Barneforsikring

Jeg tror faktisk at det er omvendt. At folk som har slike forsikringer blir overbevist av forsikringsselskapene uten å sette seg inn i hva de får og ikke. Noen forsikringer dekker ikke mer enn det en allerede har gjennom jobb, skole og idrett etc.
Prøv å få et barn som blir ufør da. Greit småskader er ikke vitts å ha den på sånn sett, men hva om det skjer noe alvorlig.

Last edited:
Jeg tror mange av dere bør sette dere inn i hvordan disse forsikringene fungerer før dere uttaler dere. Det er faktisk lurt å ha en barneforsikring! Det er ikke alt staten dekker!

Men siden vi tydeligvis ikke har satt oss inn i det så ønsker jeg gjerne en oversikt fra dere over hva staten dekker, hva staten ikke dekker og hva forsikringen dekker :-)

Men siden vi tydeligvis ikke har satt oss inn i det så ønsker jeg gjerne en oversikt fra dere over hva staten dekker, hva staten ikke dekker og hva forsikringen dekker :-)
Eksempel. En uføre person får maks 350 000kr - hvis personen har tjent godt. Blir en uføre før man har tjent penger blir man minstepensjonist. Det er ikke mye.

Meg for eks. Utbetalt 26 000kr mnd, blir jeg sykemeldt over 12 mnd går jeg over på avklaringspenger som er 17 000kr i mnd. Blir jeg ufør går det enda mer ned. Helt ned til 13 000kr mnd. Det er ikke mye å leve på. En som ikke har beg å jobbe, vil få MINDRE. Men med en barne og unfdomsforsikring vil det komme en utbetaling som vil hjelpe t feks å komme inn pā boligmarkedet.

Har du 13000kr i mnd er det ikke mye lån man får....

Altsā.. Nav dekker opp til maks 13-15000kr i mnd hvis man har jobben. Man får ingen engangssum fra staten!!

Eksempel. En uføre person får maks 350 000kr - hvis personen har tjent godt. Blir en uføre før man har tjent penger blir man minstepensjonist. Det er ikke mye.

Meg for eks. Utbetalt 26 000kr mnd, blir jeg sykemeldt over 12 mnd går jeg over på avklaringspenger som er 17 000kr i mnd. Blir jeg ufør går det enda mer ned. Helt ned til 13 000kr mnd. Det er ikke mye å leve på. En som ikke har beg å jobbe, vil få MINDRE. Men med en barne og unfdomsforsikring vil det komme en utbetaling som vil hjelpe t feks å komme inn pā boligmarkedet.

Altsā.. Nav dekker opp til maks 13-15000kr i mnd hvis man har jobben. Man får ingen engangssum fra staten!!

Det er dobbelt så mye som jeg hadde da jeg var student, så jeg syns ikke 13.000 var noe ille. Spørs jo hva man er vant til. Nav gir vel også bostøtte og husbanken hjelper også?

Men en får andre stønaden også fra nav, som feks bostøtte:)

Hva er summen en får utbetalt fra forskringsselskapet da?
Det varierer fra forsikring til forsikring/forsikringsskap. Men noen hundre tusen hjelper til egenkapital feks. En 18åring kan bli ufør før en rekker utdanning og/eller jobb.
Da har man ikke mye muligheter videre i livet

Hvorfor går du enda mer ned når du går over fra aap til uføre? Jeg kjenner en del alvorlig syke som er uføre, har gått på aap i mange år og er glade nå som de før uføre. Fordi inntekten dems gikk opp og ikke ned som du antydet. De regner også trygden etter det du har tjent.
Vi er så heldige i Norge at vi får faktisk 66% av det du har tjent om du blir syk opp til 6 G.
Nav har også en minstesats, og den er på ca 13000 i måneden. Blir du unguføre vil du få ett tillegg opp på minstesatsen i Nav.
Jeg har satt meg inn i dette, og i motsetningen til mange er jeg takknemlig for hver krone jeg får av staten! Tenk å bare få 13000 i måneden av staten du ikke har ytet noen til til! Er det ikke fantastisk?
Og opp på dette så vil man få bostøtte mest sannsynlig, får man et barn så vil man få barnetillegg osv!
Jeg vet også at om vi er uheldige og mitt barn blir syk så kan jeg få både opplæringspenger og pleiepenger, blir barnet kronisk syk har jeg rett på omsorgspenger om det betyr at jeg ikke kan jobbe fullt lenger.
Jeg ser ikke behovet for å kaste penger til rike "herrer", de pengene beholder jeg selv og sikrer fremtiden til mine barn på min måte, der barna skal slippe å krangle med et forsikringsselskap som ikke vil betale ut penger man egentlig har rett på!

Det varierer fra forsikring til forsikring/forsikringsskap. Men noen hundre tusen hjelper til egenkapital feks. En 18åring kan bli ufør før en rekker utdanning og/eller jobb.
Da har man ikke mye muligheter videre i livet

Men med at du betaler en 1000 lapp i året, og kan gi barnet ditt en MYE bedre fremtid enn det. Hvorfor la være? Den jeg skal ha koster 250kr året. Er jo ingenting!

Noen hundre tusen, minus 54 000, og minus renter:p sitter ikke igjen med såå utrolig mye. Da sitter jenta mi igjen med mye mer når jeg sparer mer enn det i aksje og askjefond;) og da går alle penge jeg bruker direkte til henne og ingen andre:p

Men med at du betaler en 1000 lapp i året, og kan gi barnet ditt en MYE bedre fremtid enn det. Hvorfor la være? Den jeg skal ha koster 250kr året. Er jo ingenting!
250kr i året? Kan ikke være rare forsikringen. Hva får en på den forsikringen da?

250kr i året? Kan ikke være rare forsikringen. Hva får en på den forsikringen da?
Om forsikringen
Forsikringen er en kombinert syke- og ulykkesforsikring. Den består av 8 ulike dekninger
Forsikringsummen reguleres årlig iht. folketrygdens grunnbeløp (G). (1G = kr. 88 370 pr. 01.05.14)
Forsikringen gjelder til barnet fyller 26 år
Gjelder også ved studieopphold i utlandet inntil 36 måneder

Forsikringen gir utbetalinger ved
Medisinsk invaliditet som skyldes sykdom eller ulykke
Tilpasning av bolig og tilskudd til tekniske hjelpemidler
Dagpenger i forbindelse med opphold på sykehus eller lignende
Utvalgte alvorlige sykdommer
Behov for langvarig pleie/omsorg
Dødsfall
Arbeidsuførhet
Behandlingsutgifter

Nøyaktige summer har jeg ikke nå

Om forsikringen
Forsikringen er en kombinert syke- og ulykkesforsikring. Den består av 8 ulike dekninger
Forsikringsummen reguleres årlig iht. folketrygdens grunnbeløp (G). (1G = kr. 88 370 pr. 01.05.14)
Forsikringen gjelder til barnet fyller 26 år
Gjelder også ved studieopphold i utlandet inntil 36 måneder

Forsikringen gir utbetalinger ved
Medisinsk invaliditet som skyldes sykdom eller ulykke
Tilpasning av bolig og tilskudd til tekniske hjelpemidler
Dagpenger i forbindelse med opphold på sykehus eller lignende
Utvalgte alvorlige sykdommer
Behov for langvarig pleie/omsorg
Dødsfall
Arbeidsuførhet
Behandlingsutgifter

Nøyaktige summer har jeg ikke nå
Hvilket forsikringsselskap er det da?

Men 1800kr i året er ikke mye hvis man får bruk for forsikringen. Selvfølgelig bør man spare selv og.

Men denne gir til og med utbetaling for benbrudd. Den er god
Ja flott at den er god. Men når du ikke kan svare på hvor stor/lite beløp du evt får så synes jeg det er rart du vil ha det.. Regner med det helt sikkert er en egenandel å betale ved feks benbrudd;)

Ja flott at den er god. Men når du ikke kan svare på hvor stor/lite beløp du evt får så synes jeg det er rart du vil ha det.. Regner med det helt sikkert er en egenandel å betale ved feks benbrudd;)
Jeg kan ikke svare på det fordi jeg ikke har noen oversikt her. Men kan sende deg en oversikt i morgen ;)

Egenandel ved benbrudd kan hende det er, men alternativer er jo å betale alt. Og 150kr mnd er ikke mye.
Jeg håper jo jeg aldri får bruk for den, men jeg tørr ikke la være

Back
Topp