Lille spirevipp... ❤️

Joda, ønsker mr influensa velkommen.. Men det får gå.. Bare det å gå en tur til butikken som er maks 2 min å gå, var krevende for mine bein og helse.. Hadde tenkt å nyte en kald iskaffe ute idag, men det kan jeg glemme.. Så blir jordbær og sofaen i stedenfor... Ulempen med influensa i svangerskap er at da er den tøffere, og lengre.. :p Men men.. Lenge siden jeg har hatt influensa så på tide å rense kroppen .. :p
 
Jeg er litt overtroisk, og tror på lykketall, sjebnene - Og kjærligheten.. At det er en mening med alt, ingenting skjer uten mening.

Er litt opptatt av kinesiske stjernetegn, stjernetegn generelt og lykke tall...

I følge krystallkulen er lykketallet mitt 8. Men er litt usikker egentlig.. Fordi jeg har et sterkt forhold til 11, som også er mitt lykketall.. Et sterkt tall....

Men nr 8 er et tall begge jentene mine har i sine fødselstimer.. Førstemann er født 17.04 klokken 06.08. Andre mann er født 05.06 klokken 18.36.. Litt artig.

Termin til første mann var egentlig 09.04, men kom på overtid.. En spesiell dag, min farmors bursdag. ( hun er dessverre død, men likevel unik dato ).

Termin med nr 2 var 03.06. Og hun kom to dager over tiden, 05.06. :p Ikke en dato som har en nær bursdag.. Men dog unik pga min datter.

Termin datoen til gutten min er 11.11.2015. 6 dager før min avdøde lille søster og bestefars bursdag.. <3

Anyways.. overtro er i allefall håp <3
 
b3891b07def233eafb4c8721e2d5ac5b


Jeg har blitt rimelig rund på kort tid
 
Jeg blir nok ikke kvitt kvalmen denne gangen før junior er ute. Så har vel lagt meg for vane å spy her og der, til og med I bilen. Vel vel, stort sett en gang bare - men ikke hver dag. Men ofte nok til at jeg ikke glemmer det:). Lagt på meg en kg siden sist. Har en helt normal bmi. Før jeg ble gravid veide jeg 48-49, men I løpet av snart 20 uker veier jeg 53,6. Gikk ikke opp så mye med de to andre heller, men de veide normalt da de kom ut:). Men men. Jeg skal ikke klage der jeg. Men ellers så er formen veldig dalende. Veldig sliten noen dager så jeg må ligge på senga foran macn og se serier og får ikke ikke mat. Andre dager er jeg full fart, men prøver å holde meg I form daglig. Må pga hesten min og andre ting. Bare husarbeidet som får lov å flyte litt inni mellom :). Sliter med hode pine veldig ofte og bein. Noen dager får jeg ikke sove I det hele tatt. Men de to siste nettene har jeg faktisk sovet maks godt. Merkelig. Flyr på do som vanlig, spiser det jeg får I meg. Men prøver å få I neg middager ofte som mulig og mat med jern I. har ikke fått somlet meg til jerntabletter enda. Så må få tak k det. Ellers er det helt normalt svangerskap ! har ikke trøbbel med annet enn oppkast og hodepine og litt vel sliten, så skal ikkekke ikke klage. Så lenge babyen har det bra. Nå skal jeg nyte en is. Må ned på butikken å kjøpe mer. Merker økonomisk at det er dyrt å Være gravid. Hi hi..
 
Huff, ikke greit når formen varierer sånn - får håpe det blir flere fine dager fremover da! :)

Ja, kan fort bli dyrt når man ikke vet hva man orker til middag før rett før man skal spise :p

Fikk beskjed om å slutte med jerntablettene - selv om det ikke var supre verdier fikk jeg beskjed om at det skulle ikke være for mye av det i svangerskapet heller :/ så mat med jern i er nok ikke dumt ^-^
 
Oi. Aldri Vært borti dette med at man ikke skal ha for mye av jern:( får vel starte med de på slutten av svangerskapet nå som sist. Så blir det ikke for mye, bare lyt tilskudd . Men litt rart at jern ikke skal ære for mye av. Altså, man pumper blod for to. Men men:). Hehe. Håper du har det bra med den lille nå:)? Det er absolutt en god følelse å nærme seg halvveis:)
 
Ville hørt med legen neste gang du skal inn - det er visst veldig forskjellig. En kollega måtte ta jerntabletter igjennom hele svangerskapet - for min del hadde jeg gått på jernkur såpass lenge at hun var redd kroppen ville oppfatte det som gift? ><

Uansett, ting går seg til - gleder meg bare til oul på tirsdag. Når skal du?
 
Jeg er også litt nysgjerrig på dette med jern. Jeg hadde dårlige jernnivåer i ungdommen, men på blodprøvene så det fint ut. Likevel sa min lege at man skal starte på jern i uke 20, og at det ikke var noen skade om jeg startet med en gang (da ca uke 16). Så jeg er litt nysgjerrig på hva deres leger har å si om dette temaet!
 
Ville hørt med legen neste gang du skal inn - det er visst veldig forskjellig. En kollega måtte ta jerntabletter igjennom hele svangerskapet - for min del hadde jeg gått på jernkur såpass lenge at hun var redd kroppen ville oppfatte det som gift? ><

Uansett, ting går seg til - gleder meg bare til oul på tirsdag. Når skal du?

Ja, det er veldig forskjellig har jeg skjønt.. :) Men da har i allefall du fått din dose jern.. :p Hehe.. Men skulle blodprosenten synke må du jo revurdere tabletter igjen.. :=) Ja, tenkte jeg skulle stikke innom legekontoret i morgen. Har akk måttet ta i mot en stygg telefon fra en kommun jeg bodde i tidligere, og måtte hasteløpe ned til kommunekontoret i denne kommunen jeg bor i nå.. Oi, så spennend da.. :-D Satser på helgen går fort da.. :D Jeg skal inn på onsdag til OUL.. :p Men så bekymret som jeg er får jeg vel en liten titt når jeg prater med legen i morgen.. :p Har hatt noen sterke magesmerter så kan jo skylde litt på det.. :p Bare greit å vite om alt er bra med lille.. :=) Har du begynt å kjenne noen bevegelser enda da??
 
Jeg er også litt nysgjerrig på dette med jern. Jeg hadde dårlige jernnivåer i ungdommen, men på blodprøvene så det fint ut. Likevel sa min lege at man skal starte på jern i uke 20, og at det ikke var noen skade om jeg startet med en gang (da ca uke 16). Så jeg er litt nysgjerrig på hva deres leger har å si om dette temaet!


Så lenge blodprosenten din ligger på over 10 er det fint, men ligger det under 10 skal man begynne med jerntabletter egentlig ganske raskt. Det er spesielt viktig på slutten av svangerskap i såfall, da man kan miste mye blod og eventuelt måtte trenge blodoverføring. Men så lenge du har fin blodprosent nå og du får i deg nok jern via kosthold bare så trenger du faktisk ikke jerntabletter enda.. :) Jerntabletter er også veldig irriterende på mage og tarm og det er få tabletter som er veldig skånsomme for mage og tarm og svangerskap.
 
Så spennende med oul, men skjønner godt at du vil ta en tur innom legen ^-^ har time samme dag som ul, så ikke noe sneak peak for min del - men ja, håper jo at alt er bra.

Til tider skulle jeg ønske jeg hadde kjøpt inn doppler, men hadde nok blitt sprø med den og ;)

Har ikke kjent noe der inne fra ennå nei - men er førstegangs og er ikke helt sikker på hva jeg skal føle etter.. hadde hjulpet hvis jeg hadde fått noen dult, hvis ikke bare for å følt meg litt tryggere på at den lille har det som den skal.

Du får fortelle hvis du tok turen inn til legen da ;)
 
Gravid nykker:-D. Syns det er fint å pleie seg selv litt så har Vært en kriminell nett shopper på håndsåper, fotkrem og litt sminke og fotbad og fotbad salt som lukter peperminte. Gleder meg til fotbad altså :-D
 

Vedlegg

  • 1433770971807.jpg
    1433770971807.jpg
    38,7 KB · Visninger: 16
For å ikke glemme Bruno banani parfyme for kvinner. Nydelig søt lukt. For de som liker søte lukter:-D den er forførende :-D
 

Vedlegg

  • 1433771134342.jpg
    1433771134342.jpg
    38,7 KB · Visninger: 20
18+1 nå. Tiden går egentlig ganske sakte denne gangen I motsetning til sist og før der igjen.... magen tar seg opp nå ja <3
 

Vedlegg

  • 1433787644805.jpg
    1433787644805.jpg
    106,3 KB · Visninger: 26
Back
Topp