Strikking og hekling

Sniker fra mai på jakt etter oppskrift på tøfler. Hvor er disse fra? Fryktelig søte :-)
Ligger link til oppskrift med bilder litt lengre opp i denne tråden:) Veldig enkel og grei oppskrift:)
Bloggen den er hentet fra heter strikkogtoys.blogspot.no :)

Last edited:
Sydd meg en stellematte :)
ImageUploadedByBV Forum1416158377.656308.jpg
ImageUploadedByBV Forum1416158386.772305.jpg
ImageUploadedByBV Forum1416158395.639096.jpg

Takk :) brukte voksduk ja, kjøpte på stoff og stil, bomullstoffet kjøpte jeg på jysk :)
Åja, så berre det einsfarga er voksduk? Smart! Eg har tenkt å sy stellematte til meg sjølv og i eit par julegåver. Greitt å vite kva type stoff eg treng ;)

Åja, så berre det einsfarga er voksduk? Smart! Eg har tenkt å sy stellematte til meg sjølv og i eit par julegåver. Greitt å vite kva type stoff eg treng ;)
Aha, fin julegave det da. Ja bare den ensfarga er voks :) det er også platevatt i mellom stoffene

Dere som strikker/strikket mariusvogn teppet.

Forsto jeg det riktig at i oppskriften så strikkes teppet rundt? Alltså de 3 nye maskene blir klippemasker?

Dere som strikker/strikket mariusvogn teppet.

Forsto jeg det riktig at i oppskriften så strikkes teppet rundt? Alltså de 3 nye maskene blir klippemasker?

Jepp, oppskriften strikkes rundt, men i min oppskrift har jeg 5 klippemasker... Kan jo sikkert strikkes frem og tilbake i glattstrikk, men er ikke noe særlig å strikke mønsteret på vranga... :)

Back
Topp