Felles skravle 2015

Fornuftig mannen din er. Min sender meg på storhandel for han ikke gidder:p
Hadde storhandel på lørdag, var bare en ting jeg trodde jeg hadde i frysen som ikke var det jeg mangler.
Er bare ekstremt sliten nå, og han mener jeg nå har nok å gjøre og bør begynne å tenke på å gjøre listen kortere med å fjerne det som ikke er absolutt nødvendig, jeg er tross alt gravid

Hadde storhandel på lørdag, var bare en ting jeg trodde jeg hadde i frysen som ikke var det jeg mangler.
Er bare ekstremt sliten nå, og han mener jeg nå har nok å gjøre og bør begynne å tenke på å gjøre listen kortere med å fjerne det som ikke er absolutt nødvendig, jeg er tross alt gravid
Jul blir det uansett:). Viktig å ta vare på deg selv, så du kan kose deg i jula:)

Fornuftig mannen din er. Min sender meg på storhandel for han ikke gidder:p

Min var meget takknemlig for at jeg hadde tatt meg fri deler av dagen og tok den handelen, han selv satt hjemme under pleddet (!!) og var syk. Jeg sitter under pleddet halve året, men min mann sitter ikke frivillig under et pledd om han er i grei form.

Han har til og med passet på å hvile seg for å ha energi til aksjeinnlegg i kveld siden han spurte hva som skjedde om jeg kom til gyn som så et stort egg "sikkert som sist, ordre om å gå hjem og ha sex". Nå så jo ikke gyn et eneste modent egg, så det er ikke noe stort poeng å ha sex, utover at jeg kan ha hatt el i går kveld eller dag tidlig, så teoretisk mulig er det jo. Men vi hadde da sex i går morges, så det er vel greit oppdekket likevel. PLANEN min var i dag også ja, men jeg planla jo ikke å få i fleisen at gyn ikke så noe egg som var modne da.

Det meste på slike lister er unødvendig.

Her i huset tenker jeg det må BORT en del greier, så vi kan få OPP en del greier. Da tenker jeg på nisser, lys, engler og sånt, julepynt.
Ideelt sett skulle vi satt opp og dekorert pepperkakehus.
Og bakt nye julemenn, de er nesten spist opp.
Og laget konfekt med ungene, de fikk tross alt konfektformer i kalenderen for at vi skal det...

Men vi får se. Jul blir det.

God kveld jenter:=)

har dere hatt en fin dag?

Njei....

Det er ikke lov å svare med bare et ord, så jeg får utdype da: Både ja og nei.
Fokus på det fine: Jeg har juleferie nå.

Det meste på slike lister er unødvendig.

Her i huset tenker jeg det må BORT en del greier, så vi kan få OPP en del greier. Da tenker jeg på nisser, lys, engler og sånt, julepynt.
Ideelt sett skulle vi satt opp og dekorert pepperkakehus.
Og bakt nye julemenn, de er nesten spist opp.
Og laget konfekt med ungene, de fikk tross alt konfektformer i kalenderen for at vi skal det...

Men vi får se. Jul blir det.

Den listen det er snakk om her er listen over mat som skal lages.
Kyllingleverpateen går ut.
I dag har jeg laget roastbiff og svinerull fylt med sopp, bacon, sjalottløk og krydder.
I morgen ska jeg lage rødkål og forberede fuglen til julaften.
I tillegg har jeg hjemmelaget leverpostei fra mamma, og noen småkaker jeg har bakt, og noen mamma har bakt.

Den listen det er snakk om her er listen over mat som skal lages.
Kyllingleverpateen går ut.
I dag har jeg laget roastbiff og svinerull fylt med sopp, bacon, sjalottløk og krydder.
I morgen ska jeg lage rødkål og forberede fuglen til julaften.
I tillegg har jeg hjemmelaget leverpostei fra mamma, og noen småkaker jeg har bakt, og noen mamma har bakt.

Jeg har enkel matlaging.

Kjøpt svineribbe, ferdig rutet svor. Pinnekjøttet må vi kutte opp og legge ivann da. Til hhv 1. juledag og julaftgen)
men surkål, grønnerterstuing, kålrotstappe... ferdig. Til og med riskremen ble ferdig i år, jeg gadd ikke piske krem og blande i fjordlandgrøt når det sto ferdig riskrem ved siden av.(Jeg har lite prestisje i riskremen, jeg er ikke glad i det uanset)

Jeg har enkel matlaging.

Kjøpt svineribbe, ferdig rutet svor. Pinnekjøttet må vi kutte opp og legge ivann da. Til hhv 1. juledag og julaftgen)
men surkål, grønnerterstuing, kålrotstappe... ferdig. Til og med riskremen ble ferdig i år, jeg gadd ikke piske krem og blande i fjordlandgrøt når det sto ferdig riskrem ved siden av.(Jeg har lite prestisje i riskremen, jeg er ikke glad i det uanset)
Det meste av dette er til i morgen og 1. juledag.
Anden og rødkålen er til julaften.
Obs, glemte rødvinssausen på listen, den må være med :)

Nei vet du hva..
Mannen måtte bruke over et halvt år på å overtale meg til en til denne gang, jeg var egentlig fint ferdig.
Ikke snakk om han vil klare det en gang til.
Nå er det stopp
Den ser jeg . Er man ferdig så er man ferdig. Jeg vil helst ha 3 så da håper jeg på tvillinger ved neste graviditet. Som MÅ komme nå.

Heldig du. Skal jobbe 2 dager til og til lørdag. Vil ikke
Ja, heldig

Nesten alle på jobb har sånn ferie, rett og slett tradisjon for det, pga overtidsarbeid som venter fom 5.1

Back
Topp