Dere som bruker parfymefritt vaskemiddel

Så mange motstandere av parfyme altså, vi snakker vanlig omo color? ;)

Har to barn med atopisk eksem, og selv har jeg en hud som lett klør, så da unngår jeg parfyme og rare stoffer.
Hadde ikke brukt parfyme til ungene uansett da klærne blir rene likevel.

Brukte omo og skyllemiddel før, men etter at småtten kom har vi bare brukt Neutral og eddik. Er superfornøyd med det! Nå er jeg blitt så var på parfymelukt i klærne at jeg må vaske opp igjen det svigers eventuelt har vasket når de har hatt henne på overnatting.. Innser at jeg kanskje er litt ekstrem da, men jeg klarer ikke den lukten lenger :P

Nei synes ikke slik lukt er så god. Bruker heller duftposer med lavendel eller jasmin i klesskuffer. Barna trenger ikke noe godlukt og vi voksne kam bruke parfyme.

Men jeg er veldig nøye på å ha frisk luktfri luft i huset. Ikke matlukt og "innestengt" lukt el. Sånt setter seg i klærne.

Brukt neutral, men måtte bytte tilbake til de med lukt. Prøver å huske å ikke vaske minsten sitt med det. Men på håndklær og sengetøy må jeg ha lukt :D

Lukter ingenting etter det er tørt! Lover! :D bruker en klunk. Par-tre spiseskjeer ca. Vanlig blank 7%. :)
Blir så fascinert av detta:P Ut å kjøpe eddik av alle ting i morgen da:P

Så det lukter eddik når det er vått? :P kan jeg tromle det som vanlig? Haha crash kurs i eddik bruk!

Blir så fascinert av detta:P Ut å kjøpe eddik av alle ting i morgen da:P

Så det lukter eddik når det er vått? :P kan jeg tromle det som vanlig? Haha crash kurs i eddik bruk!
Jeg syns ikke det lukter noe særlig når det er vått heller, men kan være du kjenner en liten eim hvis du kjenner godt etter. :p når det er tørt kjenner du ingenting!
Eddik er kjempegreier! Bruker det på alt fra klesvask til ugress! :D
Si ifra hvordan det går da!

Jeg syns ikke det lukter noe særlig når det er vått heller, men kan være du kjenner en liten eim hvis du kjenner godt etter. :p når det er tørt kjenner du ingenting!
Eddik er kjempegreier! Bruker det på alt fra klesvask til ugress! :D
Si ifra hvordan det går da!
Edikk, det gode gamle universal middelet? Hva mer? Let me in on the eddik secret!:P

Tørker klær i stua eller på soverommet som junior skal få. Ingen rar lukt her, eneste er at vi ikke kan tørke klær hvis vi har f.eks indisk til middag, for da lukter hele leiligheten lenge etterpå. Tror ikke vaskemiddel eller tøymykner med parfyme vil hjelpe på det :p

Edikk, det gode gamle universal middelet? Hva mer? Let me in on the eddik secret!:P
Forrige huset vi bodde i, gammelt hus, fikk vi flaggermusinvasjon i taket. (Som krøp ned til andre etasje.)
Flaggermus er jo som kjent freda, så fikk hverken lov å sende katten på dem, eller leie inn folk. Så løsninga ble å ta 35% eddik på spruteflaske, og sprute opp i taket, der de oppholdt seg. De har jo ekstremt god luktesans. Og de fikk fart på seg! Så de aldri igjen. 8)

Ellers så brukte feks bestemora mi aldri noe annet enn enten sitron eller eddik å vaske med. Benker, gulv, båten, uansett hva det var. Fantes ikke en Jif flaske der i hus. :p
Kanskje det funker mot skitten stekeovn og? Vil tro det!

Etter vi fikk barn har jeg kun brukt blenda sensitiv. Og aldri reagert på ar det henger lukt igjen i klærne.
Brukte tøymykner på 60 vasken til vi fikk tørketrommel, men nå er det slutt på den også :)

Er så mangen ekkle lukter på vaskemiddel. Det klarer eg meg uten .
Bruker kun blenda sensitiv og synst klærne ser og lukter reint :)

Så mange motstandere av parfyme altså, vi snakker vanlig omo color? ;)

Mye mulig jeg hadde brukt det om jeg ikke hadde klødd av det :P men så vant til at det ikke lukter parfyme av klærne mine nå at det lukter sterkt av selv omo color :P

Klærne lukter herved rent når de ikke henger tett på stativet :) et snilt familiemedlem skulle vaske noe tøy for ungene - lukter sterkt skyllemiddel etter en vask hjemme hos oss, sterke saker, ja.

Jeg synes ikke klærne lukter godt når det brukes bare neutral f.eks.. Synes også svettelukt, parfyme osv sitter igjen i klærne! Bruker derfor omo og comfort sensitive! Blir ikke sterk parfymelukt (får noia av alle klærne som stinker parfyme) men føler de lukter friskere!
Samme her!
Den comfort sensitiv lukter det bare friskt av, også tørker jeg som regel klær ute eller i trommel.
Men skal prøve eddik som skyllemiddel neste gang! :D

Eddik fungerte virkelig! Tranlukt ble helt borte :) Takk for tips :D

Back
Topp