*Sy tråden*

Så flotte bilder du har laget, Mæ85!
Jeg broderte litt da jeg var yngre, men nå har jeg ikke helt tålmodigheten.. Jeg syr endel klær til ungene og meg selv. Ergerlig nok har jeg ikke så mye ork til det når jeg er gravid, og faktisk trenger klær :-/

Jeg syr litt enkle ting for gøy til vanlig. Og tenkte å prøve meg på litt til småtten etterhvert :) Babynest har jeg nettopp lånt ei oppskrift på. Og har oppskrift på aktivitets teppe :)

Flinke dere er. Brodere selv, men blir så fort lei av det. Så jeg tyr til strikkepinner ;-)

Jeg synes det er vanskelig å finne finne gravidklær, så jeg planlegger å sy en omslagskjole. Har alt jeg trenger unntatt overskudd :-/

Da et jeg ferdig med babynest til jenta i magen! Har ikke sydd annet enn småting på barneskolen, så er ganske fornøyd med meg selv :-) var litt redd for at det skulle være langtekkelig og kjedelig å sy, men det går jo bare så mye fortere enn å strikke! Og i tillegg var det kjempe Morro! Kan ikke vente med å starte på neste prosjekt :-)

Vedlegg

• 1422473522028.jpg
    1422473522028.jpg
    59,2 KB · Visninger: 74
  • 1422473533740.jpg
    1422473533740.jpg
    63,2 KB · Visninger: 76
Da et jeg ferdig med babynest til jenta i magen! Har ikke sydd annet enn småting på barneskolen, så er ganske fornøyd med meg selv :) var litt redd for at det skulle være langtekkelig og kjedelig å sy, men det går jo bare så mye fortere enn å strikke! Og i tillegg var det kjempe Morro! Kan ikke vente med å starte på neste prosjekt :)
Det bel kjempe fint!!! Gratulerer med vellykket babynest :D

Kjøpte det på jysk :-P eller jeg kjøpte en dyne som jeg tok ut fyllet av og en overmadrass. Overmadrassen skal jeg også bruke til å lage sengekant. Var gi bort priser i forhold til sybutikken! Fant en del stoff der også til en veldig billig penge, så nå har jeg litt å jobbe med fremover :-)

Noen som har noen forslag? Har bag til tfk vogn, denne er ganske liten så får ikke plass til en stor voksipose oppi. Skal nå lage vognpose(r) og er usikker på hva jeg bør lage. Tenker en sommerpose med tynn dyne i og kanskje en litt tykkere pose til å bruke utover vinteren. Så kan jeg jo bruke den gamle voksiposen i sportsvogndelen dersom jeg har behov for en større. Sist hadde jeg desemberbarn og bodde i trondheim så da var det bare å kjøre på med det varmeste jeg hadde :P

Hvilke dyner bør man bruke inne i de forskjellige posene?

Noen som har noen forslag? Har bag til tfk vogn, denne er ganske liten så får ikke plass til en stor voksipose oppi. Skal nå lage vognpose(r) og er usikker på hva jeg bør lage. Tenker en sommerpose med tynn dyne i og kanskje en litt tykkere pose til å bruke utover vinteren. Så kan jeg jo bruke den gamle voksiposen i sportsvogndelen dersom jeg har behov for en større. Sist hadde jeg desemberbarn og bodde i trondheim så da var det bare å kjøre på med det varmeste jeg hadde :p

Hvilke dyner bør man bruke inne i de forskjellige posene?
Den lille vognposen min passer perfekt i bagdelen til min simokombi.
med målene 85*30

Endelig ferdig med det første syprosjektet mitt til lillejenta (er ikke så vant til å sy på maskin, så det har tatt litt tid). Kjempefornøyd tross en del småfeil :)
ImageUploadedByBV Forum1423572089.829562.jpg

Et lite spørsmål til dere som kan å sy...
Jeg kan ikke sy, men har alltid hatt lyst til å lære meg det, og tenker at nå må jo være det rette tidspunktet. Jeg vurderer å kjøpe en "Husqvarna Viking Classe E 20", da denne ser ut som om den er enkel nok til at jeg forstår den, men avansert nok til at jeg faktisk får brukt den. Er det noen som har noen erfaringer eller eventuelt greier å se om den er noe ut fra spesifikasjonene? :)
Her vet jeg nemlig ikke hva jeg snakker om i det hele tatt!

Et lite spørsmål til dere som kan å sy...
Jeg kan ikke sy, men har alltid hatt lyst til å lære meg det, og tenker at nå må jo være det rette tidspunktet. Jeg vurderer å kjøpe en "Husqvarna Viking Classe E 20", da denne ser ut som om den er enkel nok til at jeg forstår den, men avansert nok til at jeg faktisk får brukt den. Er det noen som har noen erfaringer eller eventuelt greier å se om den er noe ut fra spesifikasjonene? :)
Her vet jeg nemlig ikke hva jeg snakker om i det hele tatt!
Sånn ut i fra hva jeg kan se på bilder osv uten å lese for mye om den ser den ut som en finn maskin å starte med :D
Så artig at du vil prøve deg litt på å sy. Du kommer nok til å bli litt bitt av basillen ;)

Endelig ferdig med det første syprosjektet mitt til lillejenta (er ikke så vant til å sy på maskin, så det har tatt litt tid). Kjempefornøyd tross en del småfeil :)
Vis vedlegget 102957
Så fin! litt samme fargevalg som jeg kommer til å gå for når jeg skal sy mitt eget ;)

Back
Topp