Innsett i Mai :)

Jaja, alt for beibis! :D
Den sprayen skal stå på nattbordet.

Kommer det vond smak i halsen (slik som med migrene-nesespray)?
Jeg sto ikke opp tidlig i helgene for å spraye, noen ganger ble det en time eller to for sent. Gikk bra med meg, skal ikke råde deg til å ikke gjøre som det står i skrivet, men ikke stress hvis du bommer med en time :) grattis med oppstart i morgen!!!

Hvordan har det gått? :)
Liiiten smule skuffet over at eggposene ikke var store nok, så må øke med 50 IE på Puregon frem til søndag. Følte det litt på meg igrunn.. Ny kontroll mandag med bl.pr på morgenen og UL på ettermiddagen. Positive er at det var en del eggposer da, som kunne bli store veldig fort :-) Og det beste er at vi får en hel ny dag på kjærestetur i Oslo etter lang arbeidshelg på oss begge (pendler fra Østfold) :-D

I morgen starter jeg på nesesprayen (synarella), og jeg er såååå spent!

Kanskje ett dumt spørsmål, men:

Det står på infoskrivet fra Riksen at jeg skal ta ett spray i hvert nesebor to ganger daglig: for eksempel kl 08.00 og kl 20.00.

Men må det være akkurat 12 timer mellom sprayinga?

Jeg spiser frokost kl 6.30, men vil kanskje ikke huske å ta nesespray før på kvelden (ved 21-tiden).
Går det bra eller er det for lenge?
Spennende Bubbly! :-D Gleder meg til å følge deg! :-)

Spennende!!! Gleder meg til å høre hvordan det går i morgen. Om 2 uker får du positiv test skal du se :)
Takk for det!:)
Håper du har rett;)

Liiiten smule skuffet over at eggposene ikke var store nok, så må øke med 50 IE på Puregon frem til søndag. Følte det litt på meg igrunn.. Ny kontroll mandag med bl.pr på morgenen og UL på ettermiddagen. Positive er at det var en del eggposer da, som kunne bli store veldig fort :) Og det beste er at vi får en hel ny dag på kjærestetur i Oslo etter lang arbeidshelg på oss begge (pendler fra Østfold) :-D
Det høres jo veldig lovende ut det der:-) Håper du har mange store egg på mandag, så blir det kanskje uttak på onsdag for deg.:-)

Hva om du tar kl 10 og 22? Da slipper du å stå opp så tidlig:-)

Jeg tror faktisk jeg må gjøre det istedet. Da slipper jeg å våkne tidlig hver helg.
Må bare være enormt flink på å huske å ta sprayen når jeg er på jobb. Det er ofte hektisk, men jeg skal ha på alarm og be sambo minne meg på det også :)

Liiiten smule skuffet over at eggposene ikke var store nok, så må øke med 50 IE på Puregon frem til søndag. Følte det litt på meg igrunn.. Ny kontroll mandag med bl.pr på morgenen og UL på ettermiddagen. Positive er at det var en del eggposer da, som kunne bli store veldig fort :-) Og det beste er at vi får en hel ny dag på kjærestetur i Oslo etter lang arbeidshelg på oss begge (pendler fra Østfold) :-D

Da er de nok store og fine på mandag :) Kjipt dere må jobbe denne helgen, men som du sier så får dere en fin dag på mandag. Kos dere masse i Oslo mellom blodprøver og kontroller :)

Men den nesesprayen...
Hva med helgene da?!
Må ha på alarm for å ta spray på morningen og sovne igjen da? Dette var komplisert :p
Det viktigste er at det er fordelt utover dagen og da blir det 12 timer mellom hver. Du kan jo ta den kl 10 og 22 også om det er bedre. Jeg tar min kl 7 - 12 - 17 - 22. Også i helgene. Så da blir det vekkerklokke i helgene også. Har sprayen på nattbordet så jeg kan legge meg å sove igjen :)

Jeg har også glemt den og tatt noen timer for sent. Ingen krise:)

Da er første dose Gonal-F satt. Denne gangen har legen justert ned dosen fra 187,5 til 125 for å forsøke å unngå overstimulering. Superdeilig å slippe alt sprøytestyret som er med menopur og heller ha en praktisk penn i stedet! :) Har bare litt dårlig tru på Gonal-F siden jeg har respondert så mye bedre på menopur. Fikk Gonal-F på mitt første forsøk og fikk da kun fikk ut fem egg, kontra, 6, 13 og 18 egg ut på rundene med menopur! Men er jo enig med legen i at vi måtte forandre på noe. Er det noen som har forsøkt begge og opplevd å respondere bedre på Gonal-F enn menopur?

Da er første dose Gonal-F satt. Denne gangen har legen justert ned dosen fra 187,5 til 125 for å forsøke å unngå overstimulering. Superdeilig å slippe alt sprøytestyret som er med menopur og heller ha en praktisk penn i stedet! :) Har bare litt dårlig tru på Gonal-F siden jeg har respondert så mye bedre på menopur. Fikk Gonal-F på mitt første forsøk og fikk da kun fikk ut fem egg, kontra, 6, 13 og 18 egg ut på rundene med menopur! Men er jo enig med legen i at vi måtte forandre på noe. Er det noen som har forsøkt begge og opplevd å respondere bedre på Gonal-F enn menopur?
Har bare prøvd Gonal-f siden dette er første forsøk. Det ser ut til at jeg også får ganske få egg. Håper du får flere egg denne gangen!

Det viktigste er at det er fordelt utover dagen og da blir det 12 timer mellom hver. Du kan jo ta den kl 10 og 22 også om det er bedre. Jeg tar min kl 7 - 12 - 17 - 22. Også i helgene. Så da blir det vekkerklokke i helgene også. Har sprayen på nattbordet så jeg kan legge meg å sove igjen :)
Tar du til 4 tidspunkter om dagen? Jeg forstod det slik at jeg skal ta ett i hvert nesebor 2 ganger om dagen?

Jeg fant ut at 10 og 22 passet meg bedre ;) er bare så redd for å glemme 10-sprayen når jeg er på jobb..

Tar du til 4 tidspunkter om dagen? Jeg forstod det slik at jeg skal ta ett i hvert nesebor 2 ganger om dagen?

Jeg fant ut at 10 og 22 passet meg bedre ;) er bare så redd for å glemme 10-sprayen når jeg er på jobb..
Det er litt forskjellige rutiner. Har én spray i ett nesebor 4 ganger daglig. Andre medisiner og andre diagnoser:):) Når jeg starter med sprøyter er det én spray 3 ganger om dagen:)

Det er litt forskjellige rutiner. Har én spray i ett nesebor 4 ganger daglig. Andre medisiner og andre diagnoser:):) Når jeg starter med sprøyter er det én spray 3 ganger om dagen:)

Da skjønner jeg :)
Er så redd for å glemme, men jeg slipper jo å huske på det så ofte da.

Back
Topp