Hvor lang ventetid er det på ditt legekontor, for ordinære timer?

Vi trenger ikke resepttimer, er det medisin vi får fast på fornyes de ved telefonkontakt. (også ting spesialisten har skrevet ut, så lenge det er beskrevet i epikrisen)

Akutttimer får vi nesten uansett når vi ringer, men ikke med selve fastlegen, de har en som "har vakt" i tillegg. Legekontoret vårt er kommunelegekontor og har daglegevakt-ansvar. Funker veldig fint (savner den tiden vi hadde dem på kveldstid også, men det er over, nå er det sykehuset etter 16)

Jeg sjekka nå på nettet og første ledige time for ordinær bestilling er for min fastlege 27 eller 28 mai, altså om en måned. Da kan jeg der velge tidspunkt for timen. Jeg kan alternativt velge en turnuslege og få time 8. mai. Om det haster ("dør av allergi" hadde jeg heller ringt) og da hadde jeg nok fått time hos vakthavende på dagen.

Jeg skal vel ha meg en legetime i juni en gang, men jeg ringer antakelig. timene for juni er ikke lagt ut på nett enda, ser det ut til, og derved var det altså de to dagene i slutten av mai jeg kunne velge i, så løsningen er slett ikke optimal synes jeg.

Skulle tro du har beskrevet legekontoret jeg bruker, helt likt her ;)

Kommer jo litt an på hva det er selvsagt. Hastetime får man på dagen. Jeg får som regel time innen en uke. Men har klippekort der da omtrent :P

Her får jeg time nesten med det samme, veldig deilig.

skulle bytte prevansjon, fikk time 2 mnd seinere ;)
Men er det akutt så får vi time på dagen :)

Usikker egentlig. Har kun vært der på akuttimer og timer ifht svangerskap. Men om det er time pga at jeg har vondt i hodet, gu eller noe vil jeg tro det er ventetid på noen uker.

Ringte inn for å bestille time i går og da var første ledige hos min lege om 7 dager. Greit nok det. Det er jo uansett satt av noen akuttimer hver dag.

Hvis det ikke er akutt så er det fort 3-4 ukers venting. Men får alltid spørsmål om det går greit med en annen lege og da får jeg time mye før:)

Akutt får vi som regel på dagen, er det ikke akutt har det tatt fra 2-5 dager, er veldig fornøyd med legekontoret :)

hos gamle legen min, hatt samme veldig mange år fikk jeg som regel ordinær time innen 2-4 dager. har nå byttet lege for å komme nærmere her vi bor. hos henne ser jeg det er stort sett 1-2 uker. de legger ut akuttimer etter kl 16 til dagen etter så kan man gå inn på nett og bestille en slik om det ennå er ledige :-)

Bestilte time i går, torsdag og fikk tilbud om time på onsdag i neste uke - var to fulle dager - og hun er den aller mest populære av de to legene på legesenteret... Om man trenger akutt, eller ikke er så nøye på hvem man kommer til får man time hos den andre legen på dagen - innimellom på timen..

Her må man mase sg til akutt time og på ordinære timer er det 2 mnd ventetid. Helt sykt. Går ikke til legen hvis jeg ikke må. Og er det akutt ringer jeg til legevakta. legevakta her er vant til det pga det legekontoret

Ca 4 uker her. Men kan være verre også :p jeg fikk ikke 6ukers-kontroll etter fødselen før lenge etterpå, så jeg var vel i grunnen på 24ukers kontroll :o :p

Får som regel samma dag eller dagen efter. Ikkje lang ventetid hos våran lege

Varierer veldig! alt fra 2-6uker :(

14 dager. Men dukker som oftest opp avbestillinger om jeg ringer de.

Back
Topp