*Sy tråden*

Første plagget til lillebror er klart! Nåler og stoff har ligget klart i flere uker nå, har gruet litt for å prøve å sy i jersey, men det gikk jo veldig fint! Klippet og sydde på øyemål, og deg ene benet ble litt kortere, men pyttsann:p
Vis vedlegget 105324
Nå har eg prøvd å sy en slik bukse.har mal og klippet rett men vet ikke hvordan jeg skal gjøre med bakenden.får det ikke til å stemme med beina.har du noen tips til en nybegynner? På forhånd takk
 
Nå har eg prøvd å sy en slik bukse.har mal og klippet rett men vet ikke hvordan jeg skal gjøre med bakenden.får det ikke til å stemme med beina.har du noen tips til en nybegynner? På forhånd takk
Hmm.., er ikke veldig dreven selv, så vanskelig å forklare. Sy først skrittsømmen foran, fra øverst til midt mellom bena. ( da henger høyre og venstre ben sammen foran.) så syr du samme sømmen bak, stopp når du kommer til midt under skrittet/der bena begynner. ( nå henger det sammen bak også.) så legger du buksa sånn at de to sømmene du har sydd ligger oppå hverandre og du ser at det er en bukse. Da syr du hele veien fra nederst på det ene benet, opp til skrittet og ned andre benet. Så er det bare ribb. Ikke lett å forklare, skjønte du noe??
 
Har prøvd to ganger nå men det stemmer ikke..må nok ta ett kurs hos svigermor.men tusen takk for forklaring kan jo være at det ikke stemmer i og med at mitt mønster har en lapp bak på stumpen og jeg prøver å sy uten den ...
 
fiiiiiiiiiiiiiiiiiiin! brukte du lang tid??
Takkja lang tid for å finne ut hvordan.kjøpte mønster på stoff og stil men fikk ikke skrittsøm til å passe! Konklusjon ble å følge oppskrift på speiltvillingene sin blogg og lage eget mønster.mye lettere!
 
Endelig ferdig med høstposen! Ble skikkelig sint på symaskinen denne gangen, så her er det viktig å ikke se for nærme på sømmene :p denne er ganske liten så den passer perfekt i baggen :) kommer nok til å lage en til som kan brukes i sportsvogna!
 

Vedlegg

  • 1429171164163.jpg
    1429171164163.jpg
    68,6 KB · Visninger: 52
  • 1429171177128.jpg
    1429171177128.jpg
    70,3 KB · Visninger: 49
Endelig ferdig med høstposen! Ble skikkelig sint på symaskinen denne gangen, så her er det viktig å ikke se for nærme på sømmene :p denne er ganske liten så den passer perfekt i baggen :) kommer nok til å lage en til som kan brukes i sportsvogna!
Fin den ble! Flinka!
 
Hmm.., er ikke veldig dreven selv, så vanskelig å forklare. Sy først skrittsømmen foran, fra øverst til midt mellom bena. ( da henger høyre og venstre ben sammen foran.) så syr du samme sømmen bak, stopp når du kommer til midt under skrittet/der bena begynner. ( nå henger det sammen bak også.) så legger du buksa sånn at de to sømmene du har sydd ligger oppå hverandre og du ser at det er en bukse. Da syr du hele veien fra nederst på det ene benet, opp til skrittet og ned andre benet. Så er det bare ribb. Ikke lett å forklare, skjønte du noe??

Når jeg syr bukser, syr jeg først innerbeinsømmen i begge beina (fra skrittet til ankelen). Deretter vrenger jeg ett buksebein, og stapper det ene beinet oppi det andre slik at rettsidene blir liggende mot hverandre. Da er det enkelt å få sydd skrittsømmen som en sammenhengende søm.
 
Så flotte ting dere har sydd! Babynest står på lista mi også :)
 
Back
Topp