Emeline
Flørter med forumet
Skal ringe sykehuset i morgen tidlig tenkte jegLegen min sendte henvisning til dem på mandag (elektronisk, så de fikk den jo samme dag), så da føler jeg de burde ha somlet seg til å sette opp en time til meg nå. Hvis ikke er det iallefall bare å kreve, kjenner jeg blir skikkelig irritert om han rekker å feste seg først fordi de er treige...
Huff, føler virkelig med deg som må ta dette valget nå. Må være utrolig vanskelig! Men snakk med legen din, han er nok mer "nøytral" i sine uttalelser enn de som skal operere (de har vel ikke lyst til å ha flere operasjoner enn høyst nødvendig). Jeg tenker også at du skal være veldig motivert for å gå i gang med en setefødsel, da det helt sikkert krever en litt annen mental innstilling enn en helt normal fødsel. Sikkert også lurt å ikke lese alt for mye om fordeler og ulemper, da alle har opplevd tragiske utfall av både setefødsler og keisersnitt. Du kan aldri vite hva som vil skje for akkurat deg, så jeg tror det viktigste er at du tar det valget du føler deg aller mest trygg på.
Jeg tenker at du sikkert innerst inne egentlig har en følelse av hva du aller helst vil. Kanskje greier du ikke å kjenne godt nok på følelsen, kanskje synes du det er vanskelig å faktisk ta det endelige valget. Dette høres kanskje banalt ut, men noen ganger når jeg er skikkelig i tvil om hva jeg skal gjøre, så skriver jeg alternativene på en lapp og trekker. Hva jeg trekker spiller ingen rolle for hva jeg til slutt velger, men det er følelsen jeg får av det å trekke det som står lappen som er viktig. Enkelte ganger kan man puste litt letta ut - da er det kanskje det riktige valget? Om du imidlertid tenker "oii, shit", så er det kanskje det andre valget som er mest riktig. Jeg har sånn tro på å føle magefølelsen, men det er bare av og til så innmari vanskelig å tolke den følelsen. Og noen ganger hjelper en slik "øvelse" til for å kjenne hva man egentlig helst vil ;-)
Ønsker deg iallefall masse lykke til med valget. Uansett hva du velger vil det gå bra til slutt, og du vil få den lille babyen din i armene![]()
Krysser fingrene for deg
Må nok ta noen runder med meg selv her og få noen svar til før jeg lander på avgjørelsen
Ut skal dem nå uansett