Dagbokbrev fra et hjerte :)

Hvor fantastisk er det og være gravid i dag ?

  • Helt utrolig fantastisk flott faktisk!

    Votes: 0 0,0%
  • Like fantastisk som jeg ser ut i disse mammaklærne

    Votes: 1 100,0%
  • LIke fantastisk som svett gulost på tørr brødskive

    Votes: 0 0,0%
  • Det er fantastisk at du tørr spørre, og du bør være glad du springer fortere en meg nå !

    Votes: 0 0,0%

  • Antall som har svart
    1
  • Avstemningen er avsluttet .
Dagbokbrev 11#

I løpet av natten fikk jeg melding om at mitt søskenbarn har blitt mamma til en liten gutt. Awsome, to gutter i slekta på samme alder. ;)
I dag har vi bilet til mitt hjemsted og konstantert at snøen har lagt seg som melisdryss på fjelltoppene. Min eks la oss kalle ham" redaktøren" har kommet ut med sin første utgivelse, og vi har fått tilbud om og ta over tresnekka. Ikke at en trebåt rangerer høyest på lista over *must haves*, men den båten var muligens en større kjærlighet en redaktøren.

Gratulerer til vinnerene av topp 100 plaseringer forresten, bra jobba/ skravla jenter ;) Bare et spørsmål, ER det noen gutter på dette forumet??? if so... Why NOT ?

Fikk også en kjempefin "ny" kjole fra Container ( som jeg elsker for tiden)....fine litt rare kjoler med personlighet og eleganse. Hvis noen vil bli av med en slik...pm meg dag eller natt i'm not kidding :)

Kjøre bil lenge er kansje min minst favoritt aktivitet for tiden....Womb shaken and stirred ! er ikke en oppskrift på en lykkelig dame i siste trimester. Og for sarte sjeler slutt og les her men det er akkurat som om jeg innbiller meg babyen kan komme ut når som heltst, bare stikke armene ut og.... ja jeg vet det høres rart ut men sånn føles det nesten.
 
Izzy annmelder :" Jule" lunch :santa


"Nyt Julen" youghurt :smiley-angelic008

Appelsin og nellik: Av en eller annen grunn ikke så "julete" smak, ikke no videre god heller. Pluss for ekte appelsinbiter. Veldig rar !

Mørk sjokolade: Her var jeg og typer heeelt enige. Den floppa BIG TIME smaker nesten bare Youghurt "surt" og så ettersmak av kakao...men tenk deg om, hvis det hadde vært godt hvorfor har de ikke gjort det før nå. BLÆH :sick009

Og så hovedargumentet: Hva er så Julete med youghurt egentlig. Varm sommer kansje digg med youghurt MEN i Julen??

Iskaffe latte med Julesmak

Grei smak av kaffe med litt krydderpynt i. Veldig mild kryddersmak! Største minus er: Den er KALD! og hva er Julete med IS-kaffe egentlig???:confused: I rest my case :)
 
Dagbokbrev 11#

Hvordan barberer du beina ( og andre steder) når du er høygravid. Jeg må inrømme at nå på vinteren har det ikke tronet høyest på min *to do list* g ha glatte legger. Men nå begynner jeg og klø!
Det heteste tipset fra google er og gå til salong og bli vokset. NO WAY noen skal vokse meg der nede hverfall, legger helst ikke der heller....da blir det heller å spørr typen om en hjelpende hånd.

Den lille er definitivt aktiv nå om dagen, mobil i magen heter det visst. Innkjøp av utstyr har stoppet litt opp og vil la vente på seg til vi har fått engangtønad. Jeg synes heller ikke klespakkene inneholder nok ull, noe som kansje forandrer seg utover vinteren.
 
Dagbokbrev 12#

Tar av meg hatten for et forum som ikke er redd for å gjøre et dypdykk i hverken bruk av ulltøy på nyfødte eller barbering når en er høygravid. Jeg føler meg hakket klokere og rede til og hanskes med den hårete situasjonen.
Og ull er jo best om det ikke er for varmt eller de ikke tåler det. Så 30 prosent vil være ullklær tenker jeg.

Ps. 11# ligger av en eller annen grunn som (side 2) av 10# : Annmeldelse av Juleyoughurt og Julelatte. Jo mer jeg tenker over saken har verken latte eller youhurt noe som helst med jul og gjøre....

Døgnrytmen er latterlig, jeg byr på stellebord og typen baker (verdens beste) hamburgerbrød klokken to på natten. Og plutselig slår det meg...det er ikke normalt !

Jepp, shopping på nett har tatt litt av. Alt fremstår som viktig/ riktig og så lenge det er under 500 kroner regner jeg det for røverpris. Men trenger jeg egentlig morgekåpe i silke...ja jo jeg gjør vel det - men typen min? nei kansje ikke.

Graviditeten er inne i en rolig fin periode. Lite halsbrann lite kvalme lite støl egentlig greit med energi. Hvis jeg bare får legge meg seint og stå opp seint så føles det i grunn ålreit.
 
Dagbokbrev 12#

Tar av meg hatten for et forum som ikke er redd for å gjøre et dypdykk i hverken bruk av ulltøy på nyfødte eller barbering når en er høygravid. Jeg føler meg hakket klokere og rede til og hanskes med den hårete situasjonen.
Og ull er jo best om det ikke er for varmt eller de ikke tåler det. Så 30 prosent vil være ullklær tenker jeg.

Ps. 11# ligger av en eller annen grunn som (side 2) av 10# : Annmeldelse av Juleyoughurt og Julelatte. Jo mer jeg tenker over saken har verken latte eller youhurt noe som helst med jul og gjøre....

Døgnrytmen er latterlig, jeg byr på stellebord og typen baker (verdens beste) hamburgerbrød klokken to på natten. Og plutselig slår det meg...det er ikke normalt !

Jepp, shopping på nett har tatt litt av. Alt fremstår som viktig/ riktig og så lenge det er under 500 kroner regner jeg det for røverpris. Men trenger jeg egentlig morgekåpe i silke...ja jo jeg gjør vel det - men typen min? nei kansje ikke.

Graviditeten er inne i en rolig fin periode. Lite halsbrann lite kvalme lite støl egentlig greit med energi. Hvis jeg bare får legge meg seint og stå opp seint så føles det i grunn ålreit.
Hva konkluderer du med i hårsituasjonen? Jeg har ikke konkludert enda:p
 
Hva konkluderer du med i hårsituasjonen? Jeg har ikke konkludert enda:p

Hihi.. :).veeel voksing er utelukket au au . Noen flytter på magen, det forbauser meg for min mage er ikke sånn. Satser på og finnen krakk med håndkle og legge bena i kryss (halvyogastilling) Men uhm...for de ekstra vanskelige områdene satser jeg på en hånsrekkning fra min kjære. Men altså jeg synes ikke det er krise med litt dun her og der...og min mann gir hverfall en god f..i om jeg er nybarbert eller ikke... <3
 
Hihi.. :).veeel voksing er utelukket au au . Noen flytter på magen, det forbauser meg for min mage er ikke sånn. Satser på og finnen krakk med håndkle og legge bena i kryss (halvyogastilling) Men uhm...for de ekstra vanskelige områdene satser jeg på en hånsrekkning fra min kjære. Men altså jeg synes ikke det er krise med litt dun her og der...og min mann gir hverfall en god f..i om jeg er nybarbert eller ikke... <3
Jeg luuuuurer pā ā gå et sted å få leggene vokset:eek:
 
Wow, da er du dedikert :) men ikke nedentil vel? for det må vel være værre en å føde skulle jeg tro o_O
 
Dagbokbrev 12#

Altså, så fikk vi den glupe ideen om å snu døgnet gjennom bare og være oppe ikke legge oss. (Og jeg som endelig sov godt om enn helt feil tid på døgnet) utpå morningen følte jeg meg ikke bra- vont i magen halsbrann og zombie.
Etter " frokost" kastet jeg inn håndkle og gikk og la meg. Våknet litt utpå ettermiddagen.. litt rusken men mye bedre.

MEN jeg må bare få skryte litt av typen min som baker boller og lager syltetøy. Hele huset lukter himmelsk...nam nam.Og hvem visste at en blanding av bjørnebær og annanas var så godt.

Mine netthandel eskapader fortsetter etter at jeg oppdaget noen billige klær på ebay. Men jeg skal ikke bli shoppoholiker, jeg skal roe ned med både ebay finn og facebook. Men legger kansje ut et bilde av den ene toppen her den var sååå fin mye finere en jeg trodde var mulig og absolutt den fineste jeg har hatt.

Noe annet som er veldig koselig og rørende er når typen min snakker til babyen i magen. Han kan finne på og si god morgen og stryke meg over magen og kjenne etter spark. Selvfølgelig sparker nurket nesten aldrig akkurat da. Men jeg er veldig glad for at mannen min viser denne nærheten....da elsker jeg ham om mulig enda høyere.

Han har også fisket litt i hvor mange barn jeg vil ha. Jeg drar litt på det...vi har jo ikke fått nummer 1 enda. Kaaansje en til. Hvis jeg rekker det. Altså jeg drømmte jo om mange barn da jeg var liten. Men da jeg ble voksen var det liksom toppen ett barn. Men hvem vet - jeg har det hverfall som plommen i egget nå. Og selv så sier han at han ikke har noen andre krav enn at vi har råd til dem alle.
 
Pjuh, godt å høre.:p Ja det var vel noe med julekvelden og kjerringa.... (Med mindre hun fant frem en litt tykk strømpebukse som også var god og varm.) Fiksa legger og stusset stussen i går. Så får vi se om en ikke får til en gang før Jul også. Er jo digg følelse om ikke annet :)
 
Jeg er Okay nå! men jez...for et døgn BLÆH! :confused:

God nyhet: Å barbere legger + var ikke så vanskelig som først antatt. MEN det ledet til hybris/ overvurderering av hva jeg kan prestere mellom laknene hehe....tja. Les: Vondt å bevege seg nå ! :rolleyes:

Å snu døgnrytmen funka ikke helt...:(.. vi endte opp med og sove i serier på noen timer og å stå opp. Dette gjorde magen urolig og førte til major halsbrann og oppkast...brrr. Da var jeg faktisk syk,... selv om vi hadde planlagt en held dag med aktiviteter så ble jeg skamdårlig hver gang jeg prøvde å stå opp. Nå savner jeg tiden jeg bare sov til feil tid på døgnet, da følte jeg meg hverfall frisk. Uheldigvis sover vi på skift nå....så jeg ser ham mindre. Er dette praktisk når vi får barn ? ...det er hverfall IKKE praktisk nå.

Vi har ikke heeelt funnet ut hvilke sanger vi vil synge for baby i magen. Men "Chockolate Jesus" av Tom Waits kunne vi begge skråle oss gjennom....skulle ønske vi hadde det på film :p

TIng jeg ikke liker nå som jeg likte før o_O

Tunfisk/ Biff/Kylling kjøtt smaker blæh ( untatt hamburgere, fiskeboller, kjøttdeig, makrell i tomat)
Mat med mange komplekse smaker ( nå vil jeg ikke ha mer en to tre smaker toppen)
Kakao / Fet sjokolade ( som jeg elsker elsker elsker, men som får meg til og spy spy spy)
Tapas ( Just not that into it sorry )
Brød ( Elsker nybakt brød/boller men merker at jeg fort blir ubehagelig mett/ magesyre)
Kaffe ( drikker det jo men liker det ikke noe særlig)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
Ser nå at matvanene mine er skrud tilbake til når jeg var 10 år gammel ....hm rart :)
 
Lørdags betyr latedag .... :p


Heisan,;) takk for tips om bæring av baby. Det skal jeg jammen hive meg på. Har liksom bare sett kvinner i Afrika som gjør dette, men det "makes sense"....

Gjesp, nå vil jeg bare sove sove leenge. Men nå heldigvis om natten og sammen med sambo. Det er liksom en stor forsjell fra før graviditeten. At jeg ikke bare kan gå uten mat eller søvn uten og bli direkte syk av det.
Ellers har jeg prøvd og finne noen gravide vloger på youtube men gjeeesp det gav ikke mersmak. Hvis du har noen tips så kjør på.

Så vi har slengt på en ny lydbok, typen min maler figurer og jeg strikker. Jepp vi er sååå kjedelige....

Før ville jeg få panikk hvis ting ble for "satt" eller kjedelig- jeg måtte liksom ut for en hver pris. Men nå nyter jeg det faktisk. Noen kaller det litt bipolar men jeg tror det bare er lav toleranse for fantasiløshet.

Har du familiemedlemmer som gjør deg koko- og som du vanligvis unngår? Jeg har .... den boksen er stappfull. En venn av familien har tatt kontakt og vil at jeg skal " Gå på høffelighetsvisitt" pga omstendighetene....men jeg er ikke overbevist. Hvorfor spille verdifull energi på og utveksle fraser med mennesker som gir ubehagelige vibber familie eller ikke..Jul uten familiedrama.....er det en riktig Jul ? Er ikke alle familier dysfunsjonelle og giftige i lengden, skal en ikke bare være glad om de ikke er "down right abusive".o_O...jo jeg underholder ideen om at det fins en mulighet men innerst inne i hjertet vet jeg hva "mitt" svar er. Jeg har levd for lenge med vonde relasjoner. Nå er jeg lykkelig.

Hm...kan kansje sende dem et kort, eller skrive et "familie" nyhetsbrev de kan lese på trygg avstand hehe.
Definitivt ikke denne Dagbokgreia her men....:rolleyes:

Kynnere? det strammer til i magen så den blir hard og jeg føler trang til og tisse. Litt ubehagelig men ikke virkelig vondt, før leggetid roer det seg
....
Nå er bevegelsene i livmoren mer overaskende, det sjer ting som jeg føler er litt på kanten. Kjennes ut som jeg egentlig er ganske klar til og føde. Jeg vet det er to mnd igjen - og jeg vil jo at baby skal være så frisk som mulig men det er også en ego side som tenker at, tja hadde det vært så dumt og føde nå. Riktignok liten men alt er på plass...er det ikke like greit egentlig hm hm .....o_O

Vel nattings vordende mødre ikke la deg provosere av sengeloppene .....zzzzzzz
 
Dagbokbrev ...Søndag

Først vil jeg dele en kjempeinteressant TED video om ALT baby i magen lærer før fødselen. Må si det var masse jeg ikke visste fra før -o_O

https://www.youtube.com/watch?v=vgvfvdFFrb4.

Også er jeg i det spirituelle hjørnet idag, surfer innom youtube kanaler med hippie healing og haiku. Det er nemmelig noe jeg savner i alt dette kroppslige, medisinske, kliniske. Vi er for søren mer en lakterende bekkensåre rugehøns som vagger mot fødestuen. Det fins kansje ikke like mye mellom himmel og jord som youtube vil ha det til men alikevel.:rolleyes:
Hvordan vi tenner gnisten for krativitet og healer oss er jo like fundamentalt som og velge riktig bæresjal. :pPersonligheten min skal nå gjennom en voldsom forandring( død/ forvandling) - men hvorfor bli helt koko på mamma greier flere måneder før tiden og hive seg på mantraet om at "alt handler om baby nå". Tipper typen min også setter pris på at jeg har samtaler som ikke dreier seg om min kropp, babygreier eller mammagreier. Og derfor vinner jeg neppe noen premier for og skravle her inne heller. Det skal jo kun være en resurs ikke en altoppslukende besettelse.

Ok, egntlig var det ikke en "rant" jeg skulle skrive .....men en formidling av det positive ved og skape noe, være kreativ synge meditere le og danse. Spirituelle øvelser som er langt bort fra kirken men får frem det strålende smilet.
DET er forebygging det ;)
 
Mareritt mandag for vordende mammma...... :eek:UÆÆ!

La meg vel litt seint, men sovnet relativt raskt som en stein. Våknet tidlig og vasket kjøkken. Så kom trøttheten snikende ønsket mer av alt og legge meg intil min kjære i en myk varm og våt (UÆÆ !) seng ...
FIllekattepus har tisset på MIN liggeplass! Jeg skriker til og jager Zelda ned i stua.:smiley-angry007
Min kjære våkner og tilbyr meg sin plass....men jeg får jo ikke sove nå lenger.
" Hvor mindfull" jeg er nå kan diskuteres. Men det hjelper litt at typen vasker og bytter på senger da. Jeg googler hva som får en katt til og gjøre sånt" kan du tro at det vanligste rådet var angstmedisin! o_O

Rett i dusjen, kjenner jeg er litt støl så tenker at yoga i dusjen er smart. Vel det var det ikke! Au au jeg klarer knappt løfte bena fra gulvet noen cm for å trekke på buksa. Sambo må hjelpe meg på med sokker.
Nå er jeg litt trett igjen så vi bestemmer oss for å lufte oss litt...MEN jeg klarer såvidt og løfte bena, og magsyre står til panneluggen.:sick009

Vi har ikke vei til huset, mer som en lang våt glatt trapp og flere sjeive steiner og så over et jorde som er et gjørmehull nå på vintern. Jeg er dritredd for og skli, ikke akkurat for å dette(bortsett fra i trappa) men mer for å gå ut ti en brå spagat og kjenne bekken og skritt bare revne.

Min kjære maser der han går forran at med all strikkingen så har det blitt for lite gåing.Jeg må gå MER ! Joda, han har forsåvidt rett, Men akkurat DA så gjorde det bare innmari vondt.Og jeg ville heller ha trøst. I nesten 15 min sturer jeg med innlevelse på at han ikke synes like synd på meg som JEG gjorde. (Hva med ett mantra nå?)

Og sette seg inn i bil au au, og plukke opp garn fra butikkgulvet ai ai.... joda jeg ble jo i bedre lage etterhvert men nå skal jeg gjammen gi ham igjen.Hvis han ønsker og hjelpe meg så kan han få bli med på svømming. Han har sluppet billig unna ingen svangerskapsgrupper ingen yogatimer (for dyrt) nå skal det svømmes!

Det blir merkelig stille fra den kanten, umulige hindere som hvor ligger svømmehallen.Og anskaffelse av ny shorts sier meg alt om hvor lite han Eeegentlig har lyst. Men han HAR lyst sier han * Korreksjon" Det er IKKE sånn at han IKKE har lyst" men han sa ikke at han HADDE lyst heller ,kremt ,kremt.

Svømmehallen er stengt idag- vi må gå imorgen, han ser ut som julaften har kommet tidlig.Jeg snøfter og sier han var heldig. MEN imorgen da skal det bades, dermed basta.

Men altså, det ER jo ikke synd på meg sånn i det store og hele bildet. Jeg VET jo det. Vi det vil si han laget hjemmelaget hamburger med nybakt burgerbrød. Han stapper meg under dyna med kos og klemm. Og tja det er jo sjeldenhet at noen tisser noesomhelst annet sted enn der det skal tisses ( selv om det kan forandre seg om noen mnd ) Jeg føler meg elsket, jeg føler meg hørt.... :hug003

Vi har det bra - kansje er det jeg som skal være litt mer empatisk med mine gravide venninner med bekkenløsning eller smerter. Jeg har liksom tenkt: at det må en meditere på.Jeg har tenkt at da bør du gjøre mer yoga .Men det er jo et utrolig provoserende å få råd ikke sympati hvis en har vondt og er irritabel.

Jeg diskuterte med typen om dette å gå opp i babygreiene og han sa det igrunn var ganske naurlig i og med at det jo var det største som kunne skje en person og bli foreldre, Men hvorfor er det ingen gutter på Babyverden spørr jeg:scratch .Han sier det sikkert finnes egne pappaforum . Og etter et kjapt søk : JA, det gjør det! Riktignok ikke så aktive og kansje mer om mamma/pappa relasjonen som kan være litt *utfordrende* men de fins!

TIl sist enda ett synlig bevis på at vi begynner og bli *voksne" (Her var så mage bevis på det motsatte synes jeg) Forbrukerinspektørene på NRK er favorittprogrammet akkurat nå, Ja,også symesterskapet. De er jo så nyttig !!!

Hvis du har mye vondt om dagene, denne klemmen er til deg * :Heartbigred * nattings
 
Pysjamasparty litt improvisert.....

Åh, så godt og komme hjem!:) trodde vi skulle regne ned der vi stavret oss gjennom gjørmehullet som er vår sti.
Men det var herlig og se venner igjen. Venner av typen du kan komme til i pysjamasbukse og høre "Åh har du også pysjamasbukse, da har vi alle pysjamasbukse da" slike venner er gull verdt.
Nå har vi forresten stellebord også, et kjempebra stellebord for 300 kr jeg er superfornøyd.
Men flere har kommentert at magen er ganske liten til å være så langt på vei. Jeg skal prøve og legge ut et bilde her imorgen og få sammenlignet litt. Er jo praktisk og ikke være kjempediger synes jeg. Så klager ikke så lenge det ikke er tegn på at noe er galt.

Utrolig hvor aktiv baby i magen er nå om dagene. Magen bevrer og det sparkes og pokes i ett bankende. Ikke vondt som regel bare litt ubehagelig følelse, romler liksom konstant BLÆH....:sick009

Halsbrann er verfall blæh og ikke til og unngå desverre. Om du er trøtt, om du anstrenger deg, om du ligger feil eller reiser deg for fort, om du er sulten, eller mett. Halsbrann !

Sover bedre nå - men halsbrann vekker meg somregel ut på morgenkvisten. Jaja, fint og komme igang med litt hus stell uansett. Kjøleskapet tas med dampmaskin og defrosting, greit og gjøre det klart for julematen.

Appropo sove ,det skal jeg nå. Ingen middagshvil idag betyr rett i loppekassa men først litt kveldsmat
;)
 
Døgnrytme og søvn endelig i orden , vel det vil si min kjære satt jo oppe hele natta og leste sci-fi litteratur.Men jeg sov natten gjennoom og våknet i fem seks tiden.
Fikk min flotte "gravide jakke" fra container idag, Yeay..Skal poste noe bilder her snart av både mage og jakke hehe.
Imorgen er legetime da får eg svar på litt mer angående gravidieten.

Lurer på om jeg skal betale for en ekstra ultralyd hm...finner ikke de ultralyd bildene igjen :( sjønner ikke hvordan bildene av babyen bare kan bli borte sånn....
 
Dagbokbrev Torsdag ( ironisk) o_O

Tidens rareste morning.:) Våkner av at det ringer i telefonen. Hører også at det lyner og tordner skikkelig. Og så smeller det liksom INNE, jeg spretter opp og rømmer ned i stua. Lyn skal være ute mener nå jeg.o_O
Chatter på face om hva det kan være når jeg/vi ser at to menn lusker rundt bilen og så bærer vekk våre vinterdekk. !:mad:
Typen legger på sprang og får stanset dem som påstår de trodde det var søppel. ( yeah...right) :p

Hos legen var også datasystemet nede, men han synes magen såg fin ut da....Og best av alt så fikk jeg ny time til ultralyd. Jeg må visst selv ringe fødeavdeling og booke fødselsforberedende kurs. :rolleyes:

Ellers tilbringes dagen i ro og mak med en felles venn på kinaresturant. Kinamat er nam nam men jeg blir liksom overmett uten forvarsel. Plutselig så er det bare heelt stopp og da blir det fysisk vondt. :confused:

Under hele måltided flasher det lyn over himmelen og buldrer i torden noe som er rart i Desember synes jeg.
Fin dag tross alt det merkelige gleder meg til ny ultralyd, det blir fint og se den lille igjen. Jeg hadde nok oppsøkt noen private uansett men nå slipper jeg jo det. Lite halsbrann idag, litt støl og mye aktivitet i magen men ellers pigg :)

Men altså fikk litt hakeslepp når legen og typen min tostemt påstår at min relativ beskjedne kulemage bare vil eksplodere i størrelse de siste to måndedeneo_O (Ingen trenger og høre det ordet i forbindelse med sin kropp) men litt sniktitting på gravidbilder tatt rett før fødselen har bekreftet mine verste mistanker. Høygravide er huuuge lol. Illevarslende nok at de kaller 2 trimester det gode trimesteret 3 trimester blir nok ikke kallt det meget gode trimesteret Det er bare og nyte nettene med tung søvn og minne seg på at selv dette varer ikke evig ....

Nattinatt fine frøkner :)
 
Dagbokbrev Torsdag ( ironisk) o_O

Tidens rareste morning.:) Våkner av at det ringer i telefonen. Hører også at det lyner og tordner skikkelig. Og så smeller det liksom INNE, jeg spretter opp og rømmer ned i stua. Lyn skal være ute mener nå jeg.o_O
Chatter på face om hva det kan være når jeg/vi ser at to menn lusker rundt bilen og så bærer vekk våre vinterdekk. !:mad:
Typen legger på sprang og får stanset dem som påstår de trodde det var søppel. ( yeah...right) :p

Hos legen var også datasystemet nede, men han synes magen såg fin ut da....Og best av alt så fikk jeg ny time til ultralyd. Jeg må visst selv ringe fødeavdeling og booke fødselsforberedende kurs. :rolleyes:

Ellers tilbringes dagen i ro og mak med en felles venn på kinaresturant. Kinamat er nam nam men jeg blir liksom overmett uten forvarsel. Plutselig så er det bare heelt stopp og da blir det fysisk vondt. :confused:

Under hele måltided flasher det lyn over himmelen og buldrer i torden noe som er rart i Desember synes jeg.
Fin dag tross alt det merkelige gleder meg til ny ultralyd, det blir fint og se den lille igjen. Jeg hadde nok oppsøkt noen private uansett men nå slipper jeg jo det. Lite halsbrann idag, litt støl og mye aktivitet i magen men ellers pigg :)

Men altså fikk litt hakeslepp når legen og typen min tostemt påstår at min relativ beskjedne kulemage bare vil eksplodere i størrelse de siste to måndedeneo_O (Ingen trenger og høre det ordet i forbindelse med sin kropp) men litt sniktitting på gravidbilder tatt rett før fødselen har bekreftet mine verste mistanker. Høygravide er huuuge lol. Illevarslende nok at de kaller 2 trimester det gode trimesteret 3 trimester blir nok ikke kallt det meget gode trimesteret Det er bare og nyte nettene med tung søvn og minne seg på at selv dette varer ikke evig ....

Nattinatt fine frøkner :)
Hvorfor ekstra ul? Vekstkontroll?
 
Back
Topp