Klargjort

K.L#

Forumet er livet
Septembermødre <3
Marsmellows-15
Ja, har dere begynt å klargjøre utstyret til babyen? :)
Gjort klar seng, vogn, eller vugge?

Jeg klør litt etter å få orden på det, men synes enda d er for tidlig... Mangler jo enda madrass i sengen :p Men må vaske alt som skal i krybben, og vaske trekkene til vognen siden vi har kjøpt brukt, så burde kanskje begynne snart så smått... :p
 
Har vasket alt som babyen trenger; klær, gaskluter, sengetøy, babynest, laken osv. Vi har satt opp sprinkelsenga, men den blir foreløpig brukt som lagringsplass. Gleder meg til og re opp senga og gjøre klart stellebord, og gjøre siste "baby-finish" - men føler det er litt tidlig enda (termin 31. mars) :p
 
Her er alt klart utenom sengekanten til sengen. Vuggen står oppred i stuen og vognen er klar i kjelleren. Men jeg må få pakket den bagen snart
 
Har vært sykemeldt i en mnd, så alt er klargjort. Er bare å sette opp vuggen på stua, men det får vente til babyen kommer ☺️ Har leander-vugge med stativ, så tar 3 min ;)
 
Her er alt klart utenom sengekanten til sengen. Vuggen står oppred i stuen og vognen er klar i kjelleren. Men jeg må få pakket den bagen snart

Har sikkert pakket bagen 5 ganger nå, tatt ut ting jeg ikke har behov for eller har pakket for mye av, og byttet litt ting (som bok og pysj) ;)
 
Har sikkert pakket bagen 5 ganger nå, tatt ut ting jeg ikke har behov for eller har pakket for mye av, og byttet litt ting (som bok og pysj) ;)
Jeg må kjøpe inn litt ting sånn at det som jeg pakker kan bare ligge der. Men så gidder jeg ikke, og utsetter det hver dag :p
 
Jeg må kjøpe inn litt ting sånn at det som jeg pakker kan bare ligge der. Men så gidder jeg ikke, og utsetter det hver dag :p
jeg har lagt vekk litt smått jeg har kjøpt inn.. Mini Shampo og balsam, nye sokker og truser :p amme bher og singletter.. Men d er ikke komt seg i bagen..
 
Hvilken uke er dere i som har begynt å få ting klart?? :)
 
Jeg er 37+4 og har så og si alt klart. :) Fødebagen er også klar, bortsett fra kamera og sånt, som legges oppi når vi drar. :)
 
Har fått bilstolen og base. Og bestilt trilla. Ikke tatt ned fra loftet enda gitt. Guri jeg er treig

Men har jo vært på sykehuset en uke, og nå vært sengeliggende med influensa i over en uke.
 
Har vasket alt som babyen trenger; klær, gaskluter, sengetøy, babynest, laken osv. Vi har satt opp sprinkelsenga, men den blir foreløpig brukt som lagringsplass. Gleder meg til og re opp senga og gjøre klart stellebord, og gjøre siste "baby-finish" - men føler det er litt tidlig enda (termin 31. mars) :p
Føle meg litt teit no men kan brukes gasklutene til? :p har sett dei i butikken men er så usikker på ka eg treng av småting som kluter/salver/div
Og pleier man å ha no over stellematta/bordet? Det er jo litt kaldt å ligge på den plastikkgreia tenker eg :p
 
Føle meg litt teit no men kan brukes gasklutene til? :p har sett dei i butikken men er så usikker på ka eg treng av småting som kluter/salver/div
Og pleier man å ha no over stellematta/bordet? Det er jo litt kaldt å ligge på den plastikkgreia tenker eg :p
Gasklutene er kjekke å ha når du ammer, når babyen skal rape, til å tørke gulp, som koseklut osv osv osv :) man har gjerne en håndduk på stellematta :) selv har jeg finni frem gamle håndduker som kan kastes visst det skulle bli mye gris!
 
Gasklutene er kjekke å ha når du ammer, når babyen skal rape, til å tørke gulp, som koseklut osv osv osv :) man har gjerne en håndduk på stellematta :) selv har jeg finni frem gamle håndduker som kan kastes visst det skulle bli mye gris!
Takk for svar! :D då får eg gå til innkjøp av gaskluter :p
 
Jeg kjenner jeg har begynt å stresse litt nå. Er snart i uke 35, så egentlig ingen hast, men samtidig så kjenner jeg at det hadde vært mer ro i sjela om flere ting hadde vært på plass.
Nå må vi vente til slutten av neste uke før rommet til storebror blir ferdig da.. men regner med vi skal rekke det innen ho kommer lell. Bare har sånn tikk-takk lyd i hodet fortiden :p
 
Hadde en skikkelig gulpebaby sist, så vi brukte sikkert 10 gasskluter på en dag, så det er et must ja ellers bruker jeg gasskluter på stellematta også jeg, slik at den ikke blir så kald, så legger jeg en gassklut i vugga/vogna når babyen skal sove slik at man unngår gulpeuhell på madrassen
 
Føle meg litt teit no men kan brukes gasklutene til? :p har sett dei i butikken men er så usikker på ka eg treng av småting som kluter/salver/div
Og pleier man å ha no over stellematta/bordet? Det er jo litt kaldt å ligge på den plastikkgreia tenker eg :p
Herlig :p
Så du hadde fått svar tidligere.. I tillegg som gulpekluter tenker jeg og ha de som en slags erstatter for "puter", altså legge de under babyhodet om natta - så jeg slipper og skifte på lakenet heeeele tiden, i tilfelle gulping e.l. :)
 
Last edited:
jeg har lagt vekk litt smått jeg har kjøpt inn.. Mini Shampo og balsam, nye sokker og truser :p amme bher og singletter.. Men d er ikke komt seg i bagen..
Har en søster som jobber på bodyshop, så jeg får ta turen til henne å handle litt :) få i hus litt kremmer og annen pleie.
 
Gasklutene er kjekke å ha når du ammer, når babyen skal rape, til å tørke gulp, som koseklut osv osv osv :) man har gjerne en håndduk på stellematta :) selv har jeg finni frem gamle håndduker som kan kastes visst det skulle bli mye gris!
Hadde en skikkelig gulpebaby sist, så vi brukte sikkert 10 gasskluter på en dag, så det er et must ja ellers bruker jeg gasskluter på stellematta også jeg, slik at den ikke blir så kald, så legger jeg en gassklut i vugga/vogna når babyen skal sove slik at man unngår gulpeuhell på madrassen
Takk for svar! :D då får eg gå til innkjøp av gaskluter :p
Samler litt svar her jeg. I min verden er gulpekluter og gasskluter forskjellinge ting. For meg er en gassklut - de som selges på princess under det navnet hvertfall veldig veldig myke vaskekluter. Nå kan det være vi alle snakker om det samme, men jeg syntes det virker som om det dere Uune og siripiri81 skriver om er gulpekluter. Det kan jo være det er dialektforskjeller, men de gassklutene jeg har kjøpt egner seg nok ikke til bruk på stellematta eller til tørking av mer en litt gulp.

Jeg legger ved link til de jeg snakker om her: http://www.princessbutikken.no/display.aspx?menuid=55&prodid=4253 Det kan jo være deres glasskluter er mye større enn disse da, men greit å vite/tenke på før man kjøper inn hvertfall :)
 
Back
Topp