Klargjort

Jeg holder på nå om dagen! Senga er klargjort og ferdig oppredd. Alt tøy og slikt er også vasket og lagt i kommoden hennes :) Planen fremover nå er å gjøre klar stelleplassen og organisere der, også pusler jeg litt med fødebagen daglig ettersom jeg kjøper og kommer på ting som skal oppi der :) Innmari koselig! Føler februar går veldig fort, og plutselig kan ting skje så vil være mest mulig klar :)

Her har ingenting blitt gjort. Jeg har klærne fra de to andre fortsatt. Men må få hentet de og vasket de. Vogn har vi, men planen er å bytte den ut med en søskenvogn. Har det meste av utstyr til babyen, men mangler sengen. Må skaffe bilstol til ettåringen sånn at minsten kan ta babystolen.
Så må vi gjøre klart rommet til storebror på fire, da han blir å dele rom med ettåringen nå.

Kan bare håpe på at følelsen om at minsten kommer mer I midten av mars stemmer, for jeg er ikke klar. Har ikke ett navn til han en gang :p

DA, har vi startet ta frem ting! Svigermor har spandere MaxiCosi cabriofix med easyfix base, og hun spanderte også den nye quinny xtra zapp2. Vi var og hentet den idag. Og det var det som skulle få oss til å starte med å ta fram alt utstyret.

Så nå er dyne, sengeklær, lekegrind, vogn, baby Bjørn vippestol, mikrosterilisator med mer plukket frem. Jeg tar av alt av trekk og sånn slik at jeg får vasket de. Må også sende enkelte ting på rens ser jeg, men rekner med jeg har tid til d.

På lørdag skal vi ut å prøve ny rammemadrass/kontinentalseng. Vi har bare 150 seng nå, og trenger 180. Dessuten er den skikkelig slitt den vi har, så på tide med en ny.

Nå er vi ihvertfall igang her! Blir utrolig mye vask på meg fremover, men men :)
Åååå så greit med sånne svigermødre ☺ den quinny har jeg også veldig lyst på. Har lest at man kan feste Besafe easy sleep setet på den også! Det hadde vært gull å slippe ta simo vogna med på hver minste tur. Og hente/bringe situasjonen hadde blitt mye enklere enn å gå å bære d store setet fra bhg og skolen. (De ligger ved siden av hverandre).

Åååå så greit med sånne svigermødre ☺ den quinny har jeg også veldig lyst på. Har lest at man kan feste Besafe easy sleep setet på den også! Det hadde vært gull å slippe ta simo vogna med på hver minste tur. Og hente/bringe situasjonen hadde blitt mye enklere enn å gå å bære d store setet fra bhg og skolen. (De ligger ved siden av hverandre).

D var med flere forskjellige adapter ihvertfall. Vi har en bakke opp fra parkeringsplassen og til rekkehuset vårt (borettslag), så d er greit med den vogna slik at vi slipper å bære ungen hele veien opp i setet.

Vogna var veldig lett å trille og å legge sammen også, så tror den vil bli mye brukt :)

D var med flere forskjellige adapter ihvertfall. Vi har en bakke opp fra parkeringsplassen og til rekkehuset vårt (borettslag), så d er greit med den vogna slik at vi slipper å bære ungen hele veien opp i setet.

Vogna var veldig lett å trille og å legge sammen også, så tror den vil bli mye brukt :)
Da skal jeg smiske med gubben ;)

Samler litt svar her jeg. I min verden er gulpekluter og gasskluter forskjellinge ting. For meg er en gassklut - de som selges på princess under det navnet hvertfall veldig veldig myke vaskekluter. Nå kan det være vi alle snakker om det samme, men jeg syntes det virker som om det dere Uune og siripiri81 skriver om er gulpekluter. Det kan jo være det er dialektforskjeller, men de gassklutene jeg har kjøpt egner seg nok ikke til bruk på stellematta eller til tørking av mer en litt gulp.

Jeg legger ved link til de jeg snakker om her: http://www.princessbutikken.no/display.aspx?menuid=55&prodid=4253 Det kan jo være deres glasskluter er mye større enn disse da, men greit å vite/tenke på før man kjøper inn hvertfall :)

Det er slike jeg også tenker på når jeg hører gas-kluter. Og slike diigre, tynne er gulpekluter :) Sikkert litt dialektforskjeller her ja.. :)

Her er alt klart nå.
Min og snuppa sin bag er pakket, vogna står klar til bruk, senga er klar, vugga står i stua og bilstolen kan snart festes i bilen :)
Gleder oss bare til snuppa er her å kan bruke alt :)

Har begynt å vaske klær og kluter og alt det der nå, men tar ca en vask hver/annen hver dag, så går i sneglefart :p Senga skal bestefar til samboer fikse litt på og dyne arver vi av svigemor og de har ikke noe hastverk så litt redd for å ikke ha det i hus før vi drar på sykehuset... Får vel mase litt pent snart, er uke 36+3. Fortsatt en liten stund til fødselen så klart, men vil ha det i hus så ingen må inn til oss å sette det i stand fordi vi ikke rakk det fordi ungen kom i uke 37/38 :confused: Vil gjøre alt selv :p

Har fått kjøpt vogn og nye bilstoler I dag. Så føler meg litt lettere. Mangler fortsatt seng, men trengte ikke seng før etter 4 mnder med nr2.

Nå er stelleplassen kommet i orden, nesten alt av klær er vasket og lagt på plass.

Mangler å vaske trekkene til vogna, sengeklærne, trekket til Baby Bjørn, og må lufte ut voksiposen og skinnposen.

Merker at mer og mer kommer på plass nå :)

Og så har vi kjøpt oss ny seng idag! Savne kontinentalmadrass 180 bred MED hodegavl!! Åh, som jeg gleder meg til å få den :D

Venter fortsatt på vogna.
Må montere basen til bilstolen (vaske bilen først), få på plass senga og vaske dyne og sengetøy (venter på sengetøy i posten).
Også må jeg få på plass stellebordet..
Herlighet - mye jo!! Bare 3 uker til termin :p

Nå er stelleplassen kommet i orden, nesten alt av klær er vasket og lagt på plass.

Mangler å vaske trekkene til vogna, sengeklærne, trekket til Baby Bjørn, og må lufte ut voksiposen og skinnposen.

Merker at mer og mer kommer på plass nå :)

Og så har vi kjøpt oss ny seng idag! Savne kontinentalmadrass 180 bred MED hodegavl!! Åh, som jeg gleder meg til å få den :D
Vi skal også investere i ny seng etterhvert. Ei breeeeeeei seng, med plass til en unge eller to,uten at en blir slvnløs og må sloss om cm'ene.

Vi skal også investere i ny seng etterhvert. Ei breeeeeeei seng, med plass til en unge eller to,uten at en blir slvnløs og må sloss om cm'ene.

Ja, var d vi og tenkte. Nå er snuppa 6 år, og 150 er aaaaltfor smalt når hun kommer om natta. Og vi har ikke kjøpt seng til lillesøster da snuppa vår ikke lå i sengen sin selv før hun var 7 måneder, så da måtte vi ha ekstra plass rett og slett.

Back
Topp