Alle gode ting er tre?

Høres lurt ut med babyteps og i eget tempo, siden dere eksisterer en periode fremover først og fremst akkurat nå. Nyttårsforsetter. Hmm.. Jeg har mye på ønskelisten, men vet ikke helt hva jeg skal lage meg som mål.

Eget tempo er et must slik årets to første mnd er hos oss, men som vanlig er jeg inspirert til å starte både fordi det er 1.1, ny start og fordi huset er litt presentabelt pga jul og gjester, og fordi jeg trenger fokus på flere ting enn at jeg ikke blir gravid.

Dag 2 er get dressed to lace-up shoes, and shine the sink before you go to bed.

Altså ta på meg knyttesko når jeg står opp. Jeg bruker ikke knyttesko inne, men jeg bruker sandaler som sitter på foten, borrelås, ikke knytt, men det funker vel så bra for meg. Jeg trenger egentlig nye da, men det får vi se på senere.

Jeg skal altså ikke egentlig bare ta på sko da, men kle på meg, fikse hår og ansikt. Nå går jo ikke jeg rundt i pysj til vanlig heller, og jeg er på jobb, så Basic "hår og ansikt" har jeg jo gjort. Cluet blir å ta den vasken i kveld også. Det ER mye hyggeligere å stå opp til en vask som skinner, enn en med oppvask og potetskrell i seg...

Legg til at jeg tenker "dette er lett, la meg spole noen dager frem og ta flere skritt på en gang", og min fullstendig fraværende realisme, så trenger jeg noen som minner meg på babysteps. Litt etter litt. Jeg skal ikke bite over mer enn jeg kan tygge, og i en eksistens-periode ikke forvente mange nye vaner, selv om hver av dem er lette er det det å gjøre det hver dag, ikke bare en gang, som er målet. Gode vaner. Rutiner.

Babysteps. Vi er på 2. januar. Du har 363 dager igjen.

Babysteps. Vi er på 2. januar. Du har 363 dager igjen.
Fin måte å se det på! Med en deadline, men med god tid. Til å komme i mål. Dvs, ikke i mål, for målet er stadig i utvikling, målet er jo ikke å rydde huset, men å holde det ryddig.

For å være flink jente SKAL jeg altså en tur på kjøkkenet før jeg legger meg, så er det et hyggeligere kjøkken som møter meg i morgen tidlig. Jeg kommer til å skrive litt om dette her, fordi det forplikter mer når jeg deler. Jeg trenger det, rett og slett.

Lurt. Du får holde oss oppdatert. :)

Lurt. Du får holde oss oppdatert. :)

Jeg må jo nesten det, ja. Du får "mase" om oppdateringer uteblir, og minne meg på at både på stedet hvil og skritt tilbake er lov. Målet er ikke perfeksjon, men forbedring.

Jeg må jo nesten det, ja. Du får "mase" om oppdateringer uteblir, og minne meg på at både på stedet hvil og skritt tilbake er lov. Målet er ikke perfeksjon, men forbedring.

Jeg er god på det siste hvert fall, minne deg på at både på stedet hvil og skritt tilbake er lov. :)

Vasken er vasket og fin. Jeg hadde ikke akkurat lace-up shoes, jeg går barbent etter at sokkene mine kom av under pleddet.

Men work in progress. Det er prosessen, ikke målet, som er viktig.

Dag 3 er også enkel (jeg kommer nok til ca dag 5 eller 6 på dato, der stopper det, tenker jeg. 4 eller 5 om jeg jobber overtid til kl 22 på mandag)

Jeg skal stå opp og kle på meg. Inkl sko, selv om jeg ikke har lace-up da ;-)

Jeg har tenkt å ta den dusjen de nektet meg i går fordi det var lyn, faktisk. Så snart ungene er ferdige på badet.

Og få vasken til å skinne i kveld.

Det er hyggeligere å lage frokost når jeg tok den jobben og fikk det som sto i vann etter at ungene og noen til hadde spist grøt. Slipper å møtes av en stabel i vasken.

Og bør jeg rydda bort det mannen hadde vasket fant jeg salatgaffelen til penbestikket vårt, og når jeg skulle legge det på plass så jeg at alt det andre som var brukt av dette lå på spisebordet. Svigermor som tørket, sikkert. Ikke for det, mannen legger heller ikke det på plass, egentlig. Så da gjorde jeg det også.

Godt fornøyd med meg selv i går, så jeg går løs på en ny dag.

Spenningen blir når jeg jobber lenge, som mannen nettopp foreslo er mandag og tirsdag den første uka. Vi får se. Det er ikke meningen min å endre verden disse ukene vi eksisterer. Bare gjøre dem mer behagelige. Erfaringsvis kan stabelen i vasken bli så høy slike tider at man nesten ikke klarer vaske den stekepanna man trenger for å lage middag... Det er slike tilstander jeg ønsker å unngå i disse ukene. Resten av huset tar vi etter at vi har kommet oss etter panikkrydding til fireårsdagen til lillesøster.

Det er et godt mål å rydde før man står opp. :) Det holder jo egentlig for januar og februar tenker jeg. Jeg heier på resten også allikevel, men vet jo nå godt hva disse månedene betyr for deg.

Forresten er dag tre også å lese en del på flylady-siden. Den kjenner jeg godt fra før, det er ikke første gang jeg gjør dette.... Bare så lenge siden sist jeg har fått det til å fungere at jeg starter fra starten. Jeg leste de anbefalte delene før jeg sto opp. Og i går og for den del. Da leste jeg mye.

Nå må jeg bare kle på meg, så er jeg klar. Nydusjet

3. Januar.

Step 3 er fullført. So far, so good. Det varer ikke, dette tempoet, men det er ok. 2015 er langt. Målet er ikke et mål, men en prosess. Progress, not perfection. Bare det at det går rett vei. Ikke nå et perfekt mål.

Det er godt å ha dette å fokusere på, sånn mens jeg venter på at mensen etterhvert skal komme, mye letrozolpiller tas, el tester etterhvert, svaret fra gyn, mulig argumentasjon for progesteronstøtte. Oppi det hele har guttungen som er henvist til sykehuset for sin stadige kløende skulle få time i begynnelsen av mars, det er jo tre mnd, fått brev om frist for behandling innen 9.3, så timen er..
Ikke 8.3 nei, men 30.1 faktisk, januar. Mars passet meg fint, da har vi tid. 30. Januar.

Jada, vi skal få tid til det, det er greit. Bare må jo det. Det er greit, det går. Så får vi se om de har noen forslag til hva vi gjør med en gutt som har klødd siden han fikk kontroll over de der greiene på siden av kroppen sin og hva de kunne brukes til, som baby.

Last edited:
Stakkars han som klør. Og du får litt stress med flere ting i januar ja. Bra med step 3. Du har mange dager igjen i 2015. Mange.

Jeg håper bare gyn ser av progesteronprøven at jeg har hatt el, så han ikke skal ha meg på ul dag 13 også...

Back
Topp