Innsett desember???

Skal sette min første sprøyte med Gonal-f i dag og skal forhåpentligvis ha innsett i uke 50 om alt blir som det skal. Første forsøk for oss og vi hører til Riksen. Gruer meg til å stikke...men det går vel helst veldig bra!

Skal sette min første sprøyte med Gonal-f i dag og skal forhåpentligvis ha innsett i uke 50 om alt blir som det skal. Første forsøk for oss og vi hører til Riksen. Gruer meg til å stikke...men det går vel helst veldig bra!
Kan jeg spørre om hvor lenge dere måtte for å komme inn på Riksen? Når ble du henvist/fikk godkjent søknad? Jeg står på venteliste der, men det har tatt så lang tid, så tar det første forsøket privat.
Sprøytene må man bare gjennom. Har sprøyteskrekk selv, men har klart å sette opp til flere selv, så det går nok bra! :) Veldig tynn nål, og merker det nesten ikke (selv om jeg må innrømme at det er bedre når samboeren min gjør det), så det der klarer du :)

Kan jeg spørre om hvor lenge dere måtte for å komme inn på Riksen? Når ble du henvist/fikk godkjent søknad? Jeg står på venteliste der, men det har tatt så lang tid, så tar det første forsøket privat.
Sprøytene må man bare gjennom. Har sprøyteskrekk selv, men har klart å sette opp til flere selv, så det går nok bra! :) Veldig tynn nål, og merker det nesten ikke (selv om jeg må innrømme at det er bedre når samboeren min gjør det), så det der klarer du :)

Det tok ca 6 mnd før vi kom inn på Riksen fra henvisning. Vi ble vel henvis i mars mener jeg.
Klarte å stikke! Det gjør ikke vondt, men var vel mer barrieren og faktisk presse nåla gjennom huden. Kommer til å gå fint fra nå.

Det var lang ventetid.. Blir ikke det 8 mnd da, fra mars? Eller var dere kanskje til samtale tidligere i høst.

Ja, det er barrieren første gangen som er verst, og så går det fint:)

Begynte på Progynova i dag for forberedelse til å sette inn tint egg om knappe to uker. Dette er på direkten fra mislykket fryseforsøk. Veldig fornøyd med at jeg får starte rett på igjen, det hadde jeg aldri forventet! Satser på et Jesus-barn.

Det var lang ventetid.. Blir ikke det 8 mnd da, fra mars? Eller var dere kanskje til samtale tidligere i høst.

Ja, det er barrieren første gangen som er verst, og så går det fint:)

Det gikk 6 mnd fra henvisning til vi fikk brev om godkjenning og så tok det en stund før vi hadde oppstartsamtalen.

Da var de fornøyde med ultralyden i dag og skal sette eggløsningssprøyte kl 22 i morgen, og egguttak på mandag 1. desember :) :) blir så spennende!!!

På deg også?

Så gøy! Lykke til :)

(Kanskje vi sees i Porsgrunn ;))

Er det noen av dere som har erfaring med trening i perioden man går på hormonsprøytene? Jeg spurte sykepleieren og hun sa at det lønte seg å ikke trene veldig hardt da det var noe med at folliklene eller eggstokkene (husker ikke helt) kunne vri seg eller noe sånt. Nå har jeg imidlertid vært på trening i dag, ikke veldig hard trening, og håper at det går bra.... Har hatt svært lite bivirkninger, men kjenner selvsagt godt at jeg har noe som skjer i magen.

Er det noen av dere som har erfaring med trening i perioden man går på hormonsprøytene? Jeg spurte sykepleieren og hun sa at det lønte seg å ikke trene veldig hardt da det var noe med at folliklene eller eggstokkene (husker ikke helt) kunne vri seg eller noe sånt. Nå har jeg imidlertid vært på trening i dag, ikke veldig hard trening, og håper at det går bra.... Har hatt svært lite bivirkninger, men kjenner selvsagt godt at jeg har noe som skjer i magen.

Jeg trente helt frem til denne uka. Da lot jeg være da jeg har vært fryktelig uvel, og med såpass mange egg og dermed forstørret eggstokk er jeg redd for eggstokkvridning.

Ved et normalt forsøk, hvor en ikke føler seg uvel, og ikke er overstimulert eller noe, ville jeg trent som normalt.

Man skal ikke trene harde økter når man stimulerer pga eggstokkvridning og det gjelder uansett hvem og uansett stimulering (stimulering for uttak)

Men så blir det jo en vurderingssak hva en regner som hard trening også.

Kanskje like greit å ta det rolig. ;)

Det går nok bra :) Lykke til på tirsdag :)

Vi skulle egentlig starte på hormoner for egguthenting i desember, men valgte å vente til etter jul. Dette blir første hormonkur og første IVF for vår del, så vi ville slappe av og lade opp energi og mot i julen. Masse lykke til alle dere som skal sette inn i desember :)

Skal møte 1015. Og du? :)
Haha, vi skal møte 9.30 ;) jeg er ho som satte eggløsningssprøyta 2 timer for sent fordi den første ble satt feil og gikk til spille... (Tragisk historie) men dro inn til døgnåpent apotek i Oslo og kjøpte ny, og dermed 2 timer forsinket :( jeg må sikkert vente 2 timer...

Back
Topp