PRATE NOK EN NY UKE!

Men om barna er utilpass og veldig slitne er det vel ikke så farlig akkurat hvilken temp de har?
Personlig går jeg mye mer etter allmenntilstand enn å sjekke den tempen hele tiden.
Og jeg kunne ønske bhg hadde sett mer på formen til Lillebror i dag, egentlig... For han var jo i kjempeform da jeg leverte han, men tydeligvis ikke helt på topp resten av dagen..

Ja enig der as! Formen har mer å si.. og hun var jo i fin form hele dagen.. det var når dem tok hun opp etter å ha sovet hun var litt varm! Og man er jo ofte litt slapp med engang etter man har sovet også om man ikke er vandt med det! :) og som sagt, så blir Liana ofte varm og svett når hun sover på dagen..selvom hun sover uten dyne :p men dem tok også temp pga at hun var veldig forkjøla da. Så de passet bare på tilfelle hun skulle bli verre! Men var hvertfall ikke noe slapp og varm unge når jeg kom dit :D haha

Dumt dem ikke holdt et ekstra øye med E da! For man ser jo fort om et barn ikke er som det pleier..
 
Ja enig der as! Formen har mer å si.. og hun var jo i fin form hele dagen.. det var når dem tok hun opp etter å ha sovet hun var litt varm! Og man er jo ofte litt slapp med engang etter man har sovet også om man ikke er vandt med det! :) og som sagt, så blir Liana ofte varm og svett når hun sover på dagen..selvom hun sover uten dyne :p men dem tok også temp pga at hun var veldig forkjøla da. Så de passet bare på tilfelle hun skulle bli verre! Men var hvertfall ikke noe slapp og varm unge når jeg kom dit :D haha

Dumt dem ikke holdt et ekstra øye med E da! For man ser jo fort om et barn ikke er som det pleier..
Ja, samtidig så er det jo litt min egen skyld også, som sendte han i barnehagen når jeg følte på meg at han ble syk. Jeg tenkte rett og slett at jeg skulle "drøye" å ha han hjemme til han faktisk var skikkelig syk, men i ettertid angrer jeg veldig på at jeg ikke tok hjemmedag med han i dag!
 
Enig.. Under armen er ikke noe bra!

Migrenen ble bedre etter tabletter :) takk :) Ja, vært med venninnen min,datteren hennes og 2 søstre med barn. Koselig. Fikk kjøpt ny jakke til Wael i går fra Hust & Claire. Og sokker til hele familien :-D

Alt fint med dere? :-D

Nei jeg klarer ikke å stole på målinger fra andre steder enn rumpa :p hehe..

Så bra migrenen ble bedre :D :D :D høres ut som en koselig dag :) det merket har masse fine klær :D sikkert fin jakke!

Alt fint med oss ja :) Liana har ikke hosta så mye idag, og har heller ikke trengt å tørke nesa :) og de to andre er også i farta :D
 
Knekkebrød på gang her nå og, og brød til gutta :D
Han var litt lite lysten på mat i går, og jeg syntes han hadde litt dårlig ånde (slik han har hatt ved infeksjon før). Men det var helt borte i morges, han hadde sovet godt, og var i fin form. Så nå tar vi helgen, for å få han helt frisk :)

Hva pleier du å ha i knekkebrødene? :) flink du er som baker brød også!

Skjønner! Synd feberen kom da :( like greit å satse på helg nå ja :D da er han nok frisk innen mandag :)
 
Hva pleier du å ha i knekkebrødene? :) flink du er som baker brød også!

Skjønner! Synd feberen kom da :( like greit å satse på helg nå ja :D da er han nok frisk innen mandag :)
I knekkebrødene putter jeg det jeg har for hånd :p
I dag ble det linfrø, solsikkekjerner, sesamfrø, havregryn, litt kokosmel og ett egg :p
De blir aldri like!
 
Hermine ble hentet kl 10 i bhg idag av bestemor. Det var bare to voksne på hennes avdeling, så Hermine ble hentet slik at det ble færre barn. Ikke noe morro for barna heller når det er for få voksne, blir jo bare kaos.

Hun dro på shopping med bestemor og tante og hadde en super dag. :D

I morgen tar vi det med ro på morran, var litt stress å være ute av døra kl 08 idag :p

Haha da kan du tenke deg hvor stress det er for oss når jeg også har jobbet.. med 3 unger som skal stelles og leveres, + oss selv og at vi begge måtte være på jobb kl 7:30 :p haha..
 
Ja, samtidig så er det jo litt min egen skyld også, som sendte han i barnehagen når jeg følte på meg at han ble syk. Jeg tenkte rett og slett at jeg skulle "drøye" å ha han hjemme til han faktisk var skikkelig syk, men i ettertid angrer jeg veldig på at jeg ikke tok hjemmedag med han i dag!

Det er fort gjort å angre på sånt.. har gjort det samme selv flere ganger! Men noen ganger er det greit å ta risikoen å, for ikke alltid det ender med at dem må hentes tidligere eller blir syke alikevel ;)
 
I knekkebrødene putter jeg det jeg har for hånd :p
I dag ble det linfrø, solsikkekjerner, sesamfrø, havregryn, litt kokosmel og ett egg :p
De blir aldri like!

Haha okey :D moro da! Får nye hver gang :p
 
Det er fort gjort å angre på sånt.. har gjort det samme selv flere ganger! Men noen ganger er det greit å ta risikoen å, for ikke alltid det ender med at dem må hentes tidligere eller blir syke alikevel ;)
Nei da, det er sant det.
Samtidig ser jeg ingen problem med å ha en ekstra hjemmedag om det ikke er noe jeg MÅ gjøre uten barn :)
Om det hjelper ungene med å bli fortere bra igjen gjør jeg gjerne det.
 
Haha da kan du tenke deg hvor stress det er for oss når jeg også har jobbet.. med 3 unger som skal stelles og leveres, + oss selv og at vi begge måtte være på jobb kl 7:30 :p haha..
Tørr ikke tenke på det engang :eek: :p
 
Haha okey :D moro da! Får nye hver gang :p
Ja :p
Med varierende resultat :p
Jeg synes de er best helt uten gryn egentlig. Men de må ha noe i seg som binder, og nå var jeg tom for fiberhusk! Men hakkede mandler, litt mandelmel og fiberhusk er godt i tillegg til frø og kjerner!
 
Hvor mange barn er de på avdelingen? Til tider er det bare to ansatte på Lillebrors avdeling og, men som oftest er de fler i løpet av dagen. Når jeg leverte i dag var de bare to; ei på avdelingen og ei på kjøkkenet som forberedte fruktmåltid. Da hadde hun med seg noen av barna dit da :)
7 barn idag, altså teller de som 14 og ganske lite på to voksne hvorav en vikar. ;)
De er alltid 3 voksne på 9 barn!
 
7 barn idag, altså teller de som 14 og ganske lite på to voksne hvorav en vikar. ;)
De er alltid 3 voksne på 9 barn!
Det hender de er få på flere barn hos oss, men det er alltid veldig rolig og behagelig stemning der. Styrer er flink til å hoppe innom for å bidra da, og så går de litt mellom avdelingene når det er mye sykdom blant personalet.
 
Det hender de er få på flere barn hos oss, men det er alltid veldig rolig og behagelig stemning der. Styrer er flink til å hoppe innom for å bidra da, og så går de litt mellom avdelingene når det er mye sykdom blant personalet.
Det er kanskje rolig om morran her, det var det idag. Men den "kritiske" tida mellom 11-12 (av med uteklærne, bleieskift og få i de lunsj og lagt) blir kaaaaotisk når det er for få hender og alle de små gråter. Hermine forsvinner da i en krok og kan tisse på seg :(

Lederen stepper inn her også, hun var på samme avdeling som meg idag :p
 
Det er kanskje rolig om morran her, det var det idag. Men den "kritiske" tida mellom 11-12 (av med uteklærne, bleieskift og få i de lunsj og lagt) blir kaaaaotisk når det er for få hender og alle de små gråter. Hermine forsvinner da i en krok og kan tisse på seg :(

Lederen stepper inn her også, hun var på samme avdeling som meg idag :p
Uff, nei set hørtes ikke ut som en god situasjon for ungene.
 
Nei da, det er sant det.
Samtidig ser jeg ingen problem med å ha en ekstra hjemmedag om det ikke er noe jeg MÅ gjøre uten barn :)
Om det hjelper ungene med å bli fortere bra igjen gjør jeg gjerne det.

Ja enig med det.. har holdt ungene hjemme om jeg mistenker at dem blir værre.. men ikke alltid lett å se :p så har hendt at jeg har måtte hente dem pga feber
 
Tørr ikke tenke på det engang :eek: :p

Haha alt går! Men syns ikke det er gøy når man har så tidspress! Blir til at man maser seg ihjel på at ungene må forte seg litt :p
 
Ja :p
Med varierende resultat :p
Jeg synes de er best helt uten gryn egentlig. Men de må ha noe i seg som binder, og nå var jeg tom for fiberhusk! Men hakkede mandler, litt mandelmel og fiberhusk er godt i tillegg til frø og kjerner!

Ja jeg jar bare endret litt på oppskriften til knekkebrødene jeg da.. jeg byttet ut sesamfrø og solsikkekjerner med gresskarfrø og mandler :D men likte det best når jeg fikk det i bittesmå biter :) ellers har jeg sett at det så og si er dem samme oppskriften overalt på nettet :p
 
ImageUploadedByBV Forum1423690278.098122.jpg
Natta fra oss!
En liten episode Drømmehagen og en flaske melk, og jeg håper denne karen vil sove igjen :)
 
Back
Topp