Takk, begge to.
Jeg trenger litt fokus på andre ting også.
Og nyttårsforsetter har jeg ikke så god erfaring med, og jeg sier egentlig at mitt "nye og bedre liv begynner i mars".
Likevel sitter jeg og leser meg gjennom de 31 babysteps som er introduksjonen til flylady. Igjen.jeg har prøvd dette med vekslende hell før. Jeg vil prøve igjen i 2015. Om vi skal ende opp med tre unger er rutiner viktig. Og tro det eller ei, jeg som følger rutiner til punkt og prikke på jobb, og er helt avhengig av dem, har svært få fungerende rutiner hjemme. Så vi prøver, igjen.
Jeg har en Excelfil med dagene fra nå og ut februar, som forlenges etterhvert. (den gikk tidligere frem til jul) her har jeg kolonner for nedtelling mot en bestemt dato, kolonner for å notere ting jeg må huske, og nå en kolonne hvor jeg skriver dagens babysteps i stikkord. Jeg kommer ikke til å fullføre på 31 dager, det er ikke målet heller, jeg bare forflytter lista nedover når jeg står på stedet hvil noen dager. Det er helt ok. Alt jeg klarer før mars er en bonus, jeg har jo sagt det at vi eksisterer frem til ca 18.2, deretter panikkrydder og baker vi til 22.2 og mulig barnehagevenner 21.2 eller 28.2
Deretter begynner vi å leve igjen, og da skal vi lage rom til eldstemann. Dette skyldes rett og slett at både jeg og mannen jobber overtid i massevis nå fremover, for min del har det en fasit på revisor-klart i uke 8, for mannen er det visst "det bør vel lette når prosjektet er over og SAP er oppe å gå, det er sagt til 1.4"
Men jeg vil prøve å eksistere enkelt mulig. Eksistens som i vi må ha mat. Da må det vaskes opp. Vi må vaske undertøy, skjorter og litt klær så vi har. Og betale regninger."
Vel, jeg prøver.
Flylady sitt første påbud er Shine the sink. Jeg gjorde det i går. Ikke den fullverdig førstegangs Shine som inneholder en time hvor vasken står med klor, men jeg tømte den og vasket den og tørket av. Jeg hadde allerde forklart svigermor at jeg måtte legge meg, da begynner jeg ikke på et halvannet times prosjekt. Men jeg skal fortsette å jobbe med saken, og muligens får den seg en sånn skikkelig Shine når hun har dradd.
Så da jobber jeg sakte men sikkert, skritt for skritt, og sikkert stå stille og noen ganger bakover, men jeg prøver. Prøver på et hjem med mindre kaos i løpet av 2015. Men ikke som at jeg skal gjennom de 31 dagene i januar.