Felles skravle 2015

Åååå for en fin hund :D Den virket veldig rolig der den lå nå ;)
Takk! Hehe.. ja, veldig rolig hjemme, men overivrig i hilsesituasjoner og på tur, trening :-) Må jo bare bli glad i ham - helt herlig :-D

Sykepleier? Jobber i barnehage, og jeg kunne rett og slett ikke fungere. Og nå er det ennå verre. Bekkenet gjør at jeg ikke kan jobbe :( Kan ikke sitte på gulvet eller noe...
Hjelpepleier. Det er forståelig at det kan bli tungt der ja.

Takk! Hehe.. ja, veldig rolig hjemme, men overivrig i hilsesituasjoner og på tur, trening :) Må jo bare bli glad i ham - helt herlig :-D
Hadde en cocker for noen år siden. Når poden ble født. Men så prioriterte mannen jobb og ikke familie. Og det ble rett og slett for krevende med hun og baby. Så fikk liksom ikke gleden av den stakkars. Ble omplassert når vi gikk fra hverandre da. Men savner den....

Ja, det blir det :) ser jo hvordan han er med niesene og nevøene mine - litt overivrig i starten, men roer seg etterhvert - så tror det går bra :) Har en liten goldengutt på 4 år og vi bor i Molde (innflyttere begge to)..
Vis vedlegget 103969
Så koselig med golden, de er så fine :) Er vokst opp med det selv, og veldig koselig å ha en til låns hos foreldrene mine. Har gått veldig fint med små barn med den, men klart det kan bli annerledes når babyen skal bo sammen med hunden. Der har hunden skikkelig respekt for de små barna, er veldig forsiktig rundt de, så det er veldig fint.

Hadde en cocker for noen år siden. Når poden ble født. Men så prioriterte mannen jobb og ikke familie. Og det ble rett og slett for krevende med hun og baby. Så fikk liksom ikke gleden av den stakkars. Ble omplassert når vi gikk fra hverandre da. Men savner den....
Ja, ser den! Det er mye arbeid med hund, men også mye glede! Forstår veldig godt at det blir for tøft alene! Men kan jo være at situasjonen blir sånn at dere kan få hund igjen på et senere tidspunkt :-)

Så koselig med golden, de er så fine :) Er vokst opp med det selv, og veldig koselig å ha en til låns hos foreldrene mine. Har gått veldig fint med små barn med den, men klart det kan bli annerledes når babyen skal bo sammen med hunden. Der har hunden skikkelig respekt for de små barna, er veldig forsiktig rundt de, så det er veldig fint.
Jeg har veldig respekt for hund og barn - de kommer aldri til å være uten tilsyn når de er sammen. Man vet aldri hva som kan skje! Og så er jeg opptatt av at det ikke bare er hunden som skal ha respekt for barna, men like mye barna som skal ha respekt for hunden! Sistnevnte er utrolig viktig for å unngå sammenstøt!

Veldig greit å ha en til låns da! Svigers har hund, men begge familiene våre bor på østlandet så det blir mest jul/sommer vi ser de.. :-)

Er jo ikke kommet så langt. Så må bare prøve så langt det går... men begynner å bli fryktelig stiv i korsrygggen
Håper du kommer deg gjennom dagen :) ha en fin dag på jobb!

Ja, ser den! Det er mye arbeid med hund, men også mye glede! Forstår veldig godt at det blir for tøft alene! Men kan jo være at situasjonen blir sånn at dere kan få hund igjen på et senere tidspunkt :)
Min nye samboer ønsker seg veldig hund. Men jeg har sagt at det ikke blir så lenge vi har veldig små barn :) så hnd får vi mest sannsynlig om noen år ;)

Min nye samboer ønsker seg veldig hund. Men jeg har sagt at det ikke blir så lenge vi har veldig små barn :) så hnd får vi mest sannsynlig om noen år ;)
:-) Der må man se hva som passer for hver enkelt familie.. men når man har hatt hund før, vet man hva som kreves!

Jeg har veldig respekt for hund og barn - de kommer aldri til å være uten tilsyn når de er sammen. Man vet aldri hva som kan skje! Og så er jeg opptatt av at det ikke bare er hunden som skal ha respekt for barna, men like mye barna som skal ha respekt for hunden! Sistnevnte er utrolig viktig for å unngå sammenstøt!

Veldig greit å ha en til låns da! Svigers har hund, men begge familiene våre bor på østlandet så det blir mest jul/sommer vi ser de.. :)
Høres veldig fornuftig ut!
Jeg er også opptatt av at barn må respektere dyrene, lett at de kan bli overivrige. Og være forsiktig i matsituasjoner, at ikke barna går rundt med mat rundt hunden, lett for at hunden kan bli for ivrig og tro maten er til den, selv om hunden egentlig er verdens snilleste. Men det er ikke like lett å få en ett- eller toåring til å forstå at man må sitte ved bordet hver gang man skal spise.

Er nok lurt å vente litt. Jeg har to voksne hunder, og fikk en valp på besøk forrige uke. Innså raskt at valp og små barn skal jeg IKKE ha samtidig :p

:) Der må man se hva som passer for hver enkelt familie.. men når man har hatt hund før, vet man hva som kreves!
Min søster har jo fått seg chiuaua :P den er så søt :P en sånn en kunne jeg fått meg nå :P

Jeg er også opptatt av at barn må respektere dyrene, lett at de kan bli overivrige. Og være forsiktig i matsituasjoner, at ikke barna går rundt med mat rundt hunden, lett for at hunden kan bli for ivrig og tro maten er til den, selv om hunden egentlig er verdens snilleste. Men det er ikke like lett å få en ett- eller toåring til å forstå at man må sitte ved bordet hver gang man skal spise.
Nei, det er sant. Man må i alle fall finne rutiner på det. Tror nok at man kan lære hundene mye. Det viktigste er å hindre barna i å f.eks klatre på hundene og forstyrre de når de ikke ønsker kontakt. Matsituasjoner er selvfølgelig også viktig. Han jeg har nå eier ikke ressursforsvar, men det er likevel noe barna må lære for neste hund trenger ikke være lik..

Er nok lurt å vente litt. Jeg har to voksne hunder, og fikk en valp på besøk forrige uke. Innså raskt at valp og små barn skal jeg IKKE ha samtidig :p
Hehe! Ja, den hunden jeg hadde sist var valp når storebror ble født. Skal ikke skje igjen ;) og så skal jeg vite at vi er to om det!

Mine hunder er veldig sleipe og kan sikkert lett finne på å snappe mat ut av hendene på mini.. Får være tydelig med grenser fra starten av så går det seg vel til :)

Min søster har jo fått seg chiuaua :P den er så søt :P en sånn en kunne jeg fått meg nå :P
Jo, de er kanskje søte.. men ofte synes jeg de ikke er oppdratt (de er jo så små og kan bare løftes opp og bort, og ingen ser på de som skumle) og da mister de litt sjarmen for meg.. men så liker jeg best litt større hunder da :-) har møtt noen veloppdragne små hunder også altså :-) bare liker ikke de som konstant gneldrer!

Back
Topp