel og uten skyllemiddel?

Eddik som skyllemiddel, og vask disse klærne på 60 grader. :)

Eddik som skyllemiddel, og vask disse klærne på 60 grader. :)
Vasker allerede på 60 grader ;) Skal begynne å gi det til han når han er naken. Hele huset lukter tran :P

Vasker allerede på 60 grader ;) Skal begynne å gi det til han når han er naken. Hele huset lukter tran :P
Jeg måtte til slutt kaste noen av klærne til jentungen og et par tepper, smekket og gulpekluter fordi de lukta helt forferdelig når hun gulpet opp tran! Prøvde å gi når hun var naken også men en time senere kunne hun fortsatt gulpe det opp, æsj det lukter pyton!:p jeg sluttet til slutt å gi tran og gikk over til d vitamin dråper:p

Back
Topp