Strikking og hekling

Jepp, oppskriften strikkes rundt, men i min oppskrift har jeg 5 klippemasker... Kan jo sikkert strikkes frem og tilbake i glattstrikk, men er ikke noe særlig å strikke mønsteret på vranga... :)

Haha... Tror det hadde blitt noen fine nye gloser lært da :P

5 klippemasker? står 3 i oppskriften i mariusboka jeg har. La du opp 2 ekstra? Hvordan la du opp de maskene? 3 første og 2 etterpå? Altså etter de 6 første og siste maskene når de er satt på hjelpepinne?

Snart ferdig med babyteppet, etter ein laaang heklepause :) hjalp å være på sykehus nokon dagar.

Vedlegg

• ImageUploadedByBV Forum1416602699.709541.jpg
    ImageUploadedByBV Forum1416602699.709541.jpg
    89,8 KB · Visninger: 54
Jeg begynte å strikke en genser , ble en vest: syns det var dritvanskelig å strikke så små ermer :O
Har kjøpt deilig garn til pledd, skal bare strikke rett på rundpinne tror jeg- det er superlett- ingen mønster her i gården hehe... Hekler heller noen roser å pynte med når jeg vet om det blir gutt/jente:-)

Hekkla ei hua i dag☺️ god laurdagskveld.
Hvordan gjorde du det med festingen av knyttebåndene? Har strikket en liknende, men er redd båndene vil gnage hvis jeg fester de inni øreklaffene, og vet ikke om det blir så fint hvis jeg fester de på utsiden... :)

Ingen oppskrift begynte med 4 luftmasker å berre økte til eg syntes den var stor nok så hekla eg berre rundt og rundt og stramma inn på kvar 12 to runder og vanleg i gjen. Veldig enkelt. Øreklaffene hekkla eg ein om gangen 11 snu 10 snu 9 osv siste maska lagde eg ein lang luftmaske tråd :) hekla tilslutt ein kant rundt huo.

Nå er jeg ferdig med å strikke teppe, sokker og lue til bittelillesøster i magen, og i løpet av helga lagde jeg også et babynest:) Kjøreposen har mamma strikket.
ImageUploadedByBV Forum1416829629.305647.jpgImageUploadedByBV Forum1416829642.921897.jpgImageUploadedByBV Forum1416829653.525155.jpgImageUploadedByBV Forum1416829749.687454.jpg

Sniker ifra des; noen som har oppskrift på hekle en bil/traktor/fly etc som kan brukes til å pynte en lue istedenfor blomster? Blomster blir veldig jente søt....

Back
Topp