Alle gode ting er tre?

De er gode de to der. Jeg tipper at hun ville kle rollen storesøster ganske godt. ♡ Jeg håper at du snart kan fortelle dem om en ny baby i magen.
Hun er klassisk lillesøster. Hun sutrer, han gir seg. Når vi fikk henne var det hun som var sjalu på at vi hadde en fra før...

Hun vil ikke lett ta rollen som "ikke den yngste lenger", tror jeg. Men det kan bli spennende

Hun er klassisk lillesøster. Hun sutrer, han gir seg. Når vi fikk henne var det hun som var sjalu på at vi hadde en fra før...

Hun vil ikke lett ta rollen som "ikke den yngste lenger", tror jeg. Men det kan bli spennende

Da er det godt hun har dere som foreldre, for da tror jeg det er spenning innenfor det dere kan takle. Åh. Jeg vil gjerne at du skal bli gravid nå, så kan vi etter hvert få høre eksempler på hvordan barna dine snakker om babyen i magen.

Vi nå jo bare klare det, man har jo ikke noe valg.

Men jeg tenker vi må jobbe mer bevisst med henne uansett om det blir baby eller ei, hun er snart fire, så hun er i alle fall ikke noen baby. Og bør ikke bli en bortskjemt yngstemann, det er særdeles lite sjarmerende, både for mor og barn synes jeg. (ser det så veldig klart med min svigermor og hennes yngste datter...)

I dag er jeg trøtt og sur. Eller, ikke sur, bare negativ. Negativ til det meste. Det er irriterende. Vel, dagene går. En etter en.

No 9 dpo.

Joda, dagene går, en etter en.

Ikke så fort, men i deilig feriefart. Vi står ikke opp så tidlig, og vi forkaster oss ikke.

Jeg har ei bra liste for dagen, skrevet i felles skravletråd, men i korte trekk,

Oppvaskmaskina er tømt, vi har tatt av bordet etter frokost og satt inn i den.

Første vask i vaskemaskina er straks ferdig, og den neste er funnet frem.

Ungene skal rydde loftet (lekerommet), men jeg beregner å måtte hjelpe dem en del for å holde oppe aktiviteten.

Men først skal jeg ordne seng på gjesterommet. Det er en del rydding som må gjøres der. Bla står der et bord på høykant... Det er neppe plass til bordet der inne, men jeg har ikke egentlig plass til det noe annet sted heller, og egentlig skulle jeg hatt et bord ut av barnerommet også.

Kommer jeg i mål med alt dette, har jeg ei liste av blomster-ting jeg vil gjøre.

Der ble vaskemaskina ferdig, så da er den neste igang. Og jeg må rydde gjesterommet, sier min datter som akkurat har informert sin bror om sin nye oppdagelse.

Storebror, storebror!!! Bestemor skal overnatte!!!

(ja, hun kjører ca 42 mil for å komme hit, så hun må nesten det...)

Jeg måtte rapportere ryddingen min her, siden ingen skravlet i skravletråden, jeg kan jo ikke spamme...

Så flink du er. Det blir sikkert hyggelig med bestemor-besøk. :) Jeg er spent på de neste dagene nå jeg. Med tanke på temp, manglende spotting og testing. :) Optimisten!

Kjedelig at du hadde negativ dag i går. Jeg leste det, og trodde at jeg svarte i går, men tydeligvis ikke. Det var sikkert like greit, for jeg var ganske negativ i går selv.

Altså, ikke en veldig negativ dag, bare svarte så negativt på alt jeg ble spurt om, liksom. Og det føles ikke noe kjekt.

Det blir kjekt med besøk ja. Ungene gleder seg. Jeg får vel fortsette med jobbingen nede, nå som vi har spist.

Vaskemaskina kjører jevnt, så nå har jeg rene mopper til å ta gulv, og maskina tar seg av noe sengetøy.

Og sånn er jeg visst i dag også.

Følgene utspant seg.

Jeg har kjøpt medisterkaker, og...

Medisterkaker?????

Jeg skjønner det ikke er det du har mest lyst på, men...

Jeg har kjøp medisterdeig ved en feil en gang. Jeg kastet nesten opp. Eller, jeg kastet i alle fall maten!!!

Jeg har kjøpt pølser og pasta også, og tenkte vi kunne ha litt av hvert, så kan de av oss som vil spise medisterkaker, og du slipper...

Ehh, ja...

Det er kjedelig å kjenne at man svarer negativt. Noen ganger så kjenner jeg at jeg er så negativ at det nesten er giftig og jeg vil helst ikke fortelle noe til noen, men om noen snakker til meg så kommer det ut.

Greia er at jeg ikke kjenner det. Før jeg hører det. Og det høres jo ikke bra ut.

Hjelper ingenting at jeg kjenner det når det er sånn, kommer seg ut til omgivelsene allikevel. Dårlig samvittighet etterpå hvert fall.

Au da, jeg kjenner meg også igjen. Må fnise litt av "historien" din da. :D

Åå, jeg håper du har Letrozolspire på gang altså! :) Du har sagt det tusen ganger før, men hvilken dag anser du det som spennende hvis du ikke spotter i løpet av?

Vel, jeg begynner oftest å spotte mellom 10 og 12 dpo, med det første sporet av blod innvendig kvelden før. Det hender det drøyer lenger, men jeg sjekker spent fra i kveld, og ser jeg ikke noe innen fredag er det absolutt håp. Dog, litt avhengig av tempen også, den begynner jo også å gå nedover i de tider.

Ikke noe spotting før fredag!

Ja, litt for lenge nesten. Jeg er utålmodig.
Det er jo bare i morgen, som er nyttårsaften, og dagen etter hvor mange sover lengst mulig, og så har vi jo besøk... Og vips er det fredag, og ferien er muligens over. Ikke lenge det.

Det er jo bare i morgen, som er nyttårsaften, og dagen etter hvor mange sover lengst mulig, og så har vi jo besøk... Og vips er det fredag, og ferien er muligens over. Ikke lenge det.

Ferien er ikke over på fredag da?

Ikke noe blod ved leggetid i dag i alle fall.

Sen leggetid, sånn er det når svigermor er her.

Jeg har svigerforeldre som sover lite. Og derved en mann som tror det er idealet. Svigerfar sover 4-5 timer pr natt, max. Svigermor sikkert ikke veldig mye mer.

Jeg forsøker jevnlig å fortelle min mann det han allerede vet, om blodtrykk, vekt, kolesterol, blodsukker, psyke og alt annet som påvirkes av for lite søvn. Og sier lite sjarmerende at... Vel, blodsukkeret har du ikke problemer med...

Back
Topp