Dere som bruker parfymefritt vaskemiddel

Synes det lukter bedre med de parfymefrie vaskemidlene jeg :P De andre lukter ALTFOR sterkt av parfyme!

Last edited:
Alt blir helt rent, fjerner all ekkel lukt, klærne blir myke og fargen holder lenger! Er i sannhet et vidundermiddel! :O
Men lukter det ikke eddik? :P så rart! Dette må jeg teste :P hvor mye bruker man i full vask?

Uff da... Bruker skyllemiddel og OMO jeg :p har til og med barn ;) bruker sensitiv skyllemiddel eller den med jojoba... Uten så blir klærne stive synes jeg. Det som tromles trenger ikke :) synes ikke det lukter parfyme av klærne, lukter bare rent :)

Så mange motstandere av parfyme altså, vi snakker vanlig omo color? ;)
Noen av oss har barn som klør, bare man ser på dem. Da kler man ikke på dem parfyme.

Vanlig omo lukter myyyyyyye, altså. For oss som er avvent.

Ja, også har jeg en mor som får astma av det, hadde med lillesøster dit en dag i arveklær vi ikke hadde vasket, hun falt sånn for det. Sendte advarsel så mamma fikk imnhalere før vi kom og hun reagerte likevel.

Parfymefritt innførte vi som standard da vi skulle begynne å vaske babytøy. Og har holdt på det.

Men hvordan får dere klærne rene med neutral eller blenda sensitive??
Her lukter klærne akkurat like mye svette... Eller parfyme!

Og vi bor på gård - ikke SJANS til å få vekk fjøslukt med helt parfymefritt! Tips mottas gjerne

Men hvordan får dere klærne rene med neutral eller blenda sensitive??
Her lukter klærne akkurat like mye svette... Eller parfyme!

Og vi bor på gård - ikke SJANS til å få vekk fjøslukt med helt parfymefritt! Tips mottas gjerne
Er det noe galt med vaskemaskinen?
For med parfyme-vaskemiddel kan jeg ikke se for med noen særlig forskjell enn at parfymen dekker over lukta du ikke får bort med parfymefritt? Eneste forskjellen er vel parfymen?! Vi har ikke brukt annet enn blenda sensitive siden vi fikk barn, bruker ikke tøymykner heller! Mannens jobbklær lukter rimelig stramt, men med 60 graders vask og nok vaskemiddel blir det helt rent og luktfritt! Viktig at maskinen ikle er for full/at det blir brukt nok vann per vask og at veldig møkkete klær vaskes på langprogram!

Ikke noe galt med maskinen nei. Men fjøslukt er ganske kraftig lukt da!
Synes heller ikke klærne lykter parfyme av f.eks omo color (er gjerne skyllemiddelet som gir parfymelukt) for jeg bruker ikke MENGDER med vaskemiddel liksom. Og på fjøsklær så bruker jeg ikke skyllemiddel.. Bare vanlig dose omo og da blir klærne rene!

Mulig at t-skjortene hadde blitt rene på 60 grader, men da hadde de også blitt ganske ødelagt. Da bruker jeg heller 40 grader og omo!

Jeg har måttet bruke skyllemiddel igjen da det blir tranlukt på smekkene/klærene til mini. Hvordan fjerner dere denne lukten med så nøytrale vaskemiddel og uten skyllemiddel?
Bruk eddik i skyllemiddelkammeret. 0.5dl per vask. Eddik fjerner den vonde lukta i klærne :)

Ikke noe galt med maskinen nei. Men fjøslukt er ganske kraftig lukt da!
Synes heller ikke klærne lykter parfyme av f.eks omo color (er gjerne skyllemiddelet som gir parfymelukt) for jeg bruker ikke MENGDER med vaskemiddel liksom. Og på fjøsklær så bruker jeg ikke skyllemiddel.. Bare vanlig dose omo og da blir klærne rene!

Mulig at t-skjortene hadde blitt rene på 60 grader, men da hadde de også blitt ganske ødelagt. Da bruker jeg heller 40 grader og omo!
Bruk 0.5dl eddik i skyllemiddelkammeret når det er vond lukt i klærne. Eddik fjerner lukta og klærne lukter friskt. :)

Funker på svette, oppkast, tran etc etc.

Ikke motstander, men pga atopi i familien dropper vi parfyme i klærne da det fører til kløe/eksem.

Men liker heller ikke å ose tøymyknerparfyme jeg. Hvis jeg skal lukte parfyme så vil jeg heller bruke min egen fra parfymeri. Generelt er jeg sensitiv på lukt, og unngår det meste med parfyme i da jeg blir uvel av det.

Syns ikke lukten er så ille på den, men jeg reagerer på den. Syns ikke det lukter noe renere heller.
Bruker blenda sensitive både vaskemiddel og tøymykner her og er veldig fornøyd:) med neutral syntes jeg klærne kjentes møkkete ut etter vask og

Enig med mange andre her: Rent lukter ikke parfyme, og jeg vil heller lukte av min parfyme enn billig vaskemiddel.

Vi bruker ofte omo fordi jeg synes det bevarer fargene bedre, men når vi ikke rekker å lufte bort lukta liker jeg neutral best.

[QUOTE="Hemmeligfrøken, post: 19896207, member: 15282"
Og vi bor på gård - ikke SJANS til å få vekk fjøslukt med helt parfymefritt! Tips mottas gjerne[/QUOTE]
Ser for meg at den er vrien. Synes at man av og til må dusje og vaske håret to ganger før lukta går helt bort...

Vi bruker parfymefritt. Både jeg og småen reagerer på vaskemiddel med parfyme..

Kjenner veldig godt omolukten av klærene til noen av barna jeg har i bhg. Synes den er veldig intens.

Back
Topp