Hvor lang ventetid er det på ditt legekontor, for ordinære timer?

Jeg bruker få dagen etter eller samme dag, men da gjerne hos turnus lege

Får som regel time samme dag :-)

Jeg bestilte time på sms i går, skrev at jeg dør av allergi og ønsker å finne ut hva jeg reagerer på.
Fikk time om 15 dager... Er dette normalt? Hvordan er det hos dere?
Hadde ringt og spurt om det var mulig å komme inn til en annen lege før den tid. For en vanlig legetime er ikke 2 uker så veldig uvanlig..

Får time innen kort tid...kimmer også inn på timen omtrent ved akutte tilfeller (type syke barn). Bestilte forrige fredag, fikk time onsdagen etter :)

Normalt seks ukers ventetid, men de har akuttimer samt noe som kalles resepttimer (man har da en veldig kort time kun for å få ny resept på medisiner man allerede bruker). Akuttimer må man ringe kl. 08.00 for å få. De forsvinner med én gang. Overhodet ikke fornøyd med ventetiden, men sånn er det hos alle legene i området vi bor i, dessverre. Fulle lister og dermed lang ventetid :(.

Ordinær time: 3-4 uker. Man kan også bestille time over nett, og er man heldig kan man få tak i en time som har blitt avbestilt av andre tidligere enn dette. Er såklart mulighet for hastetime også. Haster det nok får man time dagen etter eller samme dag.

Vi trenger ikke resepttimer, er det medisin vi får fast på fornyes de ved telefonkontakt. (også ting spesialisten har skrevet ut, så lenge det er beskrevet i epikrisen)

Akutttimer får vi nesten uansett når vi ringer, men ikke med selve fastlegen, de har en som "har vakt" i tillegg. Legekontoret vårt er kommunelegekontor og har daglegevakt-ansvar. Funker veldig fint (savner den tiden vi hadde dem på kveldstid også, men det er over, nå er det sykehuset etter 16)

Jeg sjekka nå på nettet og første ledige time for ordinær bestilling er for min fastlege 27 eller 28 mai, altså om en måned. Da kan jeg der velge tidspunkt for timen. Jeg kan alternativt velge en turnuslege og få time 8. mai. Om det haster ("dør av allergi" hadde jeg heller ringt) og da hadde jeg nok fått time hos vakthavende på dagen.

Jeg skal vel ha meg en legetime i juni en gang, men jeg ringer antakelig. timene for juni er ikke lagt ut på nett enda, ser det ut til, og derved var det altså de to dagene i slutten av mai jeg kunne velge i, så løsningen er slett ikke optimal synes jeg.

Kan omtrent velge selv. Haster det får man på dagen.

Får som regel i løpet av en uke. Men det er jo forskjellig fra legekontor til legekontor. Ring samme dag og be om en akutttime:)

Ringer som regel til lege hvis det er noe som jeg må ha ordnet NÅ :P Så da får jeg som regel samme dag, eller om et par dager.

Er det timer som ikke haster, evt. kontrolltimer så tar det lengre tid.

Får som regel akuttime på dagen om jeg ringer tidlig, men ellers er det vel en uke og to om det er noe uten særlig hast :-)

Får time innen en uke. I dag ringte vi og trengte time til minsten. Fikk komme 1 time etter vi ringte.
Vi er meget fornøyd med fastlegen og helsesekretæren hans.

Varierer, alt fra et par dager til halvannen uke.

Samme dag, eller dagen etter. Hvis det er noe som absolutt ikke haster. En uke.

Er superfornøyd med legen. Sjeldent jeg må vente mer enn 5 min til timen også! Kan ikke bli bedre når legen i tillegg er flink :)

Veldig ofte får vi time samme uke hvis det er rutine. Er det akutt så får vi time samme dag :)

Back
Topp