O'hellige Klagetråd

AU i puppene :p og etter-rier og bekkenet ikke helt i orden enda, og øm i skuldre og rygg pga at jeg spenner meg sånn når jeg ammer fordi det er grisevondt!! men det går bedre..
Skriver under på brystvondt og ømme skuldre. Går nesten krokbøyd her. Har også fortsatt numne fingre, selv halvannen uke etter fødsel. Skal på sjekket opp hos fysioterapaut og kiropraktor.
 
Skriver under på brystvondt og ømme skuldre. Går nesten krokbøyd her. Har også fortsatt numne fingre, selv halvannen uke etter fødsel. Skal på sjekket opp hos fysioterapaut og kiropraktor.
Såppass ja, ja da er det greit å få sjekka det opp :)
 
oi, hvorfor får du ikke amme? Skjønner det er kjipt å få en sånn beskjed.. :/ men er koslig med flaske også, da kan babyen faktisk se på deg når den spiser :)

Pga atopisk eksem,og brystvortene er ganske utsatt. Så huden er helt ødelagt der :(
 
Skriver under på brystvondt og ømme skuldre. Går nesten krokbøyd her. Har også fortsatt numne fingre, selv halvannen uke etter fødsel. Skal på sjekket opp hos fysioterapaut og kiropraktor.

Har ikke tenkt over det før jeg leste posten din, men mine fingre er ikke numne lenger! :D De var sånn i slutten av svangerskapet og i ca 2,5-3 uker etter fødsel. Vet ikke helt når det forsvant. La først merke til det nå. ;) 3 uker etter fødsel.
Så det ordner seg nok. :)
 
skjønner deg godt jeg, greit å få beskjed, hvertfall når man har spurt..
Hehe... Var nok litt hormonutbrudd.... :p Stakkar mannen må jo få sjokk. Pleier jo langt i fra å krangle og i går var jeg så sint at jeg smalt igjen døra i det jeg kjørte i barnehagen........ ;-)

Håper det snart går bedre med ammingen. Slet selv med skikkelig såre brystvorter sist og er forberedt på det denne gangen også... Koselig å amme når man omtrent skriker ut i smerte og tårene spretter liksom.... :p Får bare trøste seg med at det er en viktig jobb man gjør og at det blir bedre etter hvert..... :)
 
Hehe... Var nok litt hormonutbrudd.... :p Stakkar mannen må jo få sjokk. Pleier jo langt i fra å krangle og i går var jeg så sint at jeg smalt igjen døra i det jeg kjørte i barnehagen........ ;-)

Håper det snart går bedre med ammingen. Slet selv med skikkelig såre brystvorter sist og er forberedt på det denne gangen også... Koselig å amme når man omtrent skriker ut i smerte og tårene spretter liksom.... :p Får bare trøste seg med at det er en viktig jobb man gjør og at det blir bedre etter hvert..... :)
Har hatt noen hormonutbrudd her og!;) Greit når man som oftest kan le litt av det etterpå:)
 
Hehe... Var nok litt hormonutbrudd.... :p Stakkar mannen må jo få sjokk. Pleier jo langt i fra å krangle og i går var jeg så sint at jeg smalt igjen døra i det jeg kjørte i barnehagen........ ;-)

Håper det snart går bedre med ammingen. Slet selv med skikkelig såre brystvorter sist og er forberedt på det denne gangen også... Koselig å amme når man omtrent skriker ut i smerte og tårene spretter liksom.... :p Får bare trøste seg med at det er en viktig jobb man gjør og at det blir bedre etter hvert..... :)
huff ja, er akkurat det jeg tenker. vært sånn de forrige gangene også, men kan ikke huske hvor lenge det var vondt :p
 
At det er mulig, null søvn på meg i natt og det ikke på grunn av baby!
Lille har sovet omtrent hele dag og hele kvelden, og etter to netter dær han nektet og sovne før sent på natt regnet jeg med at nå ble det våken natt på meg så jeg drakk en halv kopp kaffe.. Lille fikk pupp og sovnet utrolig nok med en gang etterpå og har sovet siden, bare fått litt påfyll og sovnet vidre!
Om det er kaffen eller det at jeg vet at jeg får besøk "tidlig" i morgen og stresser med og MÅ sove mellom matingen til lille som holder meg våken vet jeg ikke, trøtt som fy og irritert er jeg hvertfall! :p
 
"Sov når babyen sover"
Jada... Skal bare pumpe først. Og spise. Og sterilisere utstyr. Pokker der våkna hu. Mat-tid igjen ja! Zzz.
 
"Sov når babyen sover"
Jada... Skal bare pumpe først. Og spise. Og sterilisere utstyr. Pokker der våkna hu. Mat-tid igjen ja! Zzz.
Signerer denne!! Har ikke pumping å ta meg av, men kommer aldri i mål med det som må gjøres før hun våkner.
 
Signerer denne!! Har ikke pumping å ta meg av, men kommer aldri i mål med det som må gjøres før hun våkner.

Når skal vi sove, liksom? :p På natta styrer hun og lager så mange lyder så jeg våkner hele tiden.
 
Når skal vi sove, liksom? :p På natta styrer hun og lager så mange lyder så jeg våkner hele tiden.
For ikke snakke om dusje! Dagen går i ett med amming, bleieskift, byssing, pumping, sterilisering, klesvask (og mye av det..), rekker knapt å spise selv! Jeg var nede i under startvekt allerede tre uker etter fødselen... Er jo viktig at vi får i oss mat slik at babyen får nok næring også, og orker å gjøre alle tingene over, så hadde vært ålreit å få i seg et måltid før kl 14 liksom...
 
For ikke snakke om dusje! Dagen går i ett med amming, bleieskift, byssing, pumping, sterilisering, klesvask (og mye av det..), rekker knapt å spise selv! Jeg var nede i under startvekt allerede tre uker etter fødselen... Er jo viktig at vi får i oss mat slik at babyen får nok næring også, og orker å gjøre alle tingene over, så hadde vært ålreit å få i seg et måltid før kl 14 liksom...

Dusj? Hva er det? Åja, det er det jeg kanskje får tid til i 10 min før leggetid annenhver dag når hun lar mannen få lov å holde henne noen minutter. :p
Jeg spiste frokost 5 timer etter jeg sto opp idag. Og middag 4 timer før jeg skal legge meg. :p Men ja, er viktig at vi får i oss mat også for at melka skal ha den næringen den trenger. Nå har dagen i dag vært ekstra stress for min del. Vanligvis får jeg heldigvis 3 måltider før leggetid. Og da spiser jeg mye når jeg først får lov å spise. :p
 
Dusj? Hva er det? Åja, det er det jeg kanskje får tid til i 10 min før leggetid annenhver dag når hun lar mannen få lov å holde henne noen minutter. :p
Jeg spiste frokost 5 timer etter jeg sto opp idag. Og middag 4 timer før jeg skal legge meg. :p Men ja, er viktig at vi får i oss mat også for at melka skal ha den næringen den trenger. Nå har dagen i dag vært ekstra stress for min del. Vanligvis får jeg heldigvis 3 måltider før leggetid. Og da spiser jeg mye når jeg først får lov å spise. :p
Blir sjelden mer enn tre måltider her heller, jeg som er vant til å spise hver tredje time! Har også lagt meg til uvanen med å sluke maten, siden mini kan våkne eller begynne å grine når som helst og da er lunta ganske kort!


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Last edited:
Blir sjelden mer enn tre måltider her heller, jeg som er vant til å spise hver tredje time! Har også lagt meg til uvanen med å sluke maten, siden mini kan våkne eller begynne og grine når som helst og da er lunta ganske kort!


Sent from my iPhone using BV Forum

Nyter ikke maten lenger, nei. Hehe. Er nesten godt å høre at andre har det likt. :p Godt det ikke bare er meg, liksom. ;) I dag nedprioriterte jeg mat for å få 20 min på sofaen. ;)
 
Sjelden det blir frokost her før det har gått fire timer siden vi stod opp.. Blir dermed mest mat på kvelden. Ikke helt sunt spisemønster, men man må spise når man kan :p
 
Sjelden det blir frokost her før det har gått fire timer siden vi stod opp.. Blir dermed mest mat på kvelden. Ikke helt sunt spisemønster, men man må spise når man kan :p

Sant. Bedre enn ingen mat :p Er nok bare for en periode.
 
Endelig slipper jeg pumpe til enhver tid. Så da skal jeg gjøre som alle har rådet meg til; "Sov når hun sover". Joda. Men hun knirker, stønner, snorker og vrir seg i søvne. Klarer ikke sovne da. Er jo livredd for at hun skal våkne. :p
 
Endelig slipper jeg pumpe til enhver tid. Så da skal jeg gjøre som alle har rådet meg til; "Sov når hun sover". Joda. Men hun knirker, stønner, snorker og vrir seg i søvne. Klarer ikke sovne da. Er jo livredd for at hun skal våkne. :p
Sånn er min også. Jeg tror ofte han er våken én times tid før han reelt er våken. Han ligger og vrir seg, ynker, presser og styrer i noe som føles ut som lenge av gangen, også sovner han igjen, før han på nytt begynner å styre. Sånn kan han holde på lenge...

Til å begynne med tok jeg han opp når jeg trodde han var våken, før han begynte å gråte, men da ble det jo ramaskrik for han var jo ikke klar til å våkne enda. Nå venter jeg med å plukke han opp til han er begynt å gråte. Det er først da vi kan få en rolig ammestund på natta. (selv om alle artikler jeg har lest sier at man skal ta de opp når de begynner å vise tegn på sult.)
 
Back
Topp