Innsett i Mai :)

Da skjønner jeg :)
Er så redd for å glemme, men jeg slipper jo å huske på det så ofte da.
Jeg har alarm for alt! Hehe :) Det er alltid ett eller annet som ringer og plinger i kalenderen min. Folk jeg skal møte, ting jeg skal gjøre og medisiner som skal tas:):)

Nå har jeg satt siste sprøyte med Gonal-f:-) En siste dose Orgalutran i morgen tidlig, så er det bare eggløsningssprøyta igjen. Det nærmer seg nå! Jeg gleder meg til å være ferdig med sprøytene, jeg er lei av hodepinen og ubehaget som følger med.

Ja da nærmer det seg :-D
Jeg har begynt å kjenne litt i eggstokkene nå, og det må jo være et godt tegn på at det vokser litt inni der :-)

Nå har jeg satt siste sprøyte med Gonal-f:-) En siste dose Orgalutran i morgen tidlig, så er det bare eggløsningssprøyta igjen. Det nærmer seg nå! Jeg gleder meg til å være ferdig med sprøytene, jeg er lei av hodepinen og ubehaget som følger med.

Spennende!!!

Jeg syns vi er tøffe jeg som tar masse hormoner, nesespray og sprøyter. Klapp på skulderen til alle oss på prøverør.

Er dere åpne om prøvingen og prosessen dere nå går igjennom? :-)

Er dere åpne om prøvingen og prosessen dere nå går igjennom? :-)

Vi er ikke det egentlig.
Men jeg har sagt det til mamma og noen gode kolleger/venner.
Jeg klarer ikke å holde det helt for meg selv.
Sambo vil ikke si det til noen, ikke moren sin engang...

Er dere åpne om prøvingen og prosessen dere nå går igjennom? :)
Ganske åpne, ja. Flere på jobb, nærmeste familie på begge sider og en del av vennene mine vet om det. Ikke alle vet at vi holder på akkurat nå da, og det synes jeg er litt godt. Har i det siste fått litt panikk innimellom, og føler meg veldig sårbar siden så mange vet. Det kommer kanskje til å gjøre at jeg føler meg mer mislykka om det ikke går. Er heller ikke særlig glad i medfølende blikk, og at folk prøver å trøste meg, så sånn sett er det kanskje ikke så smart å være så åpen som jeg har vært.:p

Selv skulle vi holde det hemmelig, men fant ut at det beste for oss er å være åpne om det. Jeg er superdårlig på å holde "maska" og dagene vil jo gå opp og ned så da er det godt å få litt støtte også :-) Eneste er svigerinna mi som gnåler om alternativ behandling. Og har gjort i noen år. Så blir litt frustrert på henne. Sikkert teit av meg, men vi vil ikke "kaste bort tid" på alternativ behandling. Kanskje det ville fungert, kanskje ikke. Det funket for dem. Men de hadde et annet problem enn oss. Der var visst ikke eggstokk og livmor i harmoni, og sædcelle til svogeren vår var visst ufokuserte. Så hun mener vi burde gå den veien i steden for...

Ganske åpne, ja. Flere på jobb, nærmeste familie på begge sider og en del av vennene mine vet om det. Ikke alle vet at vi holder på akkurat nå da, og det synes jeg er litt godt. Har i det siste fått litt panikk innimellom, og føler meg veldig sårbar siden så mange vet. Det kommer kanskje til å gjøre at jeg føler meg mer mislykka om det ikke går. Er heller ikke særlig glad i medfølende blikk, og at folk prøver å trøste meg, så sånn sett er det kanskje ikke så smart å være så åpen som jeg har vært.:p
Jeg har ikke fortalt alle hvor i løypa vi er, bare at vi er i gang. Men tenker innimellom det samme som deg,- at vi kanskje ikke skulle vært såååå åpne med kollegaer og venner :-P
Synes det er stas at mannen er åpen med kollegaer og venner :-) Han er mer deltagende enn jeg noen gang kunne drømt om :-D Han er til vanlig mer "vi tar det som det kommer" typen :-P men nå har han også lagt "videre plan" om dette ikke skulle gå helt som vi ønsker :-)

Planen var at bare de aller nærmeste vennene våre skulle få vite det. Nå vet en del på jobben min det også. Jeg ble så oppblåst at jeg så ut som jeg var 5 mnd. på vei. Og da begynte ryktene å gå om at jeg var gravid... Derfor sa jeg sannheten til to stykker. Tror de har sagt det videre. Så tipper så godt som alle vet det... Er litt leit syns jeg, men begynner noen å spørre, sier jeg bare at jeg ikke vil snakke om det.

Planen var at bare de aller nærmeste vennene våre skulle få vite det. Nå vet en del på jobben min det også. Jeg ble så oppblåst at jeg så ut som jeg var 5 mnd. på vei. Og da begynte ryktene å gå om at jeg var gravid... Derfor sa jeg sannheten til to stykker. Tror de har sagt det videre. Så tipper så godt som alle vet det... Er litt leit syns jeg, men begynner noen å spørre, sier jeg bare at jeg ikke vil snakke om det.
Akkurat det der med å bli så oppblåst har vært min store frykt. Jeg tror ikke jeg hadde klart å dra på jobb om jeg så gravid ut.

Vi var på klinikken og gjorde uttak i går, og fikk ut 8 egg!:) Nå går vi å venter på tlf om noen ble befruktet eller ikke. Spennende!!

Akkurat det der med å bli så oppblåst har vært min store frykt. Jeg tror ikke jeg hadde klart å dra på jobb om jeg så gravid ut.

Jeg klarte det bare èn dag. Jeg har vært sykemeldt siden. For det første er det helt umulig å fungere normalt. Klarer bare å stå/ ligge. For det andre er det kommentarene. Så jeg må være ærlig å si at det virkelig ikke er noe særlig :p

Nå har klinikken ringt!:) Av de 8 som ble tatt ut var 6 modne, og 3 av de ble befruktet!:) Da er vi satt opp på innsett mandag!:) Herregud så himla spennende:):)

Jeg klarte det bare èn dag. Jeg har vært sykemeldt siden. For det første er det helt umulig å fungere normalt. Klarer bare å stå/ ligge. For det andre er det kommentarene. Så jeg må være ærlig å si at det virkelig ikke er noe særlig :p
Det skjønner jeg kjempegodt❤️ Håper formen din blir bedre til mandag!

Back
Topp