Dagbokbrev fra et hjerte :)

Hvor fantastisk er det og være gravid i dag ?

  • Helt utrolig fantastisk flott faktisk!

    Votes: 0 0,0%
  • Like fantastisk som jeg ser ut i disse mammaklærne

    Votes: 1 100,0%
  • LIke fantastisk som svett gulost på tørr brødskive

    Votes: 0 0,0%
  • Det er fantastisk at du tørr spørre, og du bør være glad du springer fortere en meg nå !

    Votes: 0 0,0%

  • Antall som har svart
    1
  • Avstemningen er avsluttet .

Izzy82

Betatt av forumet
Heisan folkens !


Lurte nettopp på om jeg skulle begynne på en sånn "Dagbokgreie" og så sparka lillemann skikkelig hardt ! Freaky følelse men så lenge det er midt på magen så gjør det ikke noe vondt er bare "wierd".
Ok, kort introduksjon er vel på sin plass mitt navn ( ehm..nick ) Izzy82 Jeg er 32 år ( hvordan skjedde det!) mental alder sånn midt i tjueåra..."Første gangs fødende" ....

Historien begynnte vel sent i mai måned da jeg spurte jeg T om han ville gifte seg med meg- og han sa JA ! så vi regner oss selv som gifte. Bryllupp får vente til vi er rike og kjeder oss ( 50 +) Vi tar vel ikke ting så høytidelig- slik er det rundt graviditeten også, den var verken planlagt eller ikke. Vi var jo på samme "side" og tenkte det ville skje før eller siden ( null prevansjon) men gosh så fort alt gikk. ( Ca. 23 mai, det også)

Så satt vi der begge to med en positiv graviditetstest og store øyne og sa " Wow, Awsome" men trur vi begge også tenkte...(Wow, tidlig).

Nå ser vi 20 November på kalenderen og det er allerede begynnt og komme juleting i butikken! Jeg har fått vite at jeg skal bli mamma til en gutt i Februar ( termin 15 feb, 2015) "Mamma" lol, ja det er ikke til og tro!. Men innimellom når jeg får nye babyklær eller kjenner han romstere rundt der inne blir det hele litt virkeligere.

Og virkeligere skal det bli....(skremmende virkelig) og med det mener jeg "mirakelet" fødsel. Det er jo helt sinnsykt!. Og være gravid er ok, litt spennende veldig rart og tidvis ...mildt sagt ukomfortabelt. Men jeg svarer nå bekreftende på spørsmålet om det ikke er en fantastisk tid.Jeg leser side opp og side ned og ser at noen tilogmed skriver at deres fødsel var fantastisk... og frykter at ordet" Fantastisk" kan bety så mangt.... men krysser fingrene for at det er i nærheten av og bety det jeg håper det gjør og at jeg kan skrive under på det om noen måneder sjøl :) Fingers and toes crossed everyone !

Forresten, noen gode tips mot halsbrann som dere sverger til?
 
Velkommen og gratulerer med dagbok! Graviditet er spennende, skummelt, og som du selv skriver, ikke alltid så veldig komfortabelt :p

Her hos meg hjelper det å spise noe når halsbrannen slår inn, og da gjerne meieriprodukter. Men, ikke for mye for seint på kvelden, for da renner alt opp igjen når jeg legger meg ned for å sove. Sjarmerende denne kroppen.

Lovehearts kan også funke ;)
 
Hei Lanterne :) , flott at du ville skrive noen ord og ønsker meg velkommen. :) Graviditet er virkelig forunderlig og rart ja. Jeg må huske at jeg ikke kan spise langt nær så mye som før *sukk*. Jeg har tidligere sjokkert mange med min glupskhet og samtidig aldrig lagt på meg noe i den forbindelse ...Skal prøve det lovehearts trikset ditt uansett... de er jo en skikkelig blast from the past og om de ikke kurerer halsbrann så kansje de smelter hjeret til gubben hehe :) :talk017 # Forsøk nr 1: Operasjon Lovehearts er satt i sving !
 
Dagbokbrev #2

Rolig innedag på hele flokken her:) :) koselig med stearinlys når det mørkner ute.
I dag er første dagen jeg tenker litt på jul...:santa..Da jeg har mistet mesteparten av min familie til sykdom - og typens er langt vekke ( Danmark) blir det oss og noen nære venner som feirer jul i år....litt vemodig men fint også.

Det blir lite søvn nå for tiden.... Jeg vet ikke helt hvorfor egentlig..... vanskelig og finne stilling kansje. Og feil rytme etterhvert som det er blitt tidligere mørkt . Ligger slik og spenner med beina ,et utrolig glad for at typen sover tungt eller så hadde han tiltet av all baksinga og flaksinga.

Angående Lovehearts trikset : Hm...fikk visst litt dilla og trøkket i meg alle loveheartsene på en gang. Uten og ha halsbrann engang. Har heldigvis en rull i bakhånd som skal fram når det blir prekært. Så om de virker mot halsbrann er fortsatt usikkert men at de får opp humøret er sikkert og visst.

En annen muligens litt medvirkende årsak til dårlig søvn er at jeg trur babyen ligger på tvers enda.... magen ser slik ut ,litt brei og flatere på toppen. Og når jeg da ligger på siden så er det ubehagelig , lunger og ribbein kjennes ut som de blir presset sammen ved at jeg ligger på siden. Så da er det bare og ligge et minutt her og ett minutt der...

Men nå starter snart tredje semester også så....dette er nok ikke så ille allt i allt .Det blir nok husket som de goe gamle dagene hehe.

Anywayz. God natt( and good luck) til dere allesammen :brushteeth
 
Dagbokbrev #3 o_O

Fin fredag med flokken (+1) I dag hadde vi besøk av en venn av oss og hygget oss med god mat og digg. Mye mandariner og julebrus det går i på snackfrontren. Søvnløse netter fortsetter men det er greit så lenge en kan sove ut på morningen.Partneren min er virkelig gull verdt!, jeg er så glad for at det er akkurat han jeg skal ha barn med.Og han er bare snill og god og oppmerksom :love7. Savner inspirasjon til og male men har noe håndarbeid og skriveprsjekter ihverfall.

Uansett, det jeg lurer mest på er hvor lenge babyen kan ligge på tvers, det er jo svært sjelden babyen blir liggende sånn (0,4 prosent) Men alt i alt så har jeg bare blitt mer klar over hvor heldig jeg tross alt. Mange sliter jo noe forferdelig gjennom svangerskapet og da blir mine klagemål peanuts.

God helg til allesammen !
 
Dagbokbrev 4#

Altså, i dag har vi alle sittet og surfet på nett og THATS it !:rolleyes: En venn av meg har bombet meg med konspirasjonsteorier og jeg, mot bedre viten... biter på diskusjonen( som alle vet er umulig og vinne med konspirasjonsnuts :)

Men så en situasjon jeg tror mange av dere kjenner dere igjen i:
Babyen sparker no sinnsykt masse og jeg ler så jeg detter ned fra sofaen. Men så kommer angsten krypende: Hva om det nå blir en fotballspiller?. Hverken meg eller typen er interessert i sport:(. Hverfall ikke den der de springer etter lærkuler!. Men her er det bare å håpe at genene våre vil trå til og gi barnet interesse for astrofysikk og data kunst og nevrokirurgi kansje.... Ingen vits og ta sorgene på forskudd heller.!

Imorgen tenkte vi at vi skulle besøke steinerskolens juleutstilling:santa barnet blir jo steinerskoleelev
(med tid og stunder) og det er greit og sjekke kvaliteten på julepynten. Kansje hvis vi er heldige får vi se litt rytmisk alfabetddans :)
Og så vil jeg finne mer ut om selvhypnose, funker det? Jeg prøvde det faktisk før eksamen i matte, men det viste seg at det kun funker i kombinasjon med pugging. ;) Hvis jeg kan hypnotisere meg til og gjøre mer yoga (jeg har kansje øvd lenge nok på lotusposisjon.) Så er fødselen i boks, smertefritt og zen som en lama vil jeg føde i harmoni med universet og det vil gå gjetord om min bragd over det ganske land fra jordmor til jordmor ( ok, rolig nå) Jomfru Maia av downward facing dog - kansje prøve og trene litt mer bare....
 
Ps: Ikke se filmen "Wetlands" meget værre en fødevideoer,...grøss og så uhygenisk ! du er advart! :) :sick009
 
Og Nei, selv om dronningmoren er en gammel "Harpy" så er hun ikke en barnespisende alien satanist. INGEN diskusjon! En reptil dinosaur KUN i metaforisk forstand. La oss diskutere hvorfor du ikke er i jobb istede bahaha. ;)
 
Trist, men det ble rett og slett ikke plass på Julemessen :( flott for steinerskolen da. I mellomtiden har jeg fått enda en ny glup idee.(Som kansje spenner bein under steinerskole opplegget alt etter hvor lenge vi blir) Hva med og ta foreldreperm i Spania ( lest en blogg om det nemmelig) Casakaos tror jeg den het. Er det ikke genialt???? Når en føder i Februar , så er det bare og samle seg noen uker og så dra ned til sol og strandkos. Må innrømme jeg har vert mange steder men aldri i syden, jeg har liksom stukket nesa i været og fnyst av charterturisme men nå skal noen venner av oss dra så.....her må det reserches. snakkast :)
 
Dagbokbrev #5

Tror det er hyggelig og være på besøk hos oss for først i 23.00 tiden sa va der adjøss og takk for seg.:rolleyes:

Litt har jeg da funnet ut om Spania og foreldreperm. :) Det er visst ikke helt uvanelig at folk tar perm i syden. Men jeg har koommet til at det må besøkes først. Ikke sikkert jeg trives som charterturist heller. :p

På navnefronten som vi også var innom idag er det nørrøne navn som regjerer : Ask, Birk, og Balder osv. Men vi er langt ifra landet på noe bestemt navn. Og det er vel også lurest og se gutten litt ann. o_O


Uke 28: er en av de bedre graviditets ukene for min del. Bare to ting og hefte seg ved 1# Ikke spise for mye, feil eller for seint. (Stort sett bare for mye som har vert tabben) det fører bare til halsbrann og elendighet...føler jeg har roen på dette nå. Det går hverfall ann og påvirke i en stor grad sjøl.:sick009

2# Som egentlig skulle vært no 1. for dette er mest plagsomt nå er søvnvansker, skal prøve og skru tilbake døgnet og å trene mer og se om det hjelper.:notworthy

Gratulerer til Magnus Carlsen igjen med VM i sjakk, litt misunnelig på de som bare tydelig er født til det de gjør. Jeg er liksom spredd tynnere over flere kategorier. Og holder stort sett på med ting jeg ikke kan ( go figure) .....

Tirsdag er svangerskapskontroll, så imorgen står i Yogaens tegn( vil jo helst si at jeg trener iherdig ikke sant ;)

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------thats all peeps---------
 
Dagbokbrev #6

For og fremheve det positive med graviditeten har jeg funnet et nytt triks og det funker faktisk:
Sovnet til en fantastisk fin "Guided meditasjon" på youtube som funket på søvnproblemet. Jeg er overbevist om at den funker bra uansett hva du skulle slite med i graviditets perioden. Jeg liker visualiseringene og stemmen hennes, og stemmen er viktig! det er kun et fåtall som har stemme som passer til Guidet Meditasjon synes jeg.

:) linken er her : http://www.youtube.com/watch?v=SIwXOj0BOOY.

Vi nermer oss jul og mandariner kan en ikke overdose på så de går ned på høykant her i heimen:
Det jeg savner mest av alt nå er - fjell!. Snødekte himmelstormende fjell som en kan forsere med en slags følelse av heltemot.Eller bare søke ly ved foten av og prøve og frariste dem litt visdom. Mangelen på fjell kan best beskrives som mangelen på besteforeldre...vi bor nå i SUnnhordaland et vått myrete område som kun bestreber seg med og bli hauger og humper og når en stirrer ut stuevinduet så er det bare mørkt, ingen anelse av snøkledde giganter.

Ikke alltid så lett og få svar her inne av en eller annen grunn er det litt slow kansje færre gravide som er innpå for tiden. Imorgen blir det hverfall legebesøk og forhåpentligvis går jeg derfra noen svar rikere.

<3 <3 <3 til alle modergudinner der ute dere er flotte ;)
 
Dagbokbrev #6

Ber til guder og gudinner om samarbeidsvillig NAV kontakt imorgen :)

Min rykende fererske saksbehandler vil sende meg på jobbsøkerkurs!, siste måndene jeg er gravid. :( Kurset går hele dager over flere uker. Jeg kunne istede fullført utdannelsen min. Er ikke dette litt tull. Jeg går på AAP . Han sier jeg må ha sykemelding for og slippe. Ok, som sagt så gjort. Sykemelding fiks ferdig. Nå håper jeg han vil høre på mine forslag om utdanning evt arbeids aktivisering barnehage. Det er bare og krysse fingrene.

Legen er en snåling, tydelig ukomfortabel med og utføre jormors svangerskapskontrol, han sier at det ikke blir kontroll i Desember. Ingen svangerskapsgrupper, ingenting. På spørsmål om baby er i tverrleie svarer han svevende men hovedsakelig er han enda mobil. Ingen drømmesituasjon men alikevel bedre en de fleste på denne jord.

Naboen har hentet hunden sin og flokken har gjenerobret gård og grunn. De to kattene Zelda ( 10 mnd) og Loke (2år) viser tydelig at de setter pris på og være nær matfar og matmor. Vår lille adoptivdatter Linni (Shibak) gjeterhund synes også det er slitsomt med sånne ugdommer som nabohunden i hus. Linni er omtrent nitti i menneskeår.

Modergudinner god natt <3
 
Dagbokbrev #7 ( oisan, en hel uke med Dagbokbrev er unnagjort)

Jeg har vert velsignet med noen uerstattelige støttespillere de siste årene og det har virkelig reddet mitt gode skinn mang en gang. Den tiden er imidlertid et lukket kapittel.

Min Saksmishandler på NAV er en Na#¤&%zist :( han godtar ikke legens sykemelding ! Han har forsåvid bare møtt meg to ganger og har sådan ikke noe grunnlag for og konkludere rundt min helse. Nå vil han avhøre min lege og terapaut. Han vrir på mine ord og meninger, han sier a jeg mister støtten om jeg ikke gjør hva han vil - et jobbsøkerkurs i nabobygda som varer hele dager over flere uker. Jeg har lyst til og hyle, det er jo idiotisk!

Jeg har flere gode forslag vi kunne enes om. Men han vil bruke all sin tid på og etterforske meg. Og så klager han over at han er travel. Det sjønner jeg, det er tidkrevende og være bakstreversk og sabotere fremgang.

Heldig er jeg, at min forrige saksbehandler som er en ENGEL kan gi meg råd. Og at terapauten min støtter meg 100 prosent. Ingen forstår egentlig hans fremgang i denne saken. Og det potensielle rotet som kan oppstå er noe alle vil forsøke og unngå. Jeg er trygg på at det ordner seg.Men HVORFOR bruker offentlige personer sin nøye oppmålte tid på denne grønne jord på og skape uro angst og fortvilelse der de kunne sådd glede håp og forventning. ???
 
Dagbokbrev #8

Våknet av tlf. fra min terapaut - Hun sa hun kontaktet NAV med en erklæring at jobbsøkerkurs var upassende og stressende i denne perioden. Jeg kunne høre at hun ikke var i tvil...... det varmet :)

Nå er nettene virkelig blitt lange.... det er ikke seint når jeg endelig sovner - det har lysnet av dag. :) Leste en plass at det er vanelig og snu døgnet pga lite søvn sent i svangerskapet. Og at det muligens var en forbredelse til nattarbeidet som venter... men tre mnd før.?

Merker det før jeg våkner, magen er hard. Den fortsetter og veksle mellom hard og bløt utover dagen- er det kynnerne de snakker om? Det er jo ikke noe vondt, og kjennes ikke rieaktig ut...slik jeg inbiller meg rier er. Magen blir bare hard og litt sjeiv. Og så sparker den lille mye :)

Drømmer faktisk at han stikker ut hele hånda fra magen min. At en huddekket babyhånd bare stikker ut - jeg blir skikkelig skremt av det. Men det er bare i drømme. I virkeligheten kan en knappt skimte bevegelsene.
Tror det er mange som har rare drømmer når de er gravide - en sover jo så lett. Og mentalt så er alt litt intenst.

Var også noe om to gravide damer på tedemøller som konkurerte om og gå lengst, hun ene var litt tilgjort i ansiktsutrykket hun andre måtte til sist gå av mølla hjulbeint og sjelvende. Vet ikke hva det betyr men kansje jeg føler at det på en underlig måte er en slags konkuranse? Og noen av de super mammaende kansje litt tilgjorte i utrykket.

Menyen for tiden består forresten av :
-----------------------------------------------------
Varm kopp med sitronvann
Gulerot
Kaffe med melk og honning
Grovbrød med speilegg/ makrell i tomat.

Mandariner i fleng
Grønn te med honning.
Kosttilskudd.

Havregrøt med biola.

(Snacks: Julebrus, marsipan, fruktnøtt, poppcorn osv.)
 
Dagbokbrev #8 Fullt og helt ikke stykkevis og delt.

Noen ting forandrer seg når en blir gravid. Ikke som en konsekvens av graviditeten direkte mer indirekte gradvis men ubønnhørlig. Min omgangskrets er ikke stor men alikevel er jeg er en sosial person. En nerd men en utadvent en som liker liv og røre. Og dette har ikke forandret seg.....men det er klart livet mitt er blitt merkbart roligere.

Noen av dere som har opplevd forandringer i venneflokken etter graviditeten? Akkurat dette kan jeg skrive under på. Klart uteliv og fest er et tilbakelagt kapittel og det har sine konsekvenser. Men det påvirker ikke den virkelige venneflokken gjør det vel.. ?

Hva med de som er i gråsonen.... Det er her jeg forbauset må si at frafallet har vært størst!( og det har vært vanskeligst og forholde seg til.) Men over tid, litt etter litt innser jeg hvordan livene våre har tatt forsjellig veier.

Jeg må ta min del av skylden, jeg har forandret meg. Lukket meg litt mer for verden, med mitt.

En blir kansje litt vel moralistisk til tider, ovenfor venners helgefyll eller rotløse tilværelse. Husker jeg ikke likte gravide eller mødres skittviktige mine. Som om de overbærende og selvhøytidelig ble helt oppslukt av sin nye rolle. De var travle, selvopptatte og fordomsfulle, de tok ting for høytidelig. Selvironien var forbeholdt klisjeene. Og de brydde seg ikke et døyt om verdensituajonen. Selv om de ofte sa "En sånn verden vil jeg ikke at mine barn skal vokse opp i " De ble viktigperer.... store på det. Og utrolig sårbare for andres meninger (kritikk) ! da var hel#%#&.....løs ja. Barnløse ! visste jo ingenting.


Så jeg håper noen tar meg i nakken og rister meg godt om jeg skal legge meg til for mange av disse faktene.
Kansje et rundskriv til de nærmeste er på sin plass...Litt opprenskning i venneflokken er ikke bare negativt heller De viktigste forblir en berikende del av mitt liv. Og så er det alltid en som låner meg sin skulder og han er den fineste vennen jeg har hatt- min ektemann <3
 
Dagbokbrev #9

Merkelig at magen er vekselvis hard og bløt - men det roer seg utover kvelden. Jeg har ikke sovet så mye men det er delvis fordi jeg og en venninne har kjeklet halve natta. Ingen andre får damp til og stå ut av ørene mine som hun. Men av og til må en innse at en har vokst fra mennesker som gir en dårlige vibber.

Jeg liker at jeg blir flinkere til og ta vare på meg selv når det stormer. Før i tiden ville kjederøyking og noen glass vin være påkrevd i slike oppbrudd. Men nå konstanterer jeg at selv om det stikker litt så trenger jeg ikke numme såret. Men jeg kan jo fredeles svett i luggen - Da blir bemerkningene hakket mer sarkastiske og syrlige. Vi Tyrer er kjent for og "Se rødt" men jeg kan berolige deg med at det skjer kun ett par ganger i året.

Håper forresten jeg får noen svar på min likørsjokolade tråd. Jeg synes selv det er i grenseland, men ett par med Bailys kan vel umulig ha noe å si. Men kansje en bør avstå på et prinsipielt grunnlag?
 
Dagbokbrev #10

Dagen før, første dag i advent, som består av i alt 24 dager før selveste Julaften....:santa

Og jeg skal love deg av selv om det er fyr i peisen, varme tepper i sofaen. Stearinlys vel basicly overalt, så fins det ikke ett fnugg julepynt her i gården.:rolleyes:

Her gjelder det også og holde tunga rett i munnen når det gjelder høytiden - min mann har nemmelig en merkelig fobi. Julepyntskrekk.....Julehandelangst....(men presangene elsker han).

Han er ikke overvettes religiøs av seg følge han er julen en hedensk høytid ( lysfest) og det passer i grunn godt inn i min eklektiske personlig spirituelle overbevisning .

Det viktigste for ham er å gjøre barna fornøyd. God mat står også sentralt i feiringen. Noen gode barndomsminner fra en uhøytidelig jul er og spore. Men et tidligere forhold preget av tøyleløs julepynting og høytidelige sammenkomster som gikk på helsen, spesielt nervene og den økonomiske helsen,har traumatisert ham "for life"....

Alikevel har vi et slags bilde på hvordan den Dansk/Norske julen blir i år. En blanding av and og pinnekjøtt. Litt riskrem og et par småkaker. Litt gløgg og julepresanger til de aller neærmeste fortrinnsvis barna. Etterhvet som barn(a) blir store nok lager vi pakkekalender.

Det som blir mest spennende er om vi kommer oss langt nok inn i granskauen til og finne et passende juletre. Takket være Donald Duck vet jeg hverfall hvilken vei det skal inn døra ...:laughing025


Ps: Tips for halsbrann

Kjøp den mest effektive versjonen av GAVISCON (tyggetabeletter som bruser)
Legg den mellom 2 LOVEHEARTS (Jepp, som en hamburger)

Viola halsbrann be gone ;)

:wav - Elske LOVEHEARTS !!
 
Dagbokbrev # 10

Alle dere som elsker nostalgi og vurderer og sjekke ut Jul i Skomakegata på youtube. Bare IKKE gjør det!
Jens Petrus er hands down noe av det skumleste jeg har sett i en julekalender. Liker heller ikke måten han groomer Tøflus med persilleduken. Og hvem er denne litt suspekte Jon Blund egentlig med sitt magiske sovepulver hm....

I fjord var hitten en dansk komedie " Jul på Vestebro" en mildt sagt belastet bydel i Kjøbenhavn. Der Danny den narkomane og nylig løslatt fra fengsel må takle litt av hvert. Den er sort humor på sitt beste og finnes forøverig også på youtube. I år aner jeg ikke hva det blir til men kansje det er et godt tema for en ny tråd.....
 
Fyi : Adventslekene på NRK er (kun) 5 min lange sketsjer av laber kvalitet "underholdnigshumor". Irriterende og ikke verdt klikkingen. Hvem ser serier på 5 min lengde ???
 
Back
Topp