Min graviditet

Høygravid!!! Merkelig føler meg ikke høygravid.. I morgen skal jeg til lege på sykehuset å få se mini på ultralyd. Begynner å minke med tid igjen nå. Jeg er spent på hva de estimered han til å være. Er også litt redd han har vokst mer enn tidligere. Hvis han er 3 kg vil eg forhøre meg om muligheten for å bli satt i gang rundt termin. Tar det litt som det kommer.. Håper jeg husker å spørre hva som vil skje med babyen etter han blir født, om kontroller osv. Vet liksom at nyrer og alt funker men nyrebekkenet er for stort. Vet egentlig ikke hva det vil si, bare at det kan bli bedre og at det ikke har blitt verre på kontrollene. På nett står det jo bare om lettere for Urinveisinfeksjon og at flere babyer går på antibiotika for å gjøre det bedre, lest om en baby som ble operet også. Stort nyrebekken var ofte forårsaket av at det er litt trangt i kanalene og at noe gjerne var litt i klem. Når vi som regel får høre at alt er greit på ultralydene så har vi liksom ikke spurt så mye. Kanskje litt dumt..

34+5 hadde time til lege på sykehuset i dag kl 9. Grunnet sykdom fikk eg ny lege kl halv 10. Fikk beskjed om at når lille gutt blir født så får vi ikke dra hjem før en barnelege har sett på han. At det vil bli en del kontroller på han hvis nyrebekkenet var over 10 mm her er det 12. Ingen endring på nyrebekkenet denne gangen så håper det retter seg opp siden han vokser :) hvis han får feber så må vi vist sende han til lege og ta urin prøve med en gang. De kunne og gi små doser med antibiotika for å forebygge Urinveisinfeksjoner. Han veide 2,6 kg så heldigvis ikke så mye som jeg fryktet. Men litt merkelig at vekten går mindre opp nå enn tidligere, men han er innenfor hva som er normalt. Så hvis han fortsetter slik så slipper jeg å få en baby som er langt over 4 kg :) fikk time til ny kontroll rundt termin så ikke sikkert det blir time da hvis han er født men legen trodde ikke på noe stor forandring i nyrebekkenet.

34+6 er vist hjemme fra jobb i dag. Fikk først dårlig samvittighet men no er jeg glad jeg er hjemme. Er ekstremt trøtt, vond nakke, slim i nesen og halsen. Øynene svir også. Hadde ikke feber 37,2 når eg våknet. Formen er i bunn. Var veldig slapp og sliten i går også.. Kroppen trenger hvile nå. I går følte eg at jeg våknet klokken 1 da hadde eg vært våken siden 7. Da fikk jeg kommentar om at jeg ikke så bra ut og at jeg burde dra hjem fra en kollega men jeg bestemte meg for å holde ut.. No drikker eg varm solbærsirup smaker drit, men eneste jeg kan ta for halsen min og har igjen fra tidligere jeg ble forkjølet..

34+6 er vist hjemme fra jobb i dag. Fikk først dårlig samvittighet men no er jeg glad jeg er hjemme. Er ekstremt trøtt, vond nakke, slim i nesen og halsen. Øynene svir også. Hadde ikke feber 37,2 når eg våknet. Formen er i bunn. Var veldig slapp og sliten i går også.. Kroppen trenger hvile nå. I går følte eg at jeg våknet klokken 1 da hadde eg vært våken siden 7. Da fikk jeg kommentar om at jeg ikke så bra ut og at jeg burde dra hjem fra en kollega men jeg bestemte meg for å holde ut.. No drikker eg varm solbærsirup smaker drit, men eneste jeg kan ta for halsen min og har igjen fra tidligere jeg ble forkjølet..
Huff, håper formen er bedre i dag :)

Huff, håper formen er bedre i dag :)
Takk :) ikke feber nå som eg hadde i går kveld. Halsen er ekstrem vond og kroppen enda litt slapp. Hjemme en dag til for å ikke dra tilbake på jobb for fort..

35+0 vekten har gått ned 300 gr på en uke. 5,3 kg. Har vært hos legen som sa jeg har et virus lite å gjøre.. Måtte komme tilbake om det ikke ble bedre. Fikk sykemelding for resten av uken som jeg spurte om. Tenkte det vil være best for kroppen min å få ekstra hvile og ikke stresse meg ut nå. Merkelig at permisjonen starter snart.. Må tenke på meg selv og ikke jobb og det må jeg ærlig si er vanskelig. Har litt dårlig samvittighet fordi jobben sliter litt nå pga at jeg er borte og de synes eg er lenge borte siden jeg ikke er der resten av uken. Men kroppen min har behov for all den hvilen den kan få nå..

Magen min 35+0 image.jpg

35 +1 halsen er verre enn noen sinne. Føler meg ellers litt slapp enda. Ingen feber i går :) godt å få mulighet å sove litt lengre. Ellers er kroppen min litt rar for tiden. Er noe jeg ofte får lyst på og utrolignok er dette Grandiosa... Denne uken har jeg spist Grandiosa 2 ganger alt og skal ha det til middag i dag. Fant ut at jeg måtte dele en Grandiosa i 3. En halv til middag og 2 kvarte til når jeg vil ha kvelds etter middag xD ellers har eg prøvd å kose meg litt ekstra no når eg er hjemme. I går var det baguetter og egg til frokost og brownies etterpå. I dag lagde jeg armeriddere med syltetøy. Har ellers drukket en del solbærsirup.. På lørdag håper eg formen er mye bedre da skal vi ut å spise og på kino med mine foreldre og svigers. De har virkelig funnet tonen og feiret til og med jul sammen :)

Oppgitt på NAV. På tirsdag er det 6 uker siden eg søkte og enda er den til behandling.. Står hvis du skal ettersende må du gjøre innen 14 dager og de hadde fått det skjemaet for lenge siden. Håper de er ferdig på tirsdag ellers klikker det for meg :P 2 uker igjen før permisjonen starter vil ha alt i orden!!

35+2 hadde mensmurringer 2 timer sammenhengende i går i natt hadde jeg enda kraftigere mensmurringer nederst i magen og smerte i ryggen føltes som magen gikk litt løpsk. Fant tilslutt noen behagelige måter å sove. Når jeg stod opp var det enda litt vondt og vært uggen i magen siden. På do var der noe lyst rosa blandet med utfloden men ingen skikkelige blødning. Nå prøver jeg å slappe av og vurderer om jeg skulle ringt føden. Vært innimellom litt småkvalm også..

Ringte føden de ville ikke ha meg inn for sjekk. De trodde det kanskje var uvi eller tarmsykdom. Følte liksom ikke at jeg fikk forklart meg ordentlig eller at jeg ble tatt på alvor. Har liksom hatt et par av symtomene på for tidlig fødsel i fødselboken. Murring i ryggen, lett blødning fra skjeden:: blod i slim, menslignende kramper i magen. De ville eg skulle ringe om det ble verre..

Ringte føden de ville ikke ha meg inn for sjekk. De trodde det kanskje var uvi eller tarmsykdom. Følte liksom ikke at jeg fikk forklart meg ordentlig eller at jeg ble tatt på alvor. Har liksom hatt et par av symtomene på for tidlig fødsel i fødselboken. Murring i ryggen, lett blødning fra skjeden:: blod i slim, menslignende kramper i magen. De ville eg skulle ringe om det ble verre..

Slim med litt blodstriper i er nok slimproppen:)

Var uggen i magen i hele går, men når jeg ligger på siden hjelper det litt på. I går begynte min mor og svigerinne å le av magen min fordi de synes den er flat midt på.. Slemt. Hele tiden få høre at magen ikke er så stor og at jeg kunne skjult magen under en stor genser/ singlet. Er liksom høygravid trenger ikke å høre det hele tiden vet det jo selv. I dag har ikke magen vært så ille, men har hatt mye stikking på ene siden av bekkenet. Vært trøtt og sliten. Lagt i sofaen og slappet av på siden mens samboer har vasket mye hus xD jeg gjorde badet selv om formen ikke var helt på topp. Styrer ringte i dag, lurte på hvordan jeg hadde det, å sa jeg ikke måtte overanstrenge meg siden jeg har en ekstra å tenke på. Synes det var veldig fint at hun påpekte det, for føler av og til at de glemmer på jobb at jeg er gravid. Så blir nok ikke så ille å komme gjennom den siste tiden :) har de siste dagene hatt problemer med å få i meg mat, i dag har jeg spist 5 jordbær, i går et beger yoghurt og litt taco. I kveld skal vi på restaurant og kino så lurer på hva eg vil klare å spise der.. image.jpg På bilde ser man nesten ikke at magen er en liten kul. Ser iallefall ikke høygravid ut..

Back
Topp