At kumelk er for kalver er jo din mening. De allerfleste ernæringsfysiolog anbefaler kumelk til barn. Min sønn har melkeallergi og det er fare for at han får kalsium mangel og det er faktisk ikke bra for barn. Og nei, havremelk (som forresten smaker grusomt) er ikke en god nok erstatning

Å gi barn mye soyamelk er ikke bra, mye havremelk er ikke bra, mye rismelk er ikke bra. Skulle virkelig ønske at min gutt kunne fått ekte kumelk
Om skolen skal legge seg opp i nista til elevenes så er det en stor overtråkk av privatlivet vårt, da må de selv stå for lunsjen til elevene.
Vi lever i Norge og ikke nordkorea, ett fritt land der vi heldigvis kan bestemme hva vi vil spise på maten vår selv. Hadde du synes det var greit at din jobb bestemte at det var nei mat og det var ja mat?
I Norge i dag får vi større og større problemer med at unge mennesker slanker seg, vil endre kroppen sin er misfornøyd med seg selv, Jeg er nesten hundreprosent sikker på at det er all fokuset vi har på all nei mat. Det begynner allerde som små barn at nei den sjokoladen kan ikke du ta, ta et eple i steden.
Hva med å klare å ha to tanker i hode samtidig? Ha et sunt normalt kosthold, med både sukker og syltetøy på skiven.
Er mye verre at foreldre lar barna sitte tre timer foran en skjerm etter skolen, i steden for å være aktive med de.
Og du det er mange barn som ikke drikker vann. Er det bedre med juice og saft? Eller synes du at barn heller kan la være å drikke?
For oss er drikke ti ganger viktigere enn mat, jeg har ett barn som elsker vann og ett barn som nekter å drikke vann til og med i barnehagen! Har gjort det samme med de begge.. Er det ikke rart at barn er så forskjellig?