Min lille prinsesse <3

Snart er nok prinssessa de ute:Heartpink
Lykke til med siste innspurt og oppfølging!

Takk! :D
Det håååper jeg. Synes vi har venta lenge nok nå. 19 dager til termin, og hun er hjertelig velkommen. Hadde gjort godt for mammaen også det i denne varmen :p


Sent from my iPhone
 
Jeg skulle gratulere deg for at hun endelig var festa, men leste nede at hun hadde løsna seg igjen:p

Men grattis for at det ikke et mange dager igjen nå!!:D


Sent from my iPho
 
Jeg skulle gratulere deg for at hun endelig var festa, men leste nede at hun hadde løsna seg igjen:p

Men grattis for at det ikke et mange dager igjen nå!!:D


Sent from my iPho

Haha! Har forstått det sånn at de kan ta en snu rundt selv om hodet er festa. Men jeg vet ikke lengre hvordan hun ligger ;) føler det buler ut føtter overalt ;)

Ikke mange dagene! Venter og venter :D


Sent from my iPhone
 
Hoho. Så spennende. Håper det går likt med meg som med deg. At baby snur seg såpass sent. Er 26 i morgen og ikke tegn til festing med hode ned enda. På fredag var rumpa ned. :(
Gratulerer sååå mye med riktig leie :) lykke til.


Sent from my iPad using BV Forum
 
Hoho. Så spennende. Håper det går likt med meg som med deg. At baby snur seg såpass sent. Er 26 i morgen og ikke tegn til festing med hode ned enda. På fredag var rumpa ned. :(
Gratulerer sååå mye med riktig leie :) lykke til.


Sent from my iPad using BV Forum

Ja, nå begynner det å bli mer og mer spennende for hver dag som går altså!
Jeg merka ingenting til at mi snudde seg. Var på ul 34+0, og da var hun i sete. 35+4 var jeg på ul igjen, og da var hun fint lagt til. Så det er jo håp for minien din også. Håper det for din del. Føles litt betryggende at se ligger lagelig til!


Sent from my iPhone
 
Min driver også og snur seg med ryggen hit og dit selv om hodet visstnok er "godt festa" og har vært det en god stund. Jordmor var enig i at det er et litt forvirrende ordvalg ;) Også sa hun at barnet sikkert arbeider seg godt ned i bekkenet når det snur på seg støtt og stadig, og den replikken likte jeg godt :thumleft (selv om det muligens kan ha vært litt sleivete sagt som trøst og ikke nødvendigvis veldig vitenskapelig fundamentert)
 
Min driver også og snur seg med ryggen hit og dit selv om hodet visstnok er "godt festa" og har vært det en god stund. Jordmor var enig i at det er et litt forvirrende ordvalg ;) Også sa hun at barnet sikkert arbeider seg godt ned i bekkenet når det snur på seg støtt og stadig, og den replikken likte jeg godt :thumleft (selv om det muligens kan ha vært litt sleivete sagt som trøst og ikke nødvendigvis veldig vitenskapelig fundamentert)

Der har du det! De driver nok å makker seg lengre og lengre ned, og da snur de litt på seg i samme slengen ;) den hypotesen der kan jeg godt gå god for jeg altså!
Selv om min tydeligvis har vært laaaangt ned i bekkenet. Så langt at de ikke fikk til å måle hodet på ultralyd sist (37+0)... tipper hodet snart titter ut! Heha


Sent from my iPhone
 
38 UKER

Nok ei ukesoppdatering. Det føles bra at det faktisk går fremover :)
Dagene er ufattelig lange, og jeg er nokså utålmodig allerede. Prøver å fortelle meg selv at jeg IKKE skal bli utålmodig riktig enda. Kan jo tross alt være at jeg må gå over 3 uker til, og da kan jeg ikke gå rundt sånn som det her. Prøver å fylle dagene med ting og tang, men får jo ikke gjort så mye. Nå har det jo vært så ekstremt varmt her også, så jeg har vært på nippet til å stryke med :p tihi. Nå er det heldigvis litt mer gråvær, så da går det i allefall an å sove lengre enn til klokka 6 om morgenen. Sola lager nemlig badstu inne på soverommet mitt hjemme hos mamma. Så det har vært ganske grusomt :)

Helsa er uforandra. Verken lege eller jordmor forstår helt hva som foregår, ettersom blodtrykket og pulsen min svinger noe enormt på kort tid. Det kan være helt fint, for så å bli skyhøyt igjen 2 minutter etterpå. Samtidig som jeg sitter i samme stol. Merkelige greier. MEN - det viktigste er at babyen vokser som den skal, og det gjør hun jo iflg ultralyd. Takk og lov for det :) tar gjerne støyten for oss begge to jeg, om hun slipper å bli påvirka <3
Om 5 dager skal jeg på undersøkelse på sykehus igjen. Da er jeg 39+1, og DA er det lov at saker og ting skjer altså!! :p tror både jeg og barnefar er meeeget klar for klekking nå.


♥Termin
:
07.august

♥ Uker på vei: 38+3

♥ Uker igjen: 2+0 :) 14 dager - tooooo uker!

♥ Kjønn: Jente

♥ Navn: Det er bestemt.

♥Utålmodig: Ja!!

♥ Vektøkning: 15,5 kilo opp. Mye av det er vann, sier jordmor. Hadde gått opp 1kg på ei uke.

♥ Hodet ned: Ligger forhåpentligvis fortsatt i hodeleie.

♥ Hodet festet: Ja. Og langt nede i bekkenet.

♥ Aktivitet innenfra: Merker at hun har blitt en del større inni her. Kjenner disse fotene stikke ut rett som det er. Det er mest dulting og vriing da. Men hun er mye våken fortsatt :) har vært litt sliten og rolig nå når det har vært så varmt, men har tatt seg greit opp igjen. Heldigvis.

♥ Høygravid: Ja

♥ Søvn: Sover fortsatt ganske dårlig på grunn av utallige dobesøk og tett nese. Nå har varmen plaga meg litt også.

♥ Form: Jeg er sliten og lei. Lei av å ha vondt i hodet og å være svimmel. Men SNART ferdig!!!

♥ Plager: Tett nese, hodepine, svimmelhet og vondt i ryggen. Kortpustet, høyt blodtrykk og rask puls. Hovne bein nå i det siste.

♥ Barnerom: Dele rom med meg

♥ Utstyr: Venter på babynestet bare. Aner ikke hvor det blir av :/

♥ Melk: Ja.

♥ Matkikk: ISBITER <3 coop appelsinjuice og sjokolade.

♥Kynnere: Oftere og oftere.

♥ Tungt: Ja.

♥ Strekkmerker: Ikke fått noen enda.

♥ Tanker om fødselen: Nå nærmer det seg veldig, og det er ingen vei tilbake. Jeg gruer meg til det hele starter, for jeg VET at det blir et stress uten like. Lang reisevei, mye organisering osv. Dessuten er jeg veldig redd for å ikke koble at noe skjer, eller at det skal gå såpass raskt at det blir tull for oss. Det er tross alt en pappa som skal kjøre ganske langt, så det er litt greit om jeg får en liiiten forvarsel. Men når jeg har komt meg på sykehuset osv, så gleder jeg meg faktisk. Jeg vet det blir vondt, og jeg vet jeg kommer til å ønske meg langt, langt bort. Men det er verdens mest nyttige smerte, og jeg gleder meg til å kjenne hva kroppen er i stand til. Blir helt gira bare av å tenke på dette. Da skal jeg jo tross alt få møte jenta mi <3 lillelille jenta mi!

♥ Neste kontroll: Jordmor har tatt ferie :( var hos henne i går, 38+2. Skal til lege for å måle blodtrykk i morgen, 38+4. Deretter er jeg innkalt til undersøkelse på sykehuset på tirsdag, 39+1. Så får vi vente å se hva som skjer fremover :)

♥ Barnefar: Det går overraskende fint. Vi gleder oss veldig til å få baby på utsiden begge to.
Det er som han sier - jeg har kun deg å forholde meg til jeg. Det blir litt vanskelig å forstå eller knytte meg til babyen så lenge hun er i magen din.

Getting there :p ALT er bedre enn slik jeg trodde det kom til å bli. Jeg er bare glad han er tilstede. Resten får vi ta etterhvert.
 
38+5

Hooooi, hvor det går. Jeg er utålmodig som bare det, og hater at jeg er det. Litt tidlig å miste motet :p

Har sååå lyst å føde. Har lyst på et klart tegn på at NÅ skjer det noe. Men neida... eneste jeg kjenner er en god del nedpress og litt menssmerter. De er mer eller mindre konstante. Gi meg ligg tålmodighet. Plis :D


Sent from my iPhone
 
38+5

Hooooi, hvor det går. Jeg er utålmodig som bare det, og hater at jeg er det. Litt tidlig å miste motet :p

Har sååå lyst å føde. Har lyst på et klart tegn på at NÅ skjer det noe. Men neida... eneste jeg kjenner er en god del nedpress og litt menssmerter. De er mer eller mindre konstante. Gi meg ligg tålmodighet. Plis :D


Sent from my iPhone
Kjenner til den. Jeg vil bare at NOE skal skje.
Tenk om vi må vente enda 3 uker til..


Sent from my iPad using BV Forum
 
Kjenner til den. Jeg vil bare at NOE skal skje.
Tenk om vi må vente enda 3 uker til..


Sent from my iPad using BV Forum

Fælt å si det, men da kommer jeg til å gå på veggen :( burde låse meg inne for meg selv da, for jeg kommer til å bli sååå skuffa. Er ikke forberedt på å gå over termin, og det er jordmor sin feil :p

Kjenner NADA i dag heller, forsåvidt...


Sent from my iPhone
 
Fælt å si det, men da kommer jeg til å gå på veggen :( burde låse meg inne for meg selv da, for jeg kommer til å bli sååå skuffa. Er ikke forberedt på å gå over termin, og det er jordmor sin feil :p

Kjenner NADA i dag heller, forsåvidt...


Sent from my iPhone
Huff, ja.. Det kan gå utover humøret gitt :p


Sent from my iPad using BV Forum
 
Huff, ja.. Det kan gå utover humøret gitt :p


Sent from my iPad using BV Forum

Men trøster meg med at dagene tross alt går ganske fort nå. Det er bare 11 dager til termin, og det er jo ikke særlig lenge. Men hører folk si at dagene straks blir myyye lengre og treigere så snart man kommer over termin. Nei, uff... jeg vil ikke prøve :p


Sent from my iPhone
 
Men trøster meg med at dagene tross alt går ganske fort nå. Det er bare 11 dager til termin, og det er jo ikke særlig lenge. Men hører folk si at dagene straks blir myyye lengre og treigere så snart man kommer over termin. Nei, uff... jeg vil ikke prøve :p


Sent from my iPhone
Huff. Vi får prøve å ikke høre på hva andre har å si, selv om de sikkert har rett :p
 
39+1 - 9 dager igjen til termin

For tiden vandrer denne jenta rundt med BT-apparat påkobla hele tiden. Skal måle i 24 timer... har sånn ca 17 timer igjen. Tjohei hvor det går :p
Veldig spent på hva de sier i morgen. De får jo da et "sammendrag" av hvordan blodtrykket mitt varierer i løpet av et døgn. Spennende tider dette her.

Jenta mi har det dessuten bare bra!! Stor, tjukk og fin <3
 
Har du født kanskje?:)

Og det går enda fint?:))


Sent from my iPho

Hihi, ja! Min lille luring kom i full fart 31.juli! Hadde ikke lyst å være augustbaby hun gitt :) 23.55 ankom vi sykehuset (uten særlig smerter. Forberedt på å bli sendt hjem igjen.)
Meeen, 01.55 var snuppelura ute :) gikk så fort at jeg nesten ikke har skjønt det enda!!! [emoji173]️ men lykkelig og stolt, det er jeg!
 
Hihi, ja! Min lille luring kom i full fart 31.juli! Hadde ikke lyst å være augustbaby hun gitt :) 23.55 ankom vi sykehuset (uten særlig smerter. Forberedt på å bli sendt hjem igjen.)
Meeen, 01.55 var snuppelura ute :) gikk så fort at jeg nesten ikke har skjønt det enda!!! [emoji173]️ men lykkelig og stolt, det er jeg!

Åå, gratulerer så mye. Følte på meg at noe var på gang. Du har vært så stille. Dette var en god nyhet. ❤
 
Back
Topp