Modning- og fødselstegn!

37 uker imorgen... Har begynt å kjenne på murringer i ryggen, og idag formiddag har det vært endel stikkinger. Kjente ut som om noen stod med en nål på innsiden. Kan dette være modningstegn? Førstegangs, så ukjent alt som skjer Syns og det har vært litt mindre/annerledes liv enn før.. Men har stort sett vært texas inni der - er vel for trangt til det nå....

Hun ligger ned, men hadde ikke festet seg på kontroll forrige uke. Er innstilt på å gå over, men ble flytter 14 dager fra legetermin til OUL pluss at jeg har fått sv.diabetes sånn på tampen. Så da slipper jeg kanskje å gå så lenge over... *håpehåpe*

37+6 idag og førstegangsfødende. Har masse heftige kynnere, stikninger i underlivet og tynn utflod. Har også slitt med forstoppelse de siste mnd, men nå har det løst seg litt opp og varierer litt fra dag til dag. Min faste jordmor+ gyn.spesialist, sa for 3 uker siden at hodet hadde festet seg, men var hos en vikarierende jordmor i forrige uke og hun mente at det ikke stemte. Ble selvsagt da usikker, men kjenner mye press langt nede, så velger å tro på hun jeg normalt går til ☺ ellers er jeg veldig spendt på når ting virkelig begynner å skje. Håper på en god opplevelse, men gruer meg selvsagt også ☺ Synes tegnene er vanskelig å tolke mellom vanlige graviditetsplager til fødselstegn, er det andre som sliter med det? Akkurat nå er det vel ønsketenkning at noe snart kommer til å skje ☺

37+6 idag og førstegangsfødende. Har masse heftige kynnere, stikninger i underlivet og tynn utflod. Har også slitt med forstoppelse de siste mnd, men nå har det løst seg litt opp og varierer litt fra dag til dag. Min faste jordmor+ gyn.spesialist, sa for 3 uker siden at hodet hadde festet seg, men var hos en vikarierende jordmor i forrige uke og hun mente at det ikke stemte. Ble selvsagt da usikker, men kjenner mye press langt nede, så velger å tro på hun jeg normalt går til ☺ ellers er jeg veldig spendt på når ting virkelig begynner å skje. Håper på en god opplevelse, men gruer meg selvsagt også ☺ Synes tegnene er vanskelig å tolke mellom vanlige graviditetsplager til fødselstegn, er det andre som sliter med det? Akkurat nå er det vel ønsketenkning at noe snart kommer til å skje ☺
Er kommet like langt, og førstegangs jeg også. Lurer på mye av det samme! Har i over en uke verka en del, hadde litt modningsrier i helga, men har roa seg heelt ned. I dag starta det opp igjen med vonde stikkinger på morran, kraftige kynnere hele dagen, og nå i kveld gjør det vondt nedover i magen og korsryggen. Er mest ilinger og stikkinger, ikke type menssmerter som jeg tenkte rier ligner mer på.. Kanskje det betyr at han er på vei ned i bekkenet? Er ikke så godt å skjønne seg på disse tegnene, men nå er det uansett ikke lenge igjen, så skjer det når det skjer ;)

Er kommet like langt, og førstegangs jeg også. Lurer på mye av det samme! Har i over en uke verka en del, hadde litt modningsrier i helga, men har roa seg heelt ned. I dag starta det opp igjen med vonde stikkinger på morran, kraftige kynnere hele dagen, og nå i kveld gjør det vondt nedover i magen og korsryggen. Er mest ilinger og stikkinger, ikke type menssmerter som jeg tenkte rier ligner mer på.. Kanskje det betyr at han er på vei ned i bekkenet? Er ikke så godt å skjønne seg på disse tegnene, men nå er det uansett ikke lenge igjen, så skjer det når det skjer ;)
Så godt å høre at det er flere som føler det slik jeg gjør ☺ er jaggu ikke enkelt å skille symptomene fra hva som er normalt og ikke når vi er komt så langt. For min sin del har både fastlege, jordmor og gyn.spesialisten vi går til ferie samtidig, men er heldigvis tilbake før termin om det ikke skjer noe før den tid ;) Og hun vikarierende jordmoren var bare helt på bærtur når det gjaldt alle spm mine og slikt oppimot fødselen, da hun ikke svarte på noe. Hun sa at slikt måtte jeg ta når jeg kom inn på føden. Og da jobber hun på sykehuset jeg skal føde på!! Ble mildt sagt satt ut av hele dama og da samtidig enda mer usikker på ting og tang :/ så er gla for å kunne dele erfaringer med dere andre her inne ☺☺

Hvordan merker mann at slimproppen går?? Venter nr 2, men kan ikke huske noen slimpropp fra sist :)

Hvordan merker mann at slimproppen går?? Venter nr 2, men kan ikke huske noen slimpropp fra sist :)
Er ikke alle som merker noe til den;) den kan gå gradvis over noen uker, og merkes bare som litt slimete utflod, eller så går den ikke før sammen med vannet under fødsel f.eks! Hos meg kom det en skikkelig klump med seigt slim med litt rosa og hvite tråder i, samtidig som riene begynte forrige gang:) har ikke merket noe til den enda denne gangen!

Her var det rett og slett lyst rent slim på toalettpapiret. Trodde det skulle være ekkelt, men var ikke det. Geleaktig.

Trodde fødselen var i gang i dag tidelig.. Masse vonde kynnere, skikkelig vondt i halvannen time ca, men nå er det helt stille i magen igjen, bare litt murringer.

Har hatt tegningsblødning og jm mente da at slimproppen va gått litt og litt uten at æ har merka d...

Hadde noen skikkelige stikkinger nede til venstre før idag. Kan det være at hun holder på å feste seg? Syns og det har vært annerledes liv i det siste. Ikke nødvendigvis mindre, men annerledes. Fordi det er trangt kanskje?

Ligger og kjenner på "stramming" nede i mage og i korsryggen som kommer og går. Sikker på at slimproppen har gått. Håper det tar seg opp og at det blir rier av dette! 1 dag på overtid i dag og klar som et egg. Bring it on! :D

I går kveld gikk en reell slimpropp blandet med blod, så nå får jeg håpe at dette er siste tegnet og at kroppen kommer i gang snart!! 10 dager overtid nå.. Ny sjekk hos føden tirsdag, er jeg mer åpen og moden setter de i gang meg da, men hvis ikke må vi vente helt til torsdag for de vil ikke sette meg i gang medisinsk før det. Her i Sverige induserer de ikke før to uker etter termin!

I går kveld gikk en reell slimpropp blandet med blod, så nå får jeg håpe at dette er siste tegnet og at kroppen kommer i gang snart!! 10 dager overtid nå.. Ny sjekk hos føden tirsdag, er jeg mer åpen og moden setter de i gang meg da, men hvis ikke må vi vente helt til torsdag for de vil ikke sette meg i gang medisinsk før det. Her i Sverige induserer de ikke før to uker etter termin!
Da satser vi på at rier setter igang i dag, så er lille ute i dag eller i morgen:D slimpropp med litt blod er jo et godt tegn, ofte hvertfall...

Har hatt intense menssmerter i dag, mye vondere enn tidligere... Men fortsatt konstant, så ikke noe jeg kan ta tiden på. Tok en paracet som tok vekk en del smerte, og fikk sovet et par timer. Bedre nå, men fortsatt vondt både i mage og rygg.

Er 40+0 idag. Var på en lengre kjøretur med samboern og veiene her er svært humpete. Fikk harde kynnere med menssmerter i livmoren og stramming i korsryggen. Dette stopå i over 1time. Roet seg ikke før vi kom hjem og jeg la meg i badekaret. Trodde det var rier men det var alt fra 4-10min mellom hver stramming og det varet oppmot 2min hvergang. Nå ikveld har det kommet endel blankt slim. 3dager til termin men hun må gjerne komme før;-) det var såpass smertefullt i korsryggen at jeg hadde problemer med og sitte i ro og måtte puste men munnen. Kan det være falske rier?

Er 40+0 idag. Var på en lengre kjøretur med samboern og veiene her er svært humpete. Fikk harde kynnere med menssmerter i livmoren og stramming i korsryggen. Dette stopå i over 1time. Roet seg ikke før vi kom hjem og jeg la meg i badekaret. Trodde det var rier men det var alt fra 4-10min mellom hver stramming og det varet oppmot 2min hvergang. Nå ikveld har det kommet endel blankt slim. 3dager til termin men hun må gjerne komme før;-) det var såpass smertefullt i korsryggen at jeg hadde problemer med og sitte i ro og måtte puste men munnen. Kan det være falske rier?
Jeg fikk faktisk mer eller mindre det samme da vi var på en lang kjøretur for en ukestid siden uten at det ble noe mer, men får håpe for din skyld at det tar seg opp igjen :)

Ligger her med skikkelige maserier etter litt sengekos i kveld... Nesten så jeg angrer:P haha... Er så trøtt;)

Måtte en tur på do nå, så får se om der hjalp å reise seg opp og bevege seg litt, så prøver jeg meg i en ny stilling når jeg legger meg igjen:)

Back
Topp