❂ Håndarbeidstråden! ❂

Jeg bare googlet bestemorsruter :-) lærte deg selv gjennom Google og YouTube :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg skal sette igang med vognteppe og hentesett når jeg kommer hjem fra ferie gleder meg til å se hva dere lager :)

• Liker
Reactions: Bvf
Gleder meg til å starte på dette pleddet og velge farge til lille frø. Skal også åpne myk start boken. Gleder meg :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Vedlegg

• 1404757315577.jpg
    1404757315577.jpg
    38,2 KB · Visninger: 98
Jeg har starta på mitt første babypledd! Har hekla en del tidligere, men aldri med så tynn tråd eller liten nål, og det går saaakte! Dette har jeg gjort i kveld, men jeg må nok lage like mye hver dag i flere uker før det er ferdig, blir stort! Godt jeg har 8 mnd på meg ;)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Vedlegg

• 1404770190167.jpg
    1404770190167.jpg
    51,4 KB · Visninger: 88
Jeg har starta på mitt første babypledd! Har hekla en del tidligere, men aldri med så tynn tråd eller liten nål, og det går saaakte! Dette har jeg gjort i kveld, men jeg må nok lage like mye hver dag i flere uker før det er ferdig, blir stort! Godt jeg har 8 mnd på meg ;)

Så fint :-)

Noen som kan anbefale noen fine strikkebøker eller hefter? Har myk start boken.

Noen som kan anbefale noen fine strikkebøker eller hefter? Har myk start boken.

Jeg er veldig glad i nøstebarn boken ... Utrolig mye søtt

Jeg er veldig glad i nøstebarn boken ... Utrolig mye søtt

Takk. Skal sjekke den ut :)

De heftene er fra kreativ og bøkene fra ark

• Liker
Jeg strikker traktorgensere for øyeblikket. Guttungen har fått og jentungen sin er under produksjon :) Det neste blir nok et hentesett til lillespiren :) men vil vite om det blir jente eller gutt først :)

*jente april 2009*
*gutt juli 2012*
*lille spire mars 2015*

• Liker
Jeg er i gang med en genser jeg startet med i påsken. Det eneste mål med genseren er at det faktisk skal ende opp som en genser, og den SKAL være ferdig før jeg kommer hjem til mamma, som ikke helt hadde troen på meg. Den har nå ligget i skammekroken i over en måned (fordi jeg måtte rekke en hel runde opp, og det er så kjedelig!). Siden vi skal til mamma neste uke, er det nå sving i pinnene igjen!

Er det noen som har planlagt hva dere skal begynne å strikke til de små? Og hvor lang tid venter dere før der evt. går i gang? Selv er jeg ingen strikkeekspert, men jeg kan strikke sokker, rett/vrang, og lette oppskrifter, som denne genseren med rundt bærestykke. Og jo, så lærte jeg meg å hekle, sist jeg var overbevist om at jeg var gravid :P

Jeg er i gang med en genser jeg startet med i påsken. Det eneste mål med genseren er at det faktisk skal ende opp som en genser, og den SKAL være ferdig før jeg kommer hjem til mamma, som ikke helt hadde troen på meg. Den har nå ligget i skammekroken i over en måned (fordi jeg måtte rekke en hel runde opp, og det er så kjedelig!). Siden vi skal til mamma neste uke, er det nå sving i pinnene igjen!

Er det noen som har planlagt hva dere skal begynne å strikke til de små? Og hvor lang tid venter dere før der evt. går i gang? Selv er jeg ingen strikkeekspert, men jeg kan strikke sokker, rett/vrang, og lette oppskrifter, som denne genseren med rundt bærestykke. Og jo, så lærte jeg meg å hekle, sist jeg var overbevist om at jeg var gravid :P
Jeg har kjøpt inn garn så skal begynne å hekle babyteppe i løpet av de nærmeste dagene :-) mamma får ta seg av strikkingen :))

Jeg har kjøpt inn garn så skal begynne å hekle babyteppe i løpet av de nærmeste dagene :) mamma får ta seg av strikkingen :))

Hva med farger da? Kanskje et lite bilde av garnet? :)Er det noen spesielle farger som egner seg som nøytrale farger kanskje? Gul, grønn, brun, hvit? Eller hva med å blande inn litt blått/rosa bare det ikke dominerer, som på bildet.

19-1.jpg

Tror ikke jeg kan vente til ul (og kjønn) før jeg begynner å strikker ihvertfall, det må jo være noe å få ventetiden til å gå med!

Hva med farger da? Kanskje et lite bilde av garnet? :)Er det noen spesielle farger som egner seg som nøytrale farger kanskje? Gul, grønn, brun, hvit? Eller hva med å blande inn litt blått/rosa bare det ikke dominerer, som på bildet.

19-1.jpg

Tror ikke jeg kan vente til ul (og kjønn) før jeg begynner å strikker ihvertfall, det må jo være noe å få ventetiden til å gå med!
Hva med forskjellige grå/beige tone med litt hvitt? Så kan du evt lage bordkant i gutt/jentefarge?

ImageUploadedByBV Forum1404934937.936669.jpg her er garnet jeg har kjøpt :-)

19-1.jpg

Foreløpig så skal ikke vi vite kjønn. Så det blir nøytrale farger :-))

Jeg er veldig glad i grønt, og det passer jo fint nå :) har begynt på et stooort teppe, er vel 1/4 på vei allerede ;) Del gjerne enkle oppskrifter om dere finner! Tenkte å lage en lue med samme garn, det er jo ganske enkelt, bare rundt og rundt og sy på øreklaffer ;)

Back
Topp