Skravletråd

Ja det sjønner jeg godt :D :D er heldigvis mange unger her å :D :D var litt redd i begynnelsen for er veldig mange små :) men har flyttet til noen å ungene har det helt perfekt :D :D

Men blir hvertfall mange å leke med for Torbjørn :p hehe :)
Så koselig da! Bakdelen her hos oss i hvert fall er at det til tider blir litt vel mye action rundt dørene her! Ikke alltid dem greier å leke så bra, for å si det sånn.

Hvilken dialekt snakker du egentlig da? Åh, jeg blir irritert når jeg hører sånn jeg, at folk blir mobba for det liksom! I voksen alder, eller som barn?
Som barn, av noen lærere faktisk, bare fordi jeg bodde på andre sia av E 18 og snakka bræt og ansles.
Vet ikke hva man vil kalle dialekt mi nå, snakker vel utvanna sandefjord dialekt, I sped ord og utrykk fra landet. Snakker vel bræit tror jeg.

Som barn, av noen lærere faktisk, bare fordi jeg bodde på andre sia av E 18 og snakka bræt og ansles.
Vet ikke hva man vil kalle dialekt mi nå, snakker vel utvanna sandefjord dialekt, I sped ord og utrykk fra landet. Snakker vel bræit tror jeg.
Ok! Opplever ofte at både barn og voksne folk kommenterer dialekta mi og til femåringen min. Er ikke hårsår på sånt, og kan gjerne le av det selv. MEN noen ganger blir man litt lei, og det kan bli litt mye. Feks når naboen sier til femåringen at "nå er vi på østlandet, så nå må du lære deg å snakke ordentlig norsk" , da kjenner jeg det koker litt!

Ja det kan fort bli dyrt ja :/ å nå er det vel ikke så lurt å investere i årskort heller. Ikle så lett å få dratt på trening med babyen :/
Nei det er jo sant. Bare jeg som merker at kondisen er heeelt ræva, for å si det sånn. Og er veldig tungpusta!kjenner at jeg har lyst til å trene faktisk:O og da er det litt kjedelig å ikke kunne! Trener du noe?

Så koselig da! Bakdelen her hos oss i hvert fall er at det til tider blir litt vel mye action rundt dørene her! Ikke alltid dem greier å leke så bra, for å si det sånn.
Uff nei . Her er det mest jenter å så min gutt . Han har en han leker veldig fint med :) men 3 av disse jentene er det ganske mye drama med :o

Ok! Opplever ofte at både barn og voksne folk kommenterer dialekta mi og til femåringen min. Er ikke hårsår på sånt, og kan gjerne le av det selv. MEN noen ganger blir man litt lei, og det kan bli litt mye. Feks når naboen sier til femåringen at "nå er vi på østlandet, så nå må du lære deg å snakke ordentlig norsk" , da kjenner jeg det koker litt!
Kjenner godt til den, er ikke morro å bo på vestlandet å så skal de der liksom være morsome å legge over til østlands dialekt. Føler egentlig at det er litt erting,
Men skal ærlig innrømme at det er ikke alle dialekter som er like lette å forstå :)

Nei det er jo sant. Bare jeg som merker at kondisen er heeelt ræva, for å si det sånn. Og er veldig tungpusta!kjenner at jeg har lyst til å trene faktisk:O og da er det litt kjedelig å ikke kunne! Trener du noe?
Sliter med det samme selv. Men det er jo ikke rart da. Med tanke på at alle organene er presset opp i lungene :p

Nei jeg trener ikke. Eller jeg Har noen enkle øvelser jeg gjør som jeg har fått fra fysio. Men ser ikke på de som trening :p

Nei nå tusler jeg :) Tar med sykkel jeg.. Så får jeg se hvordan det går :P Kan jo trille ned bakkene i alle fall :P

Kjenner godt til den, er ikke morro å bo på vestlandet å så skal de der liksom være morsome å legge over til østlands dialekt. Føler egentlig at det er litt erting,
Men skal ærlig innrømme at det er ikke alle dialekter som er like lette å forstå :)
Det er ikke det altså:D Jeg Syns det er helt greit at man kan ha det moro med dialekter jeg da. Men som sagt, det kan bli litt vel mye npr man skaø høre det såå ofte! Og den der "nå må du lære deg å snakke ordentlig norsk", har jeg hørt så mange ganger at jeg blir rett og slett forbanna når folk sier det:D spesielt til ungen min. Han skal ikke måtte føle at han er rar, bare fordi han snakker en annen dialkt.

Sliter med det samme selv. Men det er jo ikke rart da. Med tanke på at alle organene er presset opp i lungene :p

Nei jeg trener ikke. Eller jeg Har noen enkle øvelser jeg gjør som jeg har fått fra fysio. Men ser ikke på de som trening :p
Jm sa at tungpustheten også kom av at kroppen produserer mere blod i svangerskapet. 1,5 liter ekstra blod (tror jeg det var) som skal produseres ila 9mnd liksom.
Min fysio gikk bare kjapt igjennom noen øvelser, som jeg ikke helt greier å huske engang. Er treningsøvelsene dine først og fremst med tanke på å forebygge mer bekkensmerter?

Jm sa at tungpustheten også kom av at kroppen produserer mere blod i svangerskapet. 1,5 liter ekstra blod (tror jeg det var) som skal produseres ila 9mnd liksom.
Min fysio gikk bare kjapt igjennom noen øvelser, som jeg ikke helt greier å huske engang. Er treningsøvelsene dine først og fremst med tanke på å forebygge mer bekkensmerter?
Ja det å :p så ikke rart vi puster å peser :p

Min går på å bygge opp Hoften :)
Ligger på siden å løfter opp den ene foten :)

Weee :D kom hjem til dette!

Vedlegg

• 1439206937199.jpg
    1439206937199.jpg
    53,9 KB · Visninger: 6
Ja det å :p så ikke rart vi puster å peser :p

Min går på å bygge opp Hoften :)
Ligger på siden å løfter opp den ene foten :)
Nei, det er ikke rart:) Haha. Her om dagen ble jeg anpusten bare av å reise meg opp liksom! Da føler man seg virkelig på topp! Hehe:P
Jeg tøyer hele kroppen et par ganger i uka jeg, men ikke no mer.. Men føler jeg skulle funnet et eller annet å bruke kroppen på!

Back
Topp