Kremt. Jo du har faktisk skrevet noe om dette. Du har vel skrevet noe sånt som (jeg siterer deg):
"En barnehage er en pedagogisk virksomhet ikke en oppbevaring for barn. Synes det blir helt feil å tenke at dere betaler for det så da gjør dere helt som dere vil."
"Enten får man få hjelp til å hente barnet eller så må man faktisk finne seg annen jobb - har man valgt å få barn så må man ta ansvar for det! Mange foreldre får tilpasset arbeidstiden slik at mor får til å levere mens far henter. Sånn er det å være foreldre"
"Likevel holder vi på maksregelen (som det får tydelig fram at foreldrene betaler for) - og det er IGJEN kun fordi vi tenker på barnas beste. At du ikke forstår det synes jeg faktisk er litt skremmende."
"Selv om du kjenner barnet ditt så vet ikke du som forelder alt om barnehagehverdagen da dere faktisk ikke er der..."
Sitat slutt.
Min kommentar:
Jeg tolker kommentarene dine som ganske dømmende, og tenker for meg selv at hva slags folk er det som jobber i barnehagen som tenker at jeg ikke tar ansvar for barnet mitt. Det er nettopp det jeg gjør ved å jobbe og bidra økonomisk til familien slik at økonomien går rundt og vi har mat på bordet. Jeg tror du mangler en forståelse for at ikke alle foreldre har mulighet til å jobbe rett i nærheten av der de bor. Sånn er det bare... Jeg skulle selvfølgelig av praktiske årsaker ønske at jeg gjorde det, men per nå er det ikke slik. Gjør det meg til en dårlig mamma av den grunn? Eller en dårlig forelder? Jeg har heller aldri sagt at jeg ikke har noen forståelse for maksregelen. Jo jeg forstår faktisk bakgrunnen for det. Men jeg mener at det blir feil for de foreldrene som har lang vei til jobb. Å be folk om å si opp jobben sin fordi barnehageansatte mener at barnet er for lenge i barnehagen mener jeg rett og slett er helt uhørt.
Vi har ikke disse reglene i den kommunen jeg bor i, og det er som jeg nevnte tidligere, nettopp fordi det er mange foreldre her som pendler. Jeg syns det er veldig bra at barnehagen er fleksible og har slike flotte åpningstider for oss med lang reisevei. Jeg håper det fortsetter sånnSå får du være så uenig du bare vil.
Her har jeg fortsatt ikke uttalt meg om ditt barn i det du uthever.
Jeg har uttalt meg om holdninger til barnehage og en forklaring på hva en barnehage faktisk er og hva vi står for. Jeg er fullt for å imøtekomme foreldre, men syns ikke det skal gå utover barna.
Realiteten er jo faktisk at du ikke vet hvordan barnehagehverdagen til ditt barn er i det fulle og hele - det vet jo ikke jeg heller. Vi er ikke tilstede med våre barn i barnehagen. Mente på ingen måte at du ikke kjenner barnet ditt av den grunn.
Ut ifra mitt innlegg og ditt svar synes jeg det var Bekymringsverdig at du ikke viste foreståelse for at vi ønsker barnas beste, og at foreldres behov ikke alltid skal gå foran... IGJEN handlet dette ikke om deg og din foreldrerolle! Men om samarbeid heim og barnehage.
Jeg har ikke noe kjennskap som gjør at jeg kan si at du er en dårlig mamma - og det tror jeg så absolutt ikke du er heller. "Løsningen" jeg kom med er faktisk den som alle i vår kommune og nabokommune må forholde seg til. Jeg mener dette handler om hvilke valg man ofte må ta som forelder. Selv om ikke du tar det valget, så anser jeg da ikke deg som en dårlig forelder på noen som helst måte.
Denne tråden handler om hvorvidt barnehagene rundt omkring velger å ha makstid, fordi jeg mener det handler om å sørge for barnas beste. Ikke om man er dårlige/gode foreldre som følge av sine valg av oppholdstid i barnehagen