Felles skravle 2015

Også alltid tenkt på som noe vanskelig

Veldig enkelt.

- Slå en svin indrefile flat mellom to "ark" plastfolie.
- Fin kutt (gjerne i en foodprosessor) det du ønsker som fyll og stek det. Jeg bruker bacon, sopp og sjalottløk denne gang + krydder
- Når ferdig stekt tilsett ekstra smør og litt gelatin pulver for at det skal sette seg.
- Smør utover kjøttet og rull sammen.
- Rull bacon rundt.
- Surr plastfolie stramt rundt og inn i kjøleskapet minst en 1/2 time.
- Sett i ovnen på 125 gradet med steketermometer.

Når du er gravid bør temperaturen komme opp til 65-68 grader før den anses som ferdig.
Ellers foretrekker jeg den 10 gradet lavere.
Putt i kjøleskapet og del opp ved behov

Veldig enkelt.

- Slå en svin indrefile flat mellom to "ark" plastfolie.
- Fin kutt (gjerne i en foodprosessor) det du ønsker som fyll og stek det. Jeg bruker bacon, sopp og sjalottløk denne gang + krydder
- Når ferdig stekt tilsett ekstra smør og litt gelatin pulver for at det skal sette seg.
- Smør utover kjøttet og rull sammen.
- Rull bacon rundt.
- Surr plastfolie stramt rundt og inn i kjøleskapet minst en 1/2 time.
- Sett i ovnen på 125 gradet med steketermometer.

Når du er gravid bør temperaturen komme opp til 65-68 grader før den anses som ferdig.
Ellers foretrekker jeg den 10 gradet lavere.
Putt i kjøleskapet og del opp ved behov
Det hørtes kjempegodt ut :D

Ja:o. Kaster han ut snart, men stakkar han vet ikke bedre:)
Du får prøve å skjerme av juletreet en periode til lille blir vant.. er jo så spennende med fine valler og raslende lenker og blinkende lys :-P

Ligger i senga for en liten formiddagslur.. sovet en times tid.. og jeg har da egentlig ikke gjort en dritt idag :-O

Du får prøve å skjerme av juletreet en periode til lille blir vant.. er jo så spennende med fine valler og raslende lenker og blinkende lys :-P

Ja, veldig spennende:). He he:)

Ligger i senga for en liten formiddagslur.. sovet en times tid.. og jeg har da egentlig ikke gjort en dritt idag :-O
Du må slappe sv ut også:). Ikke gjordt så mye enda jeg heller. Holder på å brette tøy til den store gullmedaljen:). He he.

Ja, veldig spennende:). He he:)

Du må slappe sv ut også:). Ikke gjordt så mye enda jeg heller. Holder på å brette tøy til den store gullmedaljen:). He he.
Er på besøk i jula, så slipper sånt heldigvis.. bare pakke sakene mine etterpå så vi får forflyttet oss til neste besøk

Jeg skjønner ikke hva sambo har kjøpt til meg i julegave.
Han fikk et brev i posten. Trodde det va en lønns og trekksoppgave eller no. Så spør jeg (for å komunisere) når han river der i fillebiter.. Så sier han det hadde no med jul å gjøre. Og noe om en kredittvurdering? Skjønner ikkeee

Jeg skjønner ikke hva sambo har kjøpt til meg i julegave.
Han fikk et brev i posten. Trodde det va en lønns og trekksoppgave eller no. Så spør jeg (for å komunisere) når han river der i fillebiter.. Så sier han det hadde no med jul å gjøre. Og noe om en kredittvurdering? Skjønner ikkeee
En slik sammenklistret konvolutt med rivekanter?

Back
Topp