Min lille prinsesse <3

Åå, gratulerer så mye. Følte på meg at noe var på gang. Du har vært så stille. Dette var en god nyhet. [emoji173]

Ja, har vært litt mye å svelge over og mye nytt å sette seg inn i :) snakk om å få livet snudd på hodet. Men det er sååå verdt det, og vi koser oss sååå mye [emoji173]️
 
Gratulerer så mye:Heartpink Følte det på meg. Håper alt er bra med dere! Hørtes ut som en rask fødsel. Nyt tiden, det blir nok en spennende tid:)
 
Gratulerer så mye:p Regnes det som styrtfødsel? Når ting har roet seg, håper jeg du vil dele din fødselhistorie! Du må ikke dele din erfaring;) Lykke til fremover. Koz deg med den lille!
 
Yay!!! Grattis:D
Gleder meg til å høre historien, om det var vondt med styrtfødsel, at far var tilstede og hvordan det enda gikk med blodtrykket ditt etterpå!!!:D:D
 
Wow Gratulerer så mye med den lille jenta!! :D ♡lurte på om du hadde født jeg også siden det brått ble stille her! :)Kos deg masse med bebis :)
 
Gratulerer så mye:p Regnes det som styrtfødsel? Når ting har roet seg, håper jeg du vil dele din fødselhistorie! Du må ikke dele din erfaring;) Lykke til fremover. Koz deg med den lille!

Vet ikke jeg? :) men fikk streng beskjed om å ringe tidligere neste gang jeg skulle føde. Visst ikke ble det vei-fødsel i bil :p hoho

Fødselshistorie kommer :D
 
Yay!!! Grattis:D
Gleder meg til å høre historien, om det var vondt med styrtfødsel, at far var tilstede og hvordan det enda gikk med blodtrykket ditt etterpå!!!:D:D

Skal få skrevet i kveld kanskje :) best å få det ned på papiret mens det enda er ferskt!
 
FØDSELSHISTORIE

Macen min er ødelagt, så dette ble litt forsinka...

Kanskje lurt å få denne "ned på papiret" mens det enda er relativt ferskt! :)

Onsdag 30.juli våkna jeg flere ganger på natta. Hadde på blodtrykksmåler, så den blåste seg opp hver time. DeSuten hadde jeg litt vondt i magen. Dette varte fra kl. 1-2 på natta. Klokka 5 våkna jeg av at jeg følte det var noe i trusa. Stod opp, og joda... der var det blod og slim i utfloden. Tenkte ikke noe mer over det, men la meg på sofaen med disse vondtene mine. Ca 20 min mellom, men varte veldig uregelmess.

Skulle uansett på sykehuset for å koble av meg BT-måleren, så vi dro ca klokka 9 på morgenen. Smertene var da så godt som borte. Gjorde oss ferdig på sykehuset, dro på kjøpesenter, spiste middag osv. Kjente NADA. Var hjemme igjen i 20-21-tiden på kvelden. La meg på sofaen, og baaam!! Der kom smertene tilbake. 10 minutter i mellom nå, men gikk fortsatt under kategorien mild på min rieteller :p
Ble vondere og vondere, men fullt levbart. Tok en paracet, tappa i badekaret og sendte ei melding til mamma. Hun beordre meg til å ringe føden. Så da gjorde jeg det :) var 6 min mellom nå. Klokka var 21.30.

Dama i telefonen spurte meg tusen spørsmål, og jeg fikk ei rie midt oppi det hele. Hun sa jeg kunne få komme inn, siden jeg hadde så lang reisevei og var avhengig av ferge. Så jeg pakka pikkpakket mitt og gjorde meg klar. Mamma kom å henta meg, og vi dro på siste(!!) ferga. I bakhodet var jeg forberedt på å bli sendt hjem!

Riene ble mer og mer intense, men hadde fortsatt et mellomrom på ca 4-5monutter. De var bare vondere. Siste 10 minuttene i bilen var ganske grusomme, rett og slett!!!
Ankom sykehuset ca klokka tolv. Vasa oss inn via akuttmottaket og opp på føden. Fikk et lite rom, og jordmor sjekka åpning. Joda.. 6cm var det blitt.
"Jaja.. blir ikke noe epidural på deg.." sa hun. Jeg ble sykt fornærma... [emoji87] hadde nemlig blitt liva det :p men etter dette så gikk alt slag i slag! Full fart inn på fødestue, og åpningen ble større og større!
Alt skjedde så fort, så jeg rakk aldri å bli særlig redd eller stressa. MEN!! Midt oppi det hele kom jeg på at barnefar eksistere. Han hadde ikke mulighet til å komme før tidligst morgenen etter, drt visste jeg. Beordra mamma til å ringe han, og jeg gråt og gråt! Ville jo at han skulle være her.

Plutselig tok de vannet, og pressriene kom for fult. Det var vondt og GRUSOMT! Aner ikke hvor lenge jeg holdt på, men det føltes som ei evighet. Var sikker på at ungen aldri kom til å komme seg ut. Var forbanna og sint for at det ikke gikk. Men plutselig måtte jeg bare gi så sinnsykt bånn gass! Krefter jeg ikke ante jeg hadde kom frem, og jeg pressa alt jeg makta og litt til. Aldri følt større styrke i mitt liv enn jeg gjorde da. Plopp sa det, og babyen kom ut! Jeg gråt og gråt, og det er det fineste øyeblikket i livet mitt. Endelig kom jenta mi! Frisk, fin og velskapt! Barnefar var på telefon, og vi gråt alle tre! ENDELIG!!

Klokka 01.55 31.juli kom hun med sine 3320 gram og 48cm [emoji173]️ min helt perfekte lille superhelt!
2 timer på sykehuset før fødselen var over.

Måtte sy 3 pyntesting, men ellers var alt bare bra. Ja, bortsett fra krampe i leggen da. Hihi!
Mamma fikk være der litt utover natta, men måtte dra når jeg fikk meg soverom. Jeg svevde på ei rosa sky, og kan ikke engang beskrive følelsen jeg hadde... Så forbanna letta og lykkelig. Tenk at JEG klarte det! Helt uten smertestillende! Følte meg som den tøffeste jenta i verden!
 
ymetetyh.jpg
[emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️
 
Ååh.. jeg får helt tårer i øynene av historien din!! Gratulerer så uendelig masse <3
 
Åååh så hærlig! Synd at han ikke rakk det, men godt han fikk det på tlf:))
Hvordan gikk det med blodtrykket ditt etterpå? Sank det da?

Nydelig lita jente^^
 
ymetetyh.jpg
[emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️
Fikk helt tårer i øynene av fødselshistorier din! Har fulgt dagboken din siden jeg flyttet inn på FS. Du er så tøff :) Gratulerer så mye med perfekt liten jente :)


♡ Februar 2015 ♡
 
Gratulerer så mye med ei nydelig jente! Endelig!! :D

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Ååh.. jeg får helt tårer i øynene av historien din!! Gratulerer så uendelig masse <3

Tusen takk! <3 det var en så fin opplevelse!
 
Åååh så hærlig! Synd at han ikke rakk det, men godt han fikk det på tlf:))
Hvordan gikk det med blodtrykket ditt etterpå? Sank det da?

Nydelig lita jente^^

Litt synd, men han har vært her sammen med oss siden, så vi klarer oss :) sånn er det jo bare når man skal være så langt borte.

Blodtrykket gikk ned så snary ungen var ute :eek: med BT-medisin innabords var det på 105/56 morgenen etter. Haha. Nå er det helt fint igjen :) rart med det!
 
Fikk helt tårer i øynene av fødselshistorier din! Har fulgt dagboken din siden jeg flyttet inn på FS. Du er så tøff :) Gratulerer så mye med perfekt liten jente :)


♡ Februar 2015 ♡

Tusen takk!

Så koselig at du har lest :) og såå koselig at du har februarspire! Gratulerer <3
 
Pjuh! Skal si dagene går i et sett når man får baby i hus. Men sååå koselig som det er da :D har heldigvis god hjelp. Barnefar har bodd her sammen med oss siden vi kom fra sykehuset. Han blir en stund til, men må nok tilbake på jobb igjen.
Han skal få masse, MASSE skryt fra meg. Han er så flink!! :) tar så godt vare på både meg og lille jenta vår. Er så glad det ble som det ble...

I dag er lilleA 2 uker gammel. Merkelig det der.. for det føles som hun har vært her for alltid, samtidig som jeg ikke kan fatte at det allerede er to uker siden hun kom til verden!

Vi har slitt en del med amminga, og har nå mer eller mindre beslutta å kutte det ut. Hun la lite på seg i starten, og gikk etterhvert faktisk ned i vekt. Så vi måtte gi flaske med mme i tillegg til amminga. Ikke lett å mate en så slapp og døsig baby som hun var i begynnelsen. Men flaskemating gikk som en drøm, og hun gikk kjapt opp igjen i vekt. Det var slitsomme dager med mating annenhver time, men aå absolutt verdt det :D
Hun får fortsatt morsmelk også, for jeg pumper som en helt. Har heldigvis melk, og det virker som det bare blir mer og mer melk. Så nå får hun litt hipp som happ. Av og til mm og av og til mme. Det funker godt for oss :) ungen er mett, god og fornøyd. Samtidig har jeg mulighet til å få hjelp med mating også. Veldig greit for meg nå som jeg blir alene om litt..

Merker at dette ammepresset la en demper på hele den første uka. Det er nå en gang sånn at amming ikke funker for alle, og da føles det kjipt å bli møtt med kommentarer om at amming er best for barnet, så mye lettere og at alle får det til bare de går inn for det. Sorry meg, men jeg vil ikke ødelegge de første ukene som mamma med å presse puppen i ungen min. Hun gråter, jeg gråter og hun er sulten. Planen er å pumpe en stund fremover, så får vi se.
Kanskje hun får til å ta puppen bedre etterhvert. Hvem vet... uansett er ikke å flaskemate ungen min et nederlag for meg. Vi koser oss vi <3
 
Dritt-amming!!!
Vi fikk det jo ikke til, og nå ser det ut som at melka har så godt som forsvunnet. Skikkelig vemodig at jeg ikke kan gi jenta mi morsmelk :( levde jo litt på det at hun fikk morsmelk selv om vi ikke fikk til å amme...

Så nå ble jeg lei meg :( puppene kjennes heeelt totalt tomme ut.


Sent from my iPhone
 
Back
Topp