Hvor lang ventetid er det på ditt legekontor, for ordinære timer?

Salvia

Forumet er livet
VIP
Julibarna2014
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Jeg bestilte time på sms i går, skrev at jeg dør av allergi og ønsker å finne ut hva jeg reagerer på.
Fikk time om 15 dager... Er dette normalt? Hvordan er det hos dere?

Hvis jeg trenger en akuttime får jeg på dagen. Andre timer kommer det litt an på, gjerne et par uker.

Som regel får jeg på dagen :p

Gamle legekontoret mitt hadde 6 uker ventetid på vanlige timer. Og akuttimene forsvant før 8.15 hver morgen hvis det ikke gjaldt barn. Har byttet lege og ikke vert hos den nye enda men vet mange er veldig fornøyd med hun nye jeg har.

Det er alltid akutt med meg så jeg få på dagen. Og allergi går som akutt her hos min lege heldigvis :)

Pleier som regel å haste litt når jeg skal ha time, som at jeg er virkelig syk eller skadet så får innen 2 dager alt etter som hva det er. Gjelder det barn får jeg samme dag om jeg ønsker eller dagen etter.

Helt normalt! Er det akutt, så ringer eg og da får eg som regel samme dag. Sjelden det er akutt, så da er det alt fra 1-3 uker ventetid. Vet om dei som må vente 4-6 uker på "vanlig" legetime hos sin lege.

Ringer vi, får vi på dagen. De kan ikke bestilles annet enn ved å ringe. Ordinære timer med slikt som ikke haster kan bestilles på nett eller app, og er avhengig av hvor lenge det et til legen har ledig time, men iallefall fall er par uker, minst

Med mindre jeg ringer på morgenen for akutt-time samme dag, så er det ett par ukers ventetid.

Ringer man for å bestille ordinær time tar det rundt 2 uker her.
Men hastetime får man på dagen om man ringer når de åpner linja. Og om man er såpass plaget med allergien går det som akuttime her ihvertfall:)

Ringer vi, får vi på dagen. De kan ikke bestilles annet enn ved å ringe. Ordinære timer med slikt som ikke haster kan bestilles på nett eller app, og er avhengig av hvor lenge det et til legen har ledig time, men iallefall fall er par uker, minst
Samme opplegget på vårt kontor. Litt kortere tid for barn, men fort 6 uker for en voksen om man sender sms.

Sender melding om morgenen og får time samme dag uansett hva det gjelder :-) bor midt i byen og bruker nærmeste legekontor.

Last edited:
Samme her, men når det er ting som ikke kan vente så ringer jeg 8.00, da får jeg alltid time samme dagen. De har en del akuttimer. Er ekstremt sjelden jeg har bestilt vanlig time, er stort sett akuttimer jeg får.

Om det er akutt får man time samme dag, utenom det så får man som regel time dagen etter om man vil.

Vårt legekontor har noe de kaller Time Samme Dag. Bestiller per sms, og timene varer da ca 15 min. D blir tatt prøver osv som normalt.

Back
Topp