Lille spirevipp... ❤️

Da fikk jeg meg et kallenavn også da:).. Ikke så tradisjonelt, men litt morsomt da min og samboers humor er litt snål noenganger...

Må prøve å sove nå, litt trøtt kan man si:)
 
Nå mister jeg bare troa på det som heter samboer og partner! I tillegg må jeg slutte i jobben min, men det er helt okai for min del, for det har keg ønsket lenge nok.

Motgang nå står det ikke på i allefall, den kommer hele tiden... Sliten i hodet, vil bare grine... Men godt å skrive ned litt...

Kranglet litt med samboer i sted, men forstår jo at han strever med sitt- men føler meg totalt alene nå... Blir litt i tvil, som jeg har vært lenge om vi egentlig passer i hopes, men vet jo at vi gjør det - på gode dager... Alt i alt har vi historie sammen som gjør ting litt komplisert akk nå.... Selv om han er super duper på mange områder er han også en typisk Testeronbombe av en mann... :( blir så sliten av det... Men er så sinnsykt glad i mannen, mer enn ord kan beskrive... Æsj, orker ikke skive mer nå.. Vil bare gjemme meg, ta tak i hus arbeid, spise og studie pensum som ligger å venter :(
 
Uff, kvalmen har bare tatt feire til nå for nå er set i gang igjen med oppkast... Ikke mye, men nok til at brødmat som frokost ikke er noe for meg. Mye svimmel og uvel, Kveldene er mest gunstig for meg å gjøre ting på:). Da er jeg pigg og opplagt, og lite trøtt... Værre med dagtid... Da er jeg bare ødelagt.... Men det går vel seg til det også:). Men det er så deilig å kjenne at man lever, Hehe... Skulle egentlig ikke klage på dette, men det er rimelig slitsomt til tider:). JM Idag halv fire:).

Blir mer og mer fart nedi magen også, merkes godt :). Deilig det... Men fortsatt litt urolig, må kutte ut å lese mye triste ting på Internett:). Nei, får hive meg litt rundt:)
 
Hjemmeværende student med vanlig leietaker på stall med hest nå ja:( ensom jeg:( og samboer er samboer, en helt vanlig mann jeg er glad i altså, men fortsatt: en mann:)
 
Nå er det husvask som gjelder.... skjønner jo at han jeg bor med I pausen vår hvor jeg bodde på gården ikke har tørka støv siden hybeøkaniner overalt.. er ikke rart jeg nyser ainnsykt ofte, tegn på støv alergi.... haha :)... Ny tlf også siden min kjære ipone 6 har knust skjerm og batteriet holdt knapt en dag, kanskje et par tre timer om heldig..... så ble en Samsung s5 mini I steden så satser på den fungerer bedre.... litt tregere prosessor, men det Gjør ikke så mye:).... Nei, får vel bli ferdig da:)
 
Æsj, det er så kjedelig når telefonen bare dør :/ Har selv en s5 og er relativt fornøyd.

Håper husvasken gikk greit ^-^
 
e7e1843b2cfa7b165831e79ce696b5b8
 
Idag ble det mer bakst som det gjorde I går. Kjenner at det å spise alt som er hjemmebakst smaker så mye bedre enn ferdig laga.... bakte boller I går, som smaker boller og ikke så søtt og klissete som boller kan smake... pluss pannekaker til kvelds... idag muffins fylt med vaniljesaus og noen med biter av Freia melde sjokolade. ... litt lei vanlig sjokolade så dette var helt topp for magen min...
 
Kjenner det at formen kunne vært bedre, men fasiten på det er fortsatt det samme som før, jerntabletter.. Var så himla flaut da jeg gikk fra butikken lørdags formiddag, og måtte bråspy over fotgjengeren, og måtte svelge mer før jeg kom til grøfta - og måtte da holde igjen før jeg kom hjem, men da havna jeg bak skuret.. Ler jo av det, men dog flaut.. kvalme og oppkast kan faktisk komme av lite jern i kroppen, så må praktisk talt komme meg ned på helsekosten å få tak i gode jerntabletter for meg. Rett og slett for min egen helses del.. Og ringe legen i morgen for å tatt noen blodprøver å det surret der.. Hodepinen er så og si borte, mne kommer tilbake når jeg virkelig er dårlig.. Formen var perfekt i går, søndag - Trodde nesten jeg skulle bli bedre, men neida.. :p Etter at jeg begynte å spise tomatbønner er magen løsnet litt.. men masse gass... Så det er bra, at det kommer ut... Fordi jeg sliter med forstoppelse.. Gjort det hele mitt liv.. Uansett hva jeg gjør så stopper det opp på mange måter, det samme med hvor bra kosthold jeg har.. Det eneste jeg må kutte ned på er melk, bananer, yougurt. Det er rimelig tøft for slike mager som min. Men må ha yougurt innimellom da jeg ikke får i meg brødmat bestandig.. Å være gravid, med ulike plager for hvert svangerskap kan være tøft.. En påkjenning fysisk og psykisk... Men ellers er blodtrykket fint, urinen fin... Osv osv.. :) Kjenner på meg nå i kveld når jeg slapper totalt av, igen ... At det er tungt og vanskelig å puste... Kroppen pumper blod for to, og det er en påkjenning, fordi man må prøve å puste normalt, og ikke stresse seg opp fordi kroppen forandrer seg, hodet lager tanker som " er jeg syk, noe er galt, hva skjer", når det ikke nødvendigvis er noe galt annet enn at kroppen gjør dette naturlig, at det er hjernen som blir mindfucked, og tror det er noe galt, og stresser seg opp. Når man opplever følelsen av angst, og man tror man mister alt av kontroll er det viktig å få hjernen til å tenke i andre baner, få deg selv til å puste normalt.. Fordi dette er normalt.. Når alt er fint på prøver, så er det ikke noe galt annet enn at det er forandringer i kroppen, barnet vokser.
Den feelingen man har fra uke 4-12 er ikke det samme som fra etter uke 12-40... Startfasen er enklest, selv om man ikke tror det og føler det slik, mellom fasen og slutt fasen er tungest. Spesielt psykisk.. Fordi man klarer ikke tenke helt klart, fordi man er opphengt i den fysiske delen som takler stort sett svangerskap peace off cake. Når kroppen ber deg slappe av, så sier den i fra, man skal lytte til signalene.. Bekken plager, og lignende, er tegn på at kroppen trenger hvile og ro..

Ekstrem kvalme, kan tyde på lavt jernmangel. Fler og fler gravide burde ta å sjekke blodprosenten når de blir ekstremt kvalme. kvalmestillende medikamenter hjelper ikke, ikke over periode.. :)
Men nok om det..


Jeg har tatt tilbake kontrollen og studier igjen, så idag har jeg fått gjort noe hjemme, vært i stallen og gjort litt der, og fått lest en del, og gjort noen oppgaver til innleveringen.. Og spist masse masse.. Så kanskje ikke så rart kroppen sier i fra nå at den trenger litt ro... Men klarer ikke helt legge meg enda da jeg drømmer så mye sykt om natta, og ikke orker å våkne klokka 04.00 på morran svett som faen..
Og må på do.. :p Men idag har det ikke vært så ille utenom på dagtid, en kort periode hvor jeg fløy ned toalettet masse.. :p Så rolig nå på kvelden, ser ut som det bytter på i en periode.. :- p Haha:p

Jeg håper og tror den lille har det bra.. OUL den 10.06. - NF... Så får vi se, pluss mulig innkalling til oslo for nærmere undersøkelser. Deilig med tett og god oppfølging.. Ære være Tønsberg Sykehus og Helsepersonell der..
Man kan si hva man vil om mange ulike føder, og gyn. Men tønsberg er fantastiske.. !

Jeg håper og satser på mitt barn er frisk og rask, og kommer ut med tommel opp at alt er bra..

Men nå tror jeg at jeg tar kvelden.. Ble brått sigen... Mer lesing og stall i morgen<3
 
Deilig å kjenne liv nedi magen.. skulle bare kjenne etter etter idag og dermed så sparket det nedi der eller liten rumpetroll som flyttet seg:).. kunne kjenne pulsen der for første gang I dag, men egentlig fælt jeg har hatt dobbel puls og pustet tungt en stund. Har kjent noe der nedi ganske lenge, men ikke så sterkt som idag. .. Den følelsen... og det er ikke luft I magen.. De første gangene jeg kjente liv var annerledes, føltes ut som kroppen danset og rullet da den lille turnét. . Like gøy og spesielt hver gang og man glemmer litt for hver gang hva er spark er.. hi hi
 
Kjenner på at kynnere har plaget meg I hele dag. Er kjempe sliten. Har ikke gjort stort heller, men likevel så mye og hele dag. Og I kveld. Slet mye med dette fra midten med nr to, husker ikke med nr 1. Men da visste jeg ikke hva jeg skulle kjenne etter heller. Men siden det kom m nr to også visste jeg litt mer, men da kom d sent. Nå tidlig. Men men. Ubehagelig/småvondt ja, men ingenting å bekymre seg for. Hvis noe er galt merker jeg det fort. Orker ikke en gang til et svangerskap ut og ijkkenn A føden annen hver dag pga mye kynnere. Men liv nedi der er det:). I går kveld inn I innsovningen så var det en liten en som Ga et par reale spark/slag som gjorde direkte vondt lenge etterpå, men smilet på og deilig å føle at jeg er gravid. Men nå er jeg så trøtt etter 17 mai at jeg må prøve å sove. Jordmor I morgen kloklen ti så:)
 
Venter en guttebaby❤... Alt er fint og ingen missdannelser eller noe❤. Herlig. Og termin er 11.november ca:-D. Helt koret både ul og mens termin. Som for første gang er enige om noe:)
 
Back
Topp